آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

پاک کردن جای چسب روی شیشه و بدنه ماشین و دیگر سطوح

بهترین روش برای پاک کردن جای چسب برچسب روی بدنه ماشین و شیشه و سایر سطوحاگر روی بدنه ماشین یا شیشه یا هر سطح دیگری مانند کابینت و میز برچسب خیلی قوی بچسبانیم ممکن است برچسب کنده شود، اما جای چسب برچسب روی بدنه بماند. در ادامه می خوانیم روش پاک کردن جای چسب روی شیشه و بدنه ماشین چیست و با یکی از بهترین روش های پاک کردن جای چسب برچسب روی سایر سطوح در خانه آشنا می شویم.

پاک کردن جای چسب روی شیشه و بدنه ماشین و سایر سطوح

وسایل مورد نیاز:

  • کارت بانکی پلاستیکی (برای بدنه ماشین و دیگر سطوح) یا کاتر تمیز کننده شیشه برای شیشه
  • دستمال
  • آب داغ یا سشوار
  • اسپری WD-40 یا سرکه یا استون (لاک پاک کن)

اسپری wd-40 و کاتر و کارت بانکی برای پاک کردن جای چسب روی شیشه و سایر سطوح

۱- اول از همه برای پاک کردن جای چسب برچسب باید چسب را گرم کنیم. تا بهتر از بدنه یا شیشه جدا شود. برای اینکار چندتا راهکار بهتون پیشنهاد میدم:

  • اگر جای چسب روی شیشه و بدنه ماشین هست، میتوانید وقتی ماشین چند ساعت در آفتاب مانده و شیشه و بدنه آن گرم شده شروع به پاک کردن جای چسب از روی آن کنید.
  • روش دیگر این است که: با یک دستمال آغشته به آب داغ چند دقیقه روی جای چسب بگیرید تا خوب گرم شود.
  • یا دو-سه دقیقه با سشوار هوای گرم روی جای چسب بگیرید تا گرم شود.

۲- بعد از گرم کردن جای چسب، برای وقتی که چسب به جا مانده خیلی قوی هست، مثل جای چسب مانده از کندن برچسب روی بدنه ماشین باید از موادی استفاده کنیم که کمک کند چسب از شیشه و دیگر سطوح راحت تر تمیز شود.

برای همین از اسپری تمیز کننده WD-40 یا سرکه یا استون (لاک پاک کن) استفاده می کنیم. که در این بین به ترتیب WD-40 بعد لاک پاک کن و بعد سرکه مؤثر هستند. (برای جای برچسب های خیلی قوی روی بدنه یا شیشه ماشین WD-40 خیلی خوب عمل می کند. )

روی سطح چسب، کامل با WD-40 اسپری می کنیم یا اگر WD-40 ندارید یک دستمال یا پنبه را به سرکه یا استون آغشته می کنیم و روی جای برچسب می‌کشیم.

۳- برای پاک کردن جای چسب روی بدنه ماشین و کابینت از کارت بانکی پلاستیکی استفاده می‌کنیم و برای شیشه ماشین و دیگر شیشه‌ها از کاتر شیشه پاک کن یا تیغ استفاده می‌کنیم.

البته برای شیشه هم میتوانید از کارت بانکی استفاده کنید. اما کاتر برای چسب های خیلی خیلی محکم عالی عمل می‌کند.

با کاتر یا کارت بانکی و فشار دست، از گوشه جای چسب  شروع می‌کنیم و آن را کامل پاک می‌کنیم.

استفاده از کاتر و کارت بانکی برای پاک کردن جای چسب روی شیشه و بدنه ماشین

توجه: برای بدنه ماشین و سطوح رنگ خورده از کارت بانکی پلاستیکی استفاده کنید و دقت کنید به رنگ بدنه آسیب نزنید. به هیچ وجه از کاتر برای بدنه استفاده نکنید. کاتر فقط برای شیشه مناسب است. برای سطوح رنگ دار خیلی حساس حتی از کارت بانکی هم استفاده نکنید؛ یک دستمال آغشته به سرکه یا الکل نیم ساعت روی آن قرار دهید تا خوب خیس بخورد و با دستمال زبر آن را تمیز کنید.

توجه: در هنگام استفاده از کاتر یا تیغ مواظب باشید، به خودتون آسیب نزنید.

در آخر با اسپری شیشه پاک کن و دستمال تمیز شیشه یا بدنه را تمیز می‌کنیم. برای ساخت اسپری شیشه پاک کن خانگی و طبیعی این پست را بخوانید.

اگر برای پاک کردن جای برچسب روی شیشه و بدنه ماشین و دیگر سطوح از این روش استفاده کردید، حتما بازخوردتون رو بنویسید.

۳.۹/۵ - (۳۵ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. وقت بخیر برای پاک کردن چسب مزدا ( خیلی زیاد ریخته روی ماشین) چیکار باید کرد که به رنگ ماشین هم آسیبی نرسه ؟

  2. با سلام و عرض ادب. بنده خودروی خریدم زه دور آن کنده شده اما نمیدونم از چه چسبی استفاده کرده، حال چسب خوشک شده آن را با چه نوع موادی پاک کنم که به رنگ خودرو آسیب نرسونه؟

  3. سلام من اسپره به بدنه زدم رنگ ماشین زرد شد چکار کنم با چه محلولی پاکش کنم

  4. سلام وقت بخیر من سقف ماشینمو با یه نواری مسه چسب پهن که تاره اومده رنگی هست در عین اینکه پارچه ای هم هست زیرش زمانی که خواستم بچسبونم اومدم از چسب ابی هم استفاده کردم.الان روی نوار کنده شده ولی اون قسمت پارچه ای نخی با چسب رویی سقف مونده.از چه روشی به نظرتون استفاده کنم

  5. سلام ببخشید چسب قطره ای روی داشبورد رو چه جوری جدا کنیم تا رنگ داشبورد از بین نره؟؟ لطفا لطفا ج بدین ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا