خانه داری

۲۳ ترفند برای تمیز کردن و خانه تکانی سریع و بهتر برای عید و همه روزهای سال

ترفندهای تمیز کردن خانه و خامه تکانیترفندها همیشه کمک می کنند کارها را سریع تر و بهتر انجام دهیم. بخصوص در خانه برای خانه تکانی و تمیز کردن اگر بعضی از نکات و ترفندها بدانیم بهتر و سریع تر و البته با زحمت کمتر می توانیم خانه ای تمیز داشته باشیم. در این پست با ۲۳ ترفند کارآمد و مفید برای تمیز کردن و خانه تکانی در عید و همه روزهای سال آشنا می شوی.

تمیز کردن و خانه تکانی بهتر و سریع تر با دانستن این ترفندها :

ترفندهای تمیز کردن آشپزخانه

۱- برای برق انداختن سینک ظرفشویی و شیرآلات استیل از خمیر دندان یا مخلوط برابر جوش شیرین و سرکه استفاده کنید و از برق افتادن آن ها لذت ببرید.

۲- اگر راه آب سینک ظرف شویی با روشویی گرفته و آب به خوبی از آن عبور نمی کند. یا سینک ظرفشوییتان بوی خوبی نمی دهد، در لینک های زیر با روش های عالی برای باز کردن راه آب سینک ظرف شویی و از بین بردن بوی بد آن آشنا شوید.

باز کردن راه آب سینک ظرف شویی یا رو شویی ترفندهای تمیز کردن خانه و خامه تکانی

۳- برای گرفتن بوی بد یخچال وقتی آن را تمیز کردید در آخر دستمال تمیز و نم شده خود را سرکه بزنید و داخل یخچال را تمیز کنید تا بوی بد یخچال را بگیرید. یا می توانی از چای کیسه ای استفاده شده و یا یک نصفه لیمو برای گرفتن بوی بد یخچال استفاده کنید.

حتماً بخوانید: ۹ کاربرد چای کیسه ای استفاده شده که به کارتان می آید.

۴- یکی از سخت ترین قسمت های تمیز کردن آشپزخانه یا حتی خانه تکانی تمیز کردن گاز است. برای تمیز کردن گازتان مطالعه پست روش های تمیز کردن تمام قسمت های گاز را از دست ندهید.

۵- برای تمیز کردن قابلمه ها یا ظرف دیگرتان و برق انداختن آن لینک های زیر را بخوانید:

  1. تمیز کردن قابلمه سوخته با این دو روش
  2. تمیز کردن سیاهی و سوختگی پشت قابلمه
  3. بهترین روش تمیز کردن ظروف مسی
  4. بهترین روش برای تمیز کردن آرام پز سوخته و جرم گرفته

تمیز کردن قابلمه ترفندهای تمیز کردن خانه و خامه تکانی

۶- برای برق انداختن کاشی و سرامیک آشپزخانه و حمام از روشی که در مطلب پاک کردن کاشی و سرامیک آشپزخانه و حمام گفته شده، استفاده کنید.

۷- برای برق انداختن ظروف به مایع ظرف شویی خود سرکه بزنید تا هم راحت تر پاک شوند و هم بهتر از قبل بدرخشند. برای تمیزی بهتر مخلوط برابر مایع ظرف شویی و سرکه را برای شستن ظروف استفاده کنید.

ترفندهای تمیز کردن خانه

۸- برای تمیز کردن پنکه سقفی از کیسه ای پارچه ای یا یک رو بالشتی کهنه استفاده کنید . با این روش هم پنکه تمیز می شود و هم گرد و خاک آن روی کف اتاق نمی ریزد.

تمیز کردن پنکه سقفی ترفندهای تمیز کردن خانه و خامه تکانی

رو بالشتی را مانند تصویر روی پنکه بکشید تا هم پنکه تمیز شود و اینکه گرد و خاک آن داخل روبالشتی جم شود.

۹- تمیز کردن پرده های عمودی و افقی با یک جوراب یا با استفاده از پبچیدن دو دستمال نخی دور قاشق سالاد خوری. بعد آن را با مخلوط سرکه و آب نم کنید و پرده ها به راحتی را تمیز کنید.

تمیز کردن پرده ترفندهای تمیز کردن خانه و خامه تکانی

۱۰- برای تمیز کردن فرش و انواع لکه های روی آن مانند لکه شمع، لکه جوهر، لکه لاک  و … پست تمیز کردن انواع لکه روی فرش بدون شستن فرش را حتماً بخوانید. اگر رنگ فرش تیره شده،پرز گرفته یا فرش بو خوبی نمی دهد، مخلوط نشاسته ذرت، جوش شیرین و چند عدد میخک ساییده را روی فرش بپاشید ۲ ساعت صبر کنید و بعد با جارو برقی فرش را تمیز کنید.

تمیز کردن فرش ترفندهای تمیز کردن خانه و خامه تکانی

۱۱- برای برطرف کردن خراش های دیوار کچی یک توپ بیسبال را روی دیوار بکشید.

برطرف کردن خراش روش دیوار ترفندهای تمیز کردن خانه و خامه تکانی

۱۲- برای پاک کردن مداد شمعی از روی دیوار روی آن سشوار با باد گرم بگیرید و بعد از یک الی دو دقیقه با دستمال روی دیوار بکشید تا مداد شمعی را از دیوار از بین ببرید.

برطرف کردن مداد شمعی روی دیوار ترفندهای تمیز کردن خانه و خامه تکانی

۱۳- برای برق انداختن درب آلومینومی حمام و توالت به راه های گفته شده در روش های برق انداختن درب آلومینیومی حمام مراجعه کنید.

۱۴- اگر لکه زرد عرق زیرپوش ها و لباسهایتان اذیتتان می کند. حتما با روش از بین بردن لکه زرد عرق لباس آشنا شوید. این روش عالیه و لکه عرق را کاملاً از بین می برد.

۱۵- برای از بین بردن لکه زردچوبه روی فرش، ظروف پلاستیکی لباس و … راه های امتحان شده در روش های از بین بردن لکه زرد چوبه از سطوح مختلف را بخوانید.

۱۶- اگر لکه خون روی فرش، تشک یا … وجود دارد برای از بین بردن لکه خون از مبل، فرش، تشک و … این پست را بخوانید.

۱۷- سردوش حمام بر اثر مواد رسوبی داخل آب مرور زمان می گیرد. یک پلاستیک را از سرکه پر کنید و روی سر دوش ببندید. بعد از نیم ساعت تمام سوراخ های سردوش حمام کاملاً باز می شود.

تمیز کردن گرفتگی سردوش حمام ترفندهای تمیز کردن خانه و خامه تکانی

۱۸-برای باز کردن و کندن برچسب از روی کمد و دیوار هم قبلاً در پستی جداگانه روش آن را توضیح دادم. اگر دوست دارید آن را راحت ازکمد یا شیشه جدا کنید پست روش پاک کردن برچسب روی دیوار و کمد و شیشه را بخوانید.

۱۹- برای تمیز کردن شیشه و آینه رسوب گرفته حمام و توالت از خمیر دندان استفاده کنید روش دیگری هم دارد که در مطلب برق انداختن آینه و شیشه روسوب گرفته حمام و توالت را با آن آشنا شوید.

۲۰- برای تمیز کردن شیشه ها، چند تیکه روزنامه را مچاله کنید و با آب آن‌ها را خیس کنید. آب زیادی آن‌ ها را بفشارید و روی شیشه بکشید. مطمئن باشد بدون جا گذاشتن کوچکترین لکه شیشه ها کاملاً تمیز می شوند. البته اگر سرکه هم داشتید به آب اضافه کنید. با اینکار خیلی بهتر و راحت تر شیشه ها پاک می شوند.

۲۱- اگر اثرات قهوه روی فرش، مبل، با حتی لباستان باقی مانده برای از بین بردن لکه قهوه روی فرش و مبل  لباس و … این پست را مطالعه بفرمایید.

۲۲- از آنجامه ما ایرانی ها عاشق چای هستیم. زیاد اتفاق می افتد که چای روی فرش بریزد و آن را لکه کند. برای از بین بردن لکه چای روی فرش، روی لکه آبلیمو اسپری کنید و با دستمال نم شده تمیز روی فرش بکشید.

۲۳- برای برق انداختن فیلتر ۲ لیتر آب به همراه نصف فنجان جوش شیرین بگذارید بجوشد و فیلتر را در داخل آب و جوش شیرین در حال جوشیدن بگذارید یک دقیقه صبر کنید تا تمام چربی ها و سیاهی های فیلتر برود و کاملاً تمیز شود. و بعد نصفه دیگه آن را هم در قابلمه به همین شکل کاملاً تمیز کنید.

تمیز کردن فیلتر ترفندهای تمیز کردن خانه و خامه تکانی

لطفاً ترفندهای خانه تکانی و تمیز کردن دیگری را که می دانید، برای همه کسانی که پست را می خوانند به اشتراک بگذارید.

۳.۸/۵ - (۱۲ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا