آشپزیدستور آشپزی

دمنوش آلبالو طرز تهیه و ۱۱ تا از خواص فوق العاده آن

خواص و طرز تهیه دمنوش آلبالوقبلا در مورد یک روش استفاده از آلبالو یعنی طرز تهیه شربت و مربای آلبالو خوشرنگ و خوشمزه بطور کامل نوشتم. اما در این پست قرار است در مورد طرز تهیه دمنوش آلبالو و خواص آن بخوانیم تا با یک دمنوش رژیمی و خوش طعم و عطر آشنا شوید.

اگر از طعم های ترش را دوست دارید، حتماً از چای یا دمنوش آلبالو خوشتون خواهد آمد. این دمنوش عطر و طعم و رنگ عالی دارد. توصیه می کنم آن را یکبار امتحان کنید.

طرز تهیه دمنوش آلبالو

برای درست کردن دمنوش آلبالو هر چه آلبالو تازه تر باشد طعم و رنگ دمنوشتون بهتر می شود. اگر آلبالو مانده و خشک شده باشد، رنگ و طعم آن به خوبی آلبالو تازه نمی شود.

مواد لازم:

  • آلبالو یک مشت حدود ۲۰ تا ۳۰ عدد آلبالو
  • دو لیوان آب جوش
  • نبات یا عسل (دلخواه)

۱- ابتدا هسته آلبالوها را بگیرید. و داخل قوری بریزید.روش درآوردن هسته آلبالو بصورت سریع و بدون دردسر را قبلاً براتون در پستی دیگری نوشتم که توصیه می کنم مطالعه آن را از دست ندهید.

می توانید آلبالو را با هسته داخل قوری بریزید. اما اگر هسته آن را بگیرید، بهتر و سریع تر رنگ می دهد و دم می کشد. اگر هسته آن ها را نگرفتید، آلبالو ها را کمی له کنید و دخل قوری بریزید.

۲- دو لیوان آب جوش داخل قوری بزیزید و ۲۰ دقیقه آن را دم کنید. بعد از ۱۰ دقیقه با سرقاشق آلبالو ها را فشار دهید تا له شوند و دمنشتون طعم و رنگ بهتری بگیرد.

۳- بعد از ۲۰ دقیقه دوباره یکبار دیگر آلبالو ها را با قاشق یا چنگال فشار دهید، از صافی رد کنید، داخل فنجان بریزید و نوش جان کنید. اگر دوست دارید می توانید دمنوشتون رو با عسل یا نبات شیرین کنید.

اگر فشار خون پایین یا متعادل دارید، برای جلوگیری از افت فشارخونتون آن را با عسل یا نبات شیرین کنید. البته عسل چون داری فواید بیشتری نسبت به نبات است، انتخاب بهتری است.

پیشنهاد می کنم این دمنوش را در فنجان یا لیوان شیشه ای شفاف بریزید تا رنگ قرمز زیبای آن بهتر نمایان شود و از خوردن آن بیشتر لذت ببرید.

خواص دمنوش آلبالو

خواص و طرز تهیه دمنوش آلبالو دمنوش عالی برای چربی سوزی و شفافیت پوست

آلبالو دارای ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل: آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی و منگنز است. بنابراین از جمله از خواص دمنوش آلبالو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- آرامش بخش اعصاب و درمان بی خوابی در شب؛

۲- مفید برای کاهش فشار خون و کلسترول؛

۳- ضد حالت تهوع؛

۴- دفع سنگ و رفع بیماری های کلیه و مثانه؛

۵-کاهش عطش و تشنگی و رفع حرارت بدن؛

۶- از خواص دمنوش آلبالو برای چاقی و لاغر شدن این است که: برای از بین بردن چربی های دور شکم مفید است.

۷- روشن شدن رنگ پوست؛

۸- افزایش سوخت و ساز بدن؛

۹- کاهش قند خون و مفید برای افراد دیابتی؛

۱۰- بهبود عملکرد روده ها؛

۱۱- کاهش چربی خون و بهبود گردش خون در نتیجه خطر سکته را کاهش می دهد.

مطلب مرتبط : ۹ راه سالم برای کاهش وزن سریع و اصولی

این دمنوش طبع سرد دارد. برای اینکه طبع آن را متعادل کنید، بخصوص اگر سرد مزاج هستید، آن را با عسل شیرین کنید. با این روش ضمن بهره بردن از خواص عسل دیگر دچار افت فشار خون نمی شوید و طبع آن متعادل می شود.

۴.۵/۵ - (۱۷ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا