خانه داری

پاک کردن شمع از روی فرش یا پارچه با ساده ترین روش

پاک کردن شمع از روی فرش یا پارچه - لکه شمع چگونه پاک می شود؟بعضی از مواد یا وسایل هستند که با پیشرفت تکنولوژی شاید کاربرد قبل را نداشته باشند؛ اما به دلیل حس خوبی که به انسان می دهند؛ فراموش و دور انداخته نمی‌شوند. مثل شمع، در گذشته شمع را برای روشنایی استفاده می‌کردند. اما الان برای زیبایی و دادن یک حس خوب و آرامش‌بخش استفاده می‌شود. جالب است بدانید، سالانه در جهان میلیارد‌ها دلار خرج خرید و فروش شمع می‌شود.

برای کسانی که از شمع استفاده می‌کنند. زیاد پیش می‌آید قطره‌ای شمع روی فرش یا لباس بیافتد. اولین چیزی که شاید به ذهن ما برسد، این هست که با انداختن لباس داخل ماشین لباسشویی بخواهیم شمع را تمیز کنیم. اما این روش خوبی نیست. چراکه با این روش شما نمی‌توانید چربی شمع را از بین ببرید. نگران نباشید ما راه ساده‌ای را به شما پیشنهاد می کنیم.

پاک کردن لکه شمع از روی فرش و لباس

گام اول:

برای پاک کردن شمع از روی پارچه کافی هست، اول با یک چاقو خیلی آرام که به پارچه یا فرش آسیب نرسد، لایه رویی شمع را بردارید.

گام دوم:

برای انوع پارچه مثل چادر و لباس: دو عدد دستمال کاغذی را در دو طرف پارچه جایی که شمع ریخته قرار دهید و با اتو که درجه حرارت آن بالا باشد.( اما در حدی که پارچه یا فرش شما نسوزد.) روی دستمال بگذارید؛ ۵ الی ۶ ثانیه صبر کنید که شمع آب شود و جذب دستمال شود.

حتما بخوانید: بهترین روش شستن چادر تا سفیدک نزند؟

برای پاک کردن شمع از روی فرش : قرار دادن دستمال کاغذی یا کاغذ در یک طرف، یعنی روی فرش کافی هست. باز هم مانند قبل اتو را چند ثانیه روی فرش قرار دهید تا شمع آب شود و جذب دستمال کاغذی شود.

توجه: برای پاک کردن شمع روی فرش یا پارچه به هیچ وجه اتو را روی پارچه نکشید. فقط اتو را بگذارید و بردارید که لکه پخش نشود.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که: اگر از اتو بخار استفاده می‌کنید باید بخار اتو را خاموش کنید.

لکه شمع چگونه پاک می شود؟

گام سوم:

اگر رنگ شمع روی پارچه مانده: ابتدا با پودر ماشین لباسشویی لباس  را بشویید. اگر رنگ شمع پاک نشد، اول کمی الکل سفید صنعتی یا تینر را روی قسمتی از لباس که دیده نمی شود، امتحان کنید که لباس شما با الکل خراب نشود و رنگ ندهد و بعد کمی از الکل را روی پارچه سفید بریزید و بصورت ضربه‌ای روی لکه بزنید؛ تا رنگ شمع هم پاک شود و بعد لباس را بشورید.

برای رنگ شمع که روی فرش مانده: با کمی مایع ظرف شویی یا شامپو فرش و دستمال نم شده روی محل رنگ شده بصورت ضربه ای بزنید تا فرش تمیز شود.

۴.۵/۵ - (۱۰ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا