خانه داری

از بین بردن لکه زرد روی تشک تخت با ۱ راهکار عالی (لکه ادرار خون و …)

پاک کردن و از بین بردن لکه روی تشک تختبرای پاک کردن انواع لکه مانند لکه ادرار ، لکه خون و … روی تشک خوشخواب یا همان تشک تخت به هیچ وجه تشک را نشویید. چون باعث خراب شدن تشک می شود. یکی از راه های عالی برای از بین بردن لکه زرد روی تشک تخت را در ادامه خواهم گفت. اگر تشکتون پر از لکه های گوناگون است حتماً راهکار زیر را بکار بگیرید. این روش علاوه بر اینکه لک های تشک را تمیز می کند برای از بین بردن بوی بد تشک و همچنین روشن شدن تشک هم مناسب است.

مراحل از بین بردن لکه روی تشک تخت :

پاک کردن و از بین بردن لکه روی تشک تخت با جوش شیرین و هیدروژن پراکساید

۱- ابتدا تمام ملافه های روی تشک را جمع کنید و تشک را به فضای باز انتقال دهید یا در پنجره ها را باز کنید که هوای آزاد به تشک برسد.

۲- اگر تشک گردو خاک یا پرز دارد روی آن را یک دور جاروبرقی بکشید.

۳- برای از بین بردن لکه زرد روی تشک تخت حالا هر نوع لکه ای که باشد مثل لکه ادرار یا خون مواد زیر را تهیه کنید:

  • از بین بردن لکه روی تشک تخت با جوش شیرین و هیدروژن پراکساید و مایع ظرف شوییهیدروژن پراکسید ۳ درصد یک استکان
  • جوش شیرین ۳ قاشق غذا خوری
  • مایع ظرف شویی ۱ یا ۲ قطره
  • اسپری یا یک مسواک کهنه
  • دستمال تمیز

هیدروژن پراکسید، جوش شیرین و مایع ظرف شویی را با هم مخلوط کنید و بهم بزنید تا جوش شیرین کاملاً حل شود. ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد این محلول را در محل لکه روی تشک اسپری کنید یا با یک مسواک روی لکه بکشید. و یک ساعت صبر کنید.

۴- در آخر با یک دستمال تمیز روی لکه بکشید.

۶- برای از بین بردن بو و کدری تشک یک تا ۲ لیوان جوش شیرین را در الک بریزید و روی تمام تشک الک کنید. ۳-۲ ساعت صبر کنید.

۷- در آخر روی تشک را جاروبرقی بگیرید.

لطفاً اگر این روش برای از بین بردن لکه زرد روی تشک را استفاده کردید، حتماً تجربه و نظرتون رو برای همه کسانی که این پست را می خوانند، بنویسید.

۳.۲/۵ - (۲۰۵ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام دوستان اینکارا به نظرم فایده ای نداره من همش را انجام دادم تاثیری نداشت،،، تا آخر سر تشک ها را با مخلوط پودر ماشینی و مایع سفید کننده شستم،،، سفید و تمیز شد… میگم کاش قبل از اینکه این همه خسته بشم و خودم را اذیت کنم شسته بودمش.. بعد تشک را به عرض گذاشتم تا آبش بره،، یک روزو نصفی تا دو روز در هوای آفتابی و خوب تقریبا زمان میخاد،،، فقط پایینش کمی زرد شد نه زیاد که بعد با ابر و شامپو فرش و لکه بر تمیز شد.. البته فکر کنم پاک شدن لکه ها و زردی بعد شستشو تشک ها به جنس تشک بر میگرده…تشک های من دو جنس متفاوت بود که یکیش خیلی خوب شد و اون یکی لکه های بعد از شستشو یکم بهش موند و دیگه حوصلش را نداشتم بیشر بهش ور برم که البته به نظرم باز خیلی خیلی بهتر از قبلشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا