آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

بیرون آوردن انگشتر تنگ از دست با ۴ روش ساده و مؤثر

ترفندهایی برای بیرون آوردن انگشتر تنگ گیر کرده به انگشتانگشتر اگر کمی تنگ باشد، ممکن است بعد از مدتی بر اثر ورم کردن انگشت یا چاق‌تر شدن دست‌ها یا حتی خیلی ساده بر اثر گرم شدن هوا یا دستان، انگشتر یا حلقه در انگشت گیر کند و نتوان از انگشت، انگشتر را خارج کنید. در این شرایط برای بیرون آوردن انگشتر تنگ از دست ترفندهایی هست که کمک می‌کند، انگشتر گیر کرده را خارج کنید با ۴ تا از ساده‌ترین و بهترین این روش‌ها در ادامه آشنا خواهیم شد.

۱- برای بیرون آوردن انگشتر از دست باید ورم انگشت بخوابد

یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که انگشتر در دست گیر می‌کند، این است که: ممکن است بر اثر فشار حلقه تنگ به انگشت، اطراف انگشتر بخصوص در قسمت بند انگشت دست ورم کند و همین خودش مشکل گیر کردن حلقه در دست را دوچندان می‌کند. بنابراین اگر دستتان ورم کرده قبل از اینکه روش‌های دیگر را انجام دهید باید کار کنید که ورم دست شما بخوابد تا بتوان انگشتر را از دست خارج کرد.

برای خواباندن ورم دست از یکی از دو روش زیر استفاده کنید.

از آب یخ استفاده کنید.

یکی از سریع‌ترین و بهترین روش‌ها برای خوابادن ورم دست استفاده از آب و یخ است. سرما موجب انقباض ماهیچه‌ها و پوست می‌شود و به سرعت تورم ایجاد شده در انگشت را کم می‌کند.

برای اینکار ۲ الی ۳ دقیقه دستی که انگشتر تنگ در آن است را در آب و یخ قرار دهید یا با یک تیکه یخ اطراف انگشت ورم کرده بخصوص اطراف انگشتر بکشید.

گذاشتن دست داخل آب و یخ برای بیرون آوردن انگشتر از انگشت ورم کرده

دستتان را بالای سرتان بگیرید تا ورم دستتان بخوابد. 

اگر در جایی هستید که آب سرد یا آب یخ اطرافتان نیست یکی دیگر از روش های مؤثر برای خواباندن ورم انگشت این است که: ۵ دقیقه دست خود بالای سر خود نگه دارید. اینکار خون رسانی به انگشت را کم می‌کند و ورم دست را می‌خواباند.

البته این روش به اندازه آب یخ سریع و مؤثر نیست؛ اما در شرایطی که دسترسی به آب سرد برایتان مقدور نیست، کمک کننده است.

وقتی ورم دست خوابید حلقه را آرام و کم کم در دست بچارخانید، اگر از دست خارج نشد یکی از ۳ روش زیر را برای بیرون آوردن انگشتر تنگ از دست استفاده کنید.

۲- برای بیرون آوردن انگشتر تنگ از مواد لیزکننده دست استفاده کنید.

از ساده‌ترین و دردسترس‌ترین روش‌ها این است که از هر ماده‌ای که موجب سُر شدن انگشت و انگشتر می‌شود، استفاده کنید. موادی مثل:

  • صابون
  • مایع ظرف شویی
  • روغن مایع
  • وازلین
  • کرم چرب کننده و مرطوب کننده پوست

مقدار زیاد از یکی از این مواد را اطراف حلقه و قسمت بند انگشت که پهن‌تر است، بمالید و با حرکت چرخشی آرام سعی کنید انگشتر از دست خارج کنید. اگر دستتان سر می‌خورد، از یک دستمال کمک بگیرید.

استفاده از کرم و روغن برای بیرون آوردن انگشتر تنگ از انگشت ورم کرده

۳- استفاده از نخ برای بیرون آوردن انگشتر تنگ

یک روش دیگر این است که مقدار نخ را محکم اطراف انگشتر بخصوص قسمت استخوانی بندانگشت بپیچیده، بعد روی نخ را با وازلین یا هر کرم چرب کننده دیگر چرب کنید و انگشتر را آرام بیرون بیاورید.

ترفندهایی برای بیرون آوردن انگشتر تنگ گیر کرده به انگشت

۴- یک ترفند عالی و اساسی برای خارج کردن انگشتر یا حلقه گیر کرده درانگشت

اگر انگشت خیلی ورم داشته باشد یا انگشتر خیلی تنگ شده باشد، شاید با راه حل‌های بالا جواب نگیرید. اما روشی که در ادامه خواهم گفت برای بیرون آوردن انگشتر تنگ در داخل انگشت ورم کرده خیلی خوب جواب می‌دهد.

برای خارج کردن انگشتر با این روش می‌توانید از نخ دندان، ربان نازک یا حتی نخ خیاطی که محکم باشد یا دولا کرده باشید، استفاده کنید. البته نخ دندان چون هم کمی سُر است هم اینکه محکم و نازک است بهترین انتخاب است.

وسایل مورد نیاز:

  • نخ ۳۰ سانتی یا بیشتر
  • مایع ظرف شویی یا روغن
  • یک جسم تیز مانند سوزن سنجاق یا خلال دندان

نخ را به کمک جسم تیز مانند ته سوزن یا خلال دندان و … وارد انگشتر کنید و حدود ۳ الی ۴ سانتی متر آن بیرون باشد.

بقیه نخ را محکم دور انگشت از قسمتی که انگشتر گیر کرده تا کمی بعد از بند انگشت بپیچید. (هرچه بیشتر و متراکم‌تر نخ را بپیچید بهتر است.) روی نخ کمی مایع ظرف شویی یا روغن هم بزنید تا به بیرون آمدن انگشتر یا حلقه بیشتر کمک کند.

بعد از پیچیدن نخ دور انگشت قسمتی از نخ که از انگشتر بیرون زده را بگیرید و در جهت بر عکس بپیچانید با این روش همراه با باز شدن نخ از انگشت حلقه هم از دست خارج می‌شود و چون نخ را محکم دور انگشت پیچیدید، جلوی ورم کردن انگشت را می‌گیرد.

استفاده از نخ برای بیرون آوردن انگشتر تنگ از دست

حتماً ویدیو روش استفاده از نخ برای بیرون آوردن انگشتر را ببینید تا بهتر متوجه مراحل کار شوید.

ویدیو روش بیرون آوردن انگشتر تنگ از انگشت دست

 

توجه: اگر انگشت خیلی ورم کرده باشد و کبود شده باشد، ممکن است روش‌های بالا جوابگو نباشد بنابراین باید سریعاً به پزشک یا طلا ساز مراجعه کنید که اقدام به بریدن انگشتر کند. در این روش معمولاً یک جسم محکم را زیر انگشت قرار می‌دهند که به انگشت آسیب نرسد، بعد با یک دریل کوچک و سوهان مخصوص انگشتر را می‌برند.

۳.۶/۵ - (۱۳ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا