آشپزیدستور آشپزی

دستور پخت کلم پلو ساده و خوشمزه با گوشت چرخ کرده و کلم برگ

طرز تهیه کلم پلو ساده و خیلی خوشمزه با دستور متفاوتآنچه قرار است در اینجا با آن آشنا شوید طرز تهیه کلم پلو ساده اما خیلی خوشمزه است. که به راحتی و در زمان کم آماده می شود. کلم پلو شیرازی در اصل با سبزی مخصوص و گوشت قلقلی آماده می شود. اما کلم پلویی که امروز قرار است آموزش آن را براتون بنویسم به سبزی و گوشت قلقی نیاز ندارد. بخاطر همین خیلی سریع و ساده آماده می شود و البته خیلی هم خوشمزه هست.

اگر دنبال یک غذای متفاوت، ساده و سریع در عین حال خوشمزه هستید، پیشنهاد می کنم این کلم پلو ساده و عالی را درست کنید.

طرز تهیه کلم پلو ساده

مواد لازم برای ۳ نفر:

  • نصف کلم برگ متوسط
  • پیاز متوسط: یک عدد
  • گوشت چرخ کرده : ۲۰۰ گرم
  • رب گوجه: ۲ قاشق غذا خوری پُر
  • نمک: به میزان لازم
  • ادویه مخلوط: ۲ قاشق مربا خوری ( دستور تهیه ادویه مخلوط برای همه غذاها را اینجا بخوانید. )
  • برنج دو نیم پیمانه ( مقدار برنج چون مواد کلم پلو هم با آن قاطی می شود باید کم تر از حالتی باشد که برنج تنها دم می کنید. برای مثال در اینجا برای ۳ نفر بجای ۳ پیمانه من ۲.۵ پیمانه برداشتم. )

مراحل درست کردن کلم پلو ساده

۱- ابتدا نصف کلم را به اندازه یک بند انگشت خورد کنید. شاید ابتدا فکر کنید این همه کلم برگ  زیاد است. اما نگران نباشید وقتی آن ها را سرخ می کنید آب از دست می دهند و حجم آنها نصف تا یک سوم می شود.

خرد کردن کلم برگ برای تهیه کلم پلو ساده و خیلی خوشمزه

۲- در ماهیتابه روغن بریزید و کلم ها را حدود ۱۵ دقیقه خوب سرخ کنید تا هم بوی تند کلم گرفته شود و هم خوب نرم شود. وقتی کلم ها سرخ شدند آنها را در یک بشقاب بریزید، تا پیاز و گوشت را هم سرخ کنید.

سرخ کردن کلم برای درست کردن کلم پلو ساده و خیلی خوشمزه

۳- پیازها را نگینی خرد کنید در ماهیتابه بریزید تا سرخ شوند. وقتی کمی سبک شدند، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید تا باهم خوب سرخ شوند.

گوشت چرخ کرده و پیاز برای تهیه کلم پلو ساده و خیلی خوشمزه

۴- گوشت و پیاز که کاملاً سرخ شد و کلم هایی که در ابتدا سرخ کردید به همراه ادویه، نمک و رب گوجه را باهم مخلوط کنید تا خوب سرخ شوند. حدود ۵ دقیقه باید رب و ادویه را با کلم و گوشت سرخ کنید تا بوی زهم ادویه و رب گوجه گرفته شود.

مخلوط کردن کلم و گوشت برای درست کردن کلم پلو ساده و خیلی خوشمزه

 

۵- بعد که سرخ کردن مواد کلم پلو تمام شد، حدود یک فنجان آب به مواد اضافه کنید. درب ماهیتابه را بگذارید تا ۱۰ دقیقه مواد با آب بجوشد تا هم طعم رب گوجه و ادویه به خورد کلم ها برود و هم اینکه کلم برگ ها بیشتر نرم شوند.

پختن کلم و گوشت برای درست کردن کلم پلو ساده

۶- در حین سرخ کردن مواد، برنج را مثل همیشه آبکش کنید. بعد که پخت مواد تمام شد، مثل قاطی پلو، مواد را در لابه لای برنج بریزید. خیلی آرام بطوریکه برنج له نشود برنج و مواد را قاطی کنید تا برنج هم رنگ بگیرد و بعد آن را دم بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه کلم پلو ساده و خوشمزه شما آمادست.

دستور تهیه کلم پلو ساده و خیلی عالی

امیدوارم این کلم پلو خوشمزه را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. همچنین اگر این کلم پلو ساده را درست کردید، حتما نظرتون رو بنویسید.

۴/۵ - (۷۳ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا