آشپزیترفند و تجربه آشپزی

از بین بردن بوی دنبه و روغن حیوانی در غذا با روشهای ساده

روش از بین بردن بوی روغن دنبه در غذا و همچین رفع بوی روغن حیوانیاگر غذاتون بوی دنبه گرفته یا روغن حیوانی که به غذا می زنید غذا بوی روغن حیوانی میده، برای از بین بردن بوی دنبه در غذا تا حدممکن و لااقل کم کردن آن چند راهکار ساده وجود دارد که می‌توانید با توجه به نوع غذاتون که غذای غیر آبدار هست مانند برنج یا آبکی مانند خورشت یا آبگوشت از یکی از روش‌هایی که ادامه میگم، استفاده کنید.

اول از همه باید بگم خیلی مهمه که موقع پخت روغن دنبه موادی مانند پیاز، سیب درختی، به و ماست یا شیر با آن قاطی می‌کنند که بوی روغن را تا حد زیادی می گیرند. اما قرار نیست درباره روش گرفتن دنبه در اینجا صحبت کنم و بعداً براتون در پست جداگانه روش درست کردن روغن دنبه بی بو خواهم نوشت. در اینجا قرار است بخوانیم: اگر روغن دنبه یا حیوانی داریم که وقتی در غذا می‌ریزیم بو می دهد یا در غذا دنبه ریخیتم و غذا بوی دنبه گرفته چطور بوی آن را کم کنید و یا بطور کامل بوی دنبه و روغن حیوانی را از غذا بگیریم.

روش‌های از بین بردن بوی دنبه در غذا 

بوی روغن حیوانی و روغن دنبه در غذا را چگونه از بین ببریم

از بین بردن بوی دنبه در آبگوشت و خورشت

۱- یکی از بهترین ادویه‌هایی که میتوانید برای از بین بردن بوی دنبه و روغن حیوانی در غذاهای آبکی استفاده کنید، دارچین است. اگر از دارچین برای خورشت‌هایی مانند خورشت قیمه استفاده می‌کنید که زدن دارچین موجب خوشمزه‌تر شدن خورشت هم می‌شود. اما برای آبگوشت و بعضی از خورشت‌ها زدن دارچین زیاد ممکن است طعم آن را عوض کند. بنابراین یک تیکه چوب دارچین داخل آبگوشت بیندازید تا بوی روغن دنبه و حیوانی را بگیرید و بعد از نیم ساعت از آبگوشت آن را خارج کنید.

توجه: حتی می‌شود، اگر روغن خیلی بو می‌دهد، چند تیکه چوب دارچین داخل روغن بیندازید، روغن را داغ کنید و بعد دوباره بگذارید سرد شود تا بوی روغن گرفته شود. بعد چوب دارچین را از روغن خارج کنید.

۲- روش دوم استفاده از لیمو عمانی و ادویه‌های معطر مانند زنجبیل، تخم گشنیز و فلفل سیاه و … درخورشت و آبگوشت است.

۳- روش سوم این است که روغن را همراه پیاز خرد شده یا پیاز رنده شده تفت دهید و بعد به خورشت یا آبگوشت اضافه کنید که بوی آن را بگیرد.

توجه: اگر برای درست کردن آبگوشت از گوشت دنبه دار استفاده می‌کنید، داخل آبگوشت از پیاز فراوان و لیموعمانی استفاده کنید تا بوی دنبه در آبگوشت را بگیرد. و یک آبگوشت خوشمزه و بدون بو درست کنید.

اگر دنبه گوشت زیاد باشد، وقتی گوشت را می‌گذارید بجوشد؛ اول از همه کف میکند، که این کف در طعم آبگوشت تأثیر بد دارد. برای همین اول گوشت را تنها داخل آب بگذارید، وقتی دو سه دقیقه جوشید آب آن را خالی کنید و بعد پیاز، نخود و دیگر مواد آبگوشت را به آن اضافه کنید و دوباره روی آن آب جوش بریزید تا آبگوشت شما بپزد.

از بین بردن بوی دنبه در غذا خشک مانند برنج 

اگر قصد دارید از روغن دنبه یا حیوانی برای ریختن روی غذاهای غیر آبکی مانند برنج استفاده کنید، اما روغن بو دارد:

  • پیاز را بصورت خلال شده خرد کنید.
  • پیاز را همراه روغن دنبه یا حیوانی که قرار است روی برنج بریزید، سرخ کنید بعد از اینکه پیازها سرخ شدند.
  • روغن را از صافی رد کنید.
  • با این روش بوی روغن تا حد زیادی گرفته می‌شود و می‌توانید روی برنج بریزید.

سرخ کردن پیاز در روغن برای از بین بردن بوی دنبه در غذا

توجه: اگر برای دفعات اول است که از روغن حیوانی استفاده می‌کنید، نسبت به بوی آن حساس‌ترید، بهتر است از مقادیر کم مخلوط با روغن‌های معمولی داخل غذا استفاده کنید و مقدار آن را به مرور زیاد کنید. تا به بو و طعم آن عادت کنید. چون معمولاً برای کسانی که دفعات اول است که از روغن دنبه یا حیوانی درغذا استفاده می‌کنند، بوی روغن در غذا محسوس‌تر است. و معمولاً بچه‌ها به بوی جدید غذا واکنش نشان می‌دهند.

توجه: برای مهمانی‌ها از روغن دنبه یا حیوانی استفاده نکنید. چون شما ذائقه همه مهمان‌های خود را نمی‌دانید و ممکن است برای مهمان شما خوشایند نباشد.

اگر از هر کدام از این ترفندها برای از بین بردن بوی دنبه و روغن حیوانی در غذا استفاده کردید، نظرتون رو بنویسید. بعلاوه اگر روش بهتری یادگرفتید برگردید و برای ماهم بنویسید.

۴.۲/۵ - (۲۰ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. سلام ممنونم ازتون ولی به نظر من یکی از این راه حلها ممکنه جواب ندهدولی اگر به طور همزمان استفاده کنید کامل از بین میره مثلا پیاز و پودر سیر همزمان استفاده کنید یا دارچین و کاری هم اضافه کنید ممنونم

  2. بوی گوشت چرخ شده همراه با دنبه اصلا مطبوع نیست اگر راه حلی داره اطلاع بدید لطفا

  3. سلام : همه موارد بالا رو تست کردم بجز یک مورد بقیه همه بو میده

    ……………………….فقط فقط با پیاز زیاد تف بدید …………………………………….

    1. عالی بود مرسی. کاش روش از بین بردن بوی روغن آفتابگردون طبیعی رو در غذا بگیر لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا