آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

۵ ترفند ساده برای بالابردن ایمنی بخاری گازی و دودکش آن

بالابردن ایمنی بخاری گازی و دودکش آنحتما بارها در مورد اخبار گازگرفتی بخاری گازی در زمستان شنیده‌ یا خوانده‌اید. اما گاهی اوقات می توان خیلی ساده و با اندکی وقت گذاشتن احتمال خطر را به حداقل رساند. نکاتی که در این پست قصد داریم به آن بپردازیم راه های بالابردن ایمنی بخاری گازی و دودکش آن است که تا حد زیادی خیال شما را از خطر گاز گرفتگی آسوده می کند.

در ادامه با آموزش چند ترفند ساده برای بالابردن ایمنی بخاری گازی و دودکش آن آشنا می شوید که با اجرای آن ها می توانید تا حد زیادی خیالتان راحت باشد و شب های زمستان را آسوده بخوابید. اگر قصد دارید مطالعه در این مورد را کامل کنید این مطلب که به نکات نصب برای بخاری گازی میپردازد را بخوانید

ترفندها و نکات مهم بالابردن ایمنی بخاری گازی و دودکش

۱- مخلوط آب و کف:

بعد از نصب کامل و روشن کردن بخاری گازی، با چند قطره مایع ظرف شویی و کمی آب، آب کف درست کنید و دو طرف شلنگ بخاری را را چک کنید تا گاز خارج نشود.

مخلوط آب و کف را در اطراف بست های شلنگ بریزید. اگر حباب ایجاد نشد یعنی شلنگ کاملاً محکم شده و گاز بیرون نمی رود.

۲- بخاری را ۴ الی ۵ ساعت روشن کنید

بعد از اینکه مراحل نصب بخاری را انجام دادید و از ایمنی آن مطمئن شدید برای ۴ الی ۵ ساعت، در روز و زمانی که بیدار هستید بخاری را روشن کنید تا اطمینان داشته باشید که کاملاً بخاری درست کار می کند و دود و گاز از آن خارج نمی شود.

اگر سوزش چشم، سردرد، سرگیجه یا حالت تهوع پیدا کردید سریعا بخاری را خاموش کنید، پنجره ها را باز بگذارید احتمالاً در نصب بخاری اشتباهی کردید و نکات ایمنی بخاری گازی را رعایت نکردید. شلنگ گاز و دود کش را چک کنید.

۳- به شعله بخاری دقت کنید:

بالابردن ایمنی بخاری گازی و دودکش آن با نگاه به شعله

شعله بخاری باید رنگ آبی و سبز داشته باشد اگر قرمز می سوزد مشکل دارد و احتمالاً این نقص ناشی از نرسیدن هوای کافی به بخاری و دودکش آن باشد. به این نکته همیشه دقت داشته باشید؛ چون یکی از سریع ترین راه ها برای فهمیدن مشکل در بخاری گازی نگاه به شعله آن  است.

۴- گرم شدن لوله را چک کنید

گاهی اوقات به لوله دست بزنید و گرم بودن آن را چک کنید لوله بخاری اگر درست نصب باشد در هنگامی که بخاری روشن است باید گرم شود.

۵- از چند پیچ استفاده کنید:

یکی از راه های خیلی مؤثر برای بالابردن ایمنی بخاری گازی و دودکش آن این است که لوله بخاری را به بخاری و قسمت هایی که جدا می شود، پیچ کنید. با این روش دیگر از اینکه لوله از بخاری بیرون بیاید خیالتان راحت می شود.

اگر در خانه کودک دارید حتماً این ترفند را بکار بگیرید. چون احتمال اینکه وقتی شما حواستان نیست بچه ها به لوله دست بزند و لوله بخاری از سرجایش بیرون بیاید زیاد است.

برای اینکار با دریل دو قسمتی از لوله که از هم جدا هستند را سوراخ کنید و آن ها را بهم دیگر پیچ کنید. مانند تصویر زیر:

بالابردن ایمنی بخاری گازی و دودکش آن با استفاده از پیچ

شما چه راهکارهایی برای بالا بردن ایمنی بخاری گازی می دانید؟ در قسمت دیدگاه ها در زیر همین مطلب، بنویسید.


در ادامه بخوانید: نکات لازم برای نگهداری از ماشین لباسشویی


۳/۵ - (۲ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا