آشپزیترفند و تجربه آشپزی

روش پخت کیک در توستر با ۱۰ نکته مهم و فوت و فن هایش

نکات پخت کیک در توستر آوندنبال طرز تهیه کیک اسفنجی و خوشمزه در توستر هستید؟ باید بگم هر کیکی که در فر میتوان پخت در توستر هم می شود درست کرد. اما باید روش و فوت و فن های آن را بدانید. اگر برای پخت کیک بجای فر از توستر استفاده می کنید. نکات گفته شده در این پست کمک می کند تا کیک های بهتری در توستر بپزید. بیشترین سوالی که برای پخت کیک در اون توستر پرسیده می شود اینه که: برای اینکه کیک در توستر نسوزد چیکار کنیم؟ یا اینکه وسط کیک هنوز خمیری هست اما روی آن کاملاً پخته. یا اینکه برای اسفنجی شدن کیک در توستر چیکار کنیم؟ موارد و نکاتی که در در ادامه ذکر کردم بهتون کمک می کند تا قادر باشید در توستر هم کیک درست کنید، بدون اینکه بسوزد یا خراب شود. در ادامه با تمام نکات مهم در پخت کیک در توستر و چند دستور برای تهیه کیک در توستر آشنا خواهید شد.

خلاصه‌ای از انواع توستر و طرز کار آنها

توستر ها دونوع هستند یکی توستر ساده که تنها برای گرم کردن نان از آنها استفاده می شود. و دیگری توسترهای آون  (oven) یا اون توستر  که می توان به عنوان یک فر کوچک از اون استفاده های مفید داشت مثل گرم کردن نان، پخت نان، پخت کیک و پیتزا و کباب کردن جوجه و …

توستر های آون دارای درجه بندی هستنند که می توان دمای پخت، نوع پخت و زمان پخت را هم مشخص کرد. معمولاً دارای ۴ المنت برای تولید گرما در بالا و پایین می باشند و بعضی از آن ها فن هم دارند.

طرز تهیه کیک در توستر

 اگر دنبال دستور کیک برای تهیه کیک در توستر هستید، می توانید از دستور کیک های زیر برای پخت کیک در توستر استفاده کنید:

توجه: چون قالب هایی که در توستر گذاشته می شود باید کوچک باشد برای تهیه یک کیک در توستر مواد گفته شده در این دستورات را نصف کنید.

البته همانطور که در ابتدا گفتم همه دستورات کیک که در فر آماده می شود در توسترهم قابل استفاده است. اما سه دستور بالا، از دستورات امتحان شده و خوب هستند که باهاشون کیک های اسفنجی و خوش بافتی می توانید درست کنید.

برای تهیه کیک اسفنجی در توستر 

  • خمیر کیک را با توجه به یکی از دستورات بالا یا هر دستوری که خودتون دارید، آماده می کنید.
  • توستر باید از ده دقیقه قبل از قرار دادن کیک در آن روشن شده باشد تا گرم شود. در حین آماده کردن مواد توستر را روشن کنید که بعد از آماده شدن خمیر کیک آن را سریع در توستر قرار دهید تا پف کیک نخوابد.
  • در قالب کوچک مخصوص توستر که از قبل چرب و آرد پاشی کردید یا کاغذ روغنی پهن کردید، مواد کیک را بریزید.
  • دمای توستر را همان دمایی که برای فر گفته تنظیم کنید. تا کیک بین ۴۵ الی ۱ ساعت بپزد. البته در ادامه برای تنظیم درست دمای توستر برای پخت کیک بیشتر و کامل تر توصیح دادم که حتما بخوانید.
  • در حین پخت کیک در توستر را باز نکنید که پف کیک نخوابد. سعی کنید در ۴۰ الی ۳۰ دقیقه اول اصلا در توستر را باز نکنید.
  • در مورد روشن کردن المنت ها هم در ادامه نوشتم. نکات رو حتما بخوانید.

برای پخت کیک در توستر اون چیکار کنیم ؟

البته بیشتر دستورهای کیک که در فر آماده می شود می توانید در توستر هم استفاده کنید. حتی با مواد آماده کیک هم می توانید در توستر کیک درست کنید.

مهم ترین اصل برای پخت کیک در توستر این است که کاری کنیم تا کیک در توستر کامل و یکنواخت، بدون اینکه بسوزد، بپزد. اگر این مشکل حل شود، بقیه موارد بستگی به دستور کیک شما دارد که تا چه حد دستور خوبی بوده. بنابراین برای پخت کیک در توستر اون حال با هر دستوری نکات زیر را رعایت کنید:

۱- اولین نکته این است که باید قالب کیک را تا می توانید از المنت های پایین و بالا دور کنید. پس بهترین جا برای قرار دادن قالب کیک در توستر جایی است که وقتی قالب کیک را در آن قرار می دهیدبالا و پایین قالب از المنت های بالا و پایین به یک فاصله باشند.

۲- باید به این موضوع توجه شود که فضای توستر کوچک است و برای پخت کیک بزرگ و حجیم مناسب نیست. می توانید برای بزرگ شدن کیک در ۲ یا ۳ مرحله کیک درست کنید و با قرار دادن آنها روی هم، کیک بزرگ درست کنید.

بنابراین از ظرف های با قطر زیاد در توستر نباید استفاده شود. چون بعد از پف، کیک به المنت نزدیک می شود و روی کیک می سوزد. ارتفاع قالب در توستر نباید بیشتر از نصف ارتفاع داخل توستر شما باشد.

نکات پخت کیک در توستر آون استفاده از قالب با ضخامت کم

۳- قالب کیک را تا نصف یا حداکثر دوسوم پر کنید تا وقتی کیک پف می کند جا برای پف داشته باشد و نسوزد.

نکات پخت کیک در توستر آون پر کردن قالب تا دو سوم قالب

۴- بهترین دما برای پخت کیک در توستر چیست؟

دستور کیک ها اغلب برای فر توضیح داده می شود. بنابراین دمایی که گفته می شود دمای فر است. در پست علت گود شدن و فرو رفتن وسط کیک هم توضیح دادم، که:

دمای واقعی هر فری متفاوت است. برای مثال اگر در دستور گفته شده دمای کیک ۱۸۵ درجه باشد شما باید فرتون را ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا کیک خوب بپزد. چون فر شما خیلی داغ نمی شود.

برای پخت کیک در توستر هم به همین صورت هست و برای هر نوع توستری دمای واقعی آن شاید متفاوت باشد. برای همین یک قاعده کلی براتون می‌نویسم که به استفاده از آن بتوانید بهترین دما برای پخت کیک در توستر خودتون را پیدا کنید:

  1. اگر برای اولین بار است که قصد پخت کیک را دارید؛ دمای توستر را همان دمایی قرار دهید که در دستور به آن اشاره شده. مثلاً در دستور گفته: دمای فر را روی ۱۸۵ درجه سانتی گراد یا ۳۶۵ درجه فارنهایت است. شما برای توستر هم همین دما را تنظیم کنید.
  2. زمان مرسوم پخت کیک بین ۴۵ تا یک ساعت است، که کیک خوب بپزد و پف خوبی داشته باشد. اگر دمایی که تنظیم کردید، بعد از ۴۵ تا یک ساعت کیک کامل پخت و خمیر نشد یا نسوخت، یعنی دمایی که تنظیم شده خوب است.
  3. اگر کیکتون خیلی سریع پخت. مثلاً روی دمای ۱۸۵ درجه تنظیم کردید، بعد از ۳۰ دقیقه کیک پخت. اینجا متوجه می،شوید دمایی که برای توستر تنظی. در اینصورت ۱۵ درجه سانتی گراد یا ۲۴ درجه فارنهایت از دمای توستر کم می‌کنید. یعنی دمای توستر را روی ۱۷۰ درجه تنظیم می‌کنید و در اینصورت ۱۰ دقیقه به زمان پخت کیکتون اضافه می شود. یعنی کیکتون بجای ۳۰ دقیقه در ۴۰ یا ۴۵ دقیقه پخته می‌شود.
  4. اگر کیکتون خیلی طول کشید تا بپزد. یعنی بیشتر از یک ساعت شد. برعکس عمل می‌کنید. یعنی: ۱۵ درجه سانتی گراد یا ۲۴ درجه فارنهایت، به دمای توستر اضافه می‌کنید. برای مثال دما را روی ۲۰۰ درجه قرار می‌دهید، در اینصورت کیک شما ۱۰ دقیقه زودتر می‌پزد.

دمای توستر شما شاید دمای واقعی نباشد. بهترین راه برای بدست آوردن دمای واقعی توستر این است که از یک دماسنج فر استفاده کنید. دمای توستر را در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از ده دقیقه دماسنج را سریع داخل توستر قرار دهید و ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید تا دمای واقعی توستر را ببنید.

اگر دماسنج مخصوص فر ندارید، بصورت تجربی همانطور که در بالا گفتم با چند بار پخت کیک در فر دستتون میاد که بهترین دما و زمان برای پخت کیک در توسترتون چیه. ممکن است دمای واقعی توستر شما بیشتر یا کمتر از میزانی باشد که در درجه بندی دمای آن می بینید.

۵-وقتی کیک کاملاً پف کرد و روی کیک گرفت برای اینکه همه جای آن به یک اندازه بپزد کیک را سریع ۱۸۰ درجه بچرخانید. چون قسمت های داخل توستر از لبه های آن بیشتر گرم می شود. اگر کیک را نچرخانید ممکن است یک طرف آن کمی بسوزد. اما بازهم تکرار می کنم که: وقتی اقدام به چرخاندن و باز کردن در توستر کنید که کیک کاملاً پف کرده و روی آن سفت شده وگرنه پف کیک می خوابد.

۶- قبل از قرار دادن کیک در توستر، توستر را ۱۰ دقیقه روشن کنید تا به دمای مناسب برسد و گرم شود.

۷- تنظیم المنت بالا و پایین توستر بای پخت کیک

ابتدا باید تا ۲۰ دقیقه اول که کیک را در توستر  قرار می دهید هر دو المنت بالا و پایین توستر روشن باشد.

حالا اگر در توستر شما امکان این وجود دارد که المنت های بالا را خاموش کنید، بعد ۲۰-۳۰ دقیقه از پخت آن را خاموش کنید. وقتی کیک کامل پخت اگر دوست داشتید روی کیک دوباره برشه تر شود. ۵ دقیقه دیگر دوباره المنت بالا را روشن کنید.

اگر این امکان برای توستر شما وجود ندارد که المنت بالا را خاموش کنید. و روی کیک می سوزد: وقتی کیک کاملاً پف کرد و روی آن پخت، سریع کیک را از توستر بیرون بیاورید و روی قالب کیک فویل آلومینیوم که یک طرف آن را چرب کردید که به کیک نچسبد، قرار دهید.

لازم نیست فویل دور قالب محکم شود. همین که روی کیک را بگیرد کافی است. بحدی باشد که هوا رد و بدل شود. با این ترفند روی کیک نمی سوزد. (فویل را همان اول ببرید و آماده کنید که سریع روی کیک بکشید و کیک را داخل توستر برگردانید.) اینکار هم باید وقتی انجام دهید که مطمئن شوید مواد کیک سفت شده و کیک کاملاً پف کرده، تا پف کیک نخوابد.

نکات پخت کیک در توستر آون قرار دادن فویل آلومینیوم روی قالب

۸- وقتی دو سوم زمان پخت کیک در توستر گذشت، کیک را با خلال دندان چک کنید که پخته باشد. خلال دندان را وسط کیک بزنید. اگر کیک کاملاً پخته باشد چیزی به خلال نمی چسبد.

برای توستر معمولاً در دمای ۲۰۰ درجه حدود ۴۰ دقیقه طول می کشد تا کیک بپزد. اگر کیک نپخته زمان پخت را زیاد کنید و هر ده تا ۵ دقیقه با خلال دندان آن را چک کنید.

نکات پخت کیک در توستر آون - چاره دان

۹-تا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بعد از قرار دادن کیک در توستر درب آن را باز نکنید تا پف کیک نخوابد. البته هرچه بیشتر بتوانید درب توستر را باز نکنید بهتر است.

۱۰- اگر اطراف کیک‌هاتون داخل توستر خشک می‌شود، یک ظرف کوچک آب جوش در کف توستر قرار دهید.

توجه توجه : برای درست کردن کیک چه در فر، چه در قابلمه و چه توستر باید نکات مهم درست کردن کیک و اسفنجی شدن آن را بدانید و رعایت کنید. بعلاوه حتما برای اسفنجی شدن کیکتون بیکینگ پودر را چک کنید که سالم باشد. اینم تست ساده سالم بودن بیکینگ پودر؛

چه قالبی برای پخت کیک در توستر بخرم؟

برای توستر باید از قالب های کوچک با ارتفاع کم استفاده کنید. نوع قالب فرقی نمی‌کند، می توانید از انواع قالب کیک برای پخت کیک در توستر استفاده کنید مثل قالب های آلومینومی، نچسب، سرامیکی و …

اما برای خرید قالب کیک برای توستر نکات زیر را در نظر داشته باشید:

قبل از هر چیزی ارتفاع قسمت داخلی توستر را اندازه گیری کنید ارتفاع قالبی که می‌خرید، بیشتر از یک سوم ارتفاع توستر و حداکثر نصف آن نباشد.

عرض و طول سینی توستر خودتون رو اندازه بگیرید و قالب مربعی و مستطیلی که انتخاب می کنید، عرض و طول آن حدود دو سانت الی یک سانت کمتر از عرض و طول سینی باشد. و برای قالب دایره‌ای از عرض سینی حدود یک سانت قطر آن کوچکتر باشد.

توجه: موقع خرید حواستان باشد، ممکن است قالب با دسته باشد، طول قالب را با دسته حساب کنید. بخصوص در خرید اینترنتی توجه کنید، اندازه را با احتساب دسته داده باشد.

لطفاً تجربیات و نکاتی که برای پخت کیک در توستر به ذهنتون میرسه که میتونه برای پخت بهتر کیک در توستر به بقیه کمک کند. در کامنت‌ها بنویسید.

۴/۵ - (۳۶۵ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۱۳۶ دیدگاه ها

  1. اون تستر داتیس مدل dt700 تازه خریدم بلد نیستم باش کیک درست کنم اگه کسی تجربه کیک درست کردن دراین نوع تستر داره لطفا راهنما یم کنه

  2. سلام وقتتون بخیر من اون توستر خریدم وقتی کیک درست میکنم دمای فر ۱۷۰ درجه سانتیگراد و ۴۵ دقیقه کیک کاملا میپزه ولی زیرش خیلی میسوزه لطفا همراهیم کنید🙏😥

  3. سلام من تازه اون توستر نوبل چنرال گرفتم بلد نیستم باهاش کار کنم میشه یه توضیح خلاصه بهم بدید چجوری کیک درست کنم

  4. آون توستر من باریتون هست المنت ها جداگانه روشن نمیشن کیک در دمای ۱۶۰ درجه و زمان ۳۰ دقیقه بسیار عالی میشه مغز پخت و برشته

  5. سلام عصر بخیر
    من با آون توستر کاخلر کیک درست میکنم، با دمای ۱۶۰ درجه طبقه وسط..توسترم ۱۵۰۰وات هست
    پختش حدود ۱ساعت و نیم طول میکشه وقتی هم که میپزه وسطش خمیره ..گفتین که اگه وسطش خام باشه یعنی دما زیاد بوده،ولی خب اگه دما رو کمتر کنم زمان پخت خیلی طولانی میشه

    راهنماییم کنید😢

    1. سلام میتونید روی کیکتون رو با فویل بپوشنید که گرما بهتر بهش برسه اما حتما چندتا سوراخ روی فویل ایجاد کنید که بخار نگیره. المنت بالا رو روشن نکنید فقط پایین رو روشن کنید چند دقیقه آخر روشنش کنید.

  6. با سلام به همه دوستان
    من توستر مارک نوبل دارم،میخواستم تجربه پخت کیک رو به اشتراک بذارم،اول اینکه میزان مواد آرد۲۰۰گ م،شکر۱۰۰گرم،آب ۱۰۰گرم،تخم مرغ ۳عدد،بکینگ پودر۱ق چ،وانیل نوک ق چ درجه حرارت توستر نوبل ۱۰۰درجه مناسب چون دمای این توسترها مثل اینکه غیر واقعی هست وخیلی زیادگرم میشن ولی نسبت به فر زمان بیشتری میدم یک ساعت زمان میبره،قبل از شروع بکار فقط کافیه پنج دقیقه توستر روگرم کنیدو اینکه تخم مرغهارو نیم ساعت قبل در بیارین که به دمای محیط برسن،وقالب رو طوری بذارید که فاصله اش از هردو المنت برابر باشه،بااین روش تاآخرپخت میتونید هردوالمنت رو روشن نگه دارید.امیدوارم براتون کاربردی باشه.

  7. سلام .واقعا تعجب کردم نوشتین بیست دقیقه اول پخت کیک المنت بالا و پایین باهم روشن باشه.در صورتی که هر آماتوری میدونه اگه اول کار المنت بالا روشن باشه پف کیک میخوابه

  8. سلام میشه لطف کنید بگید FUNCTION در توستر ب معنی چیه و چجوری باید تنظیم بشه؟؟ممنون میشم

  9. میشه موقع پخت کیک اصلا فن رو روشن نکنم.؟
    سینی اوون توستر نیاز هست بالای المنت پایین موقع پخت کیک گذاشت

  10. سلام ببخشی فن موقع کیک روشن کنم چون بعضی ها میگن فن روشن نمیکنیم؟ وسوال دوم نیاز هست زیر جالی که قالب کیک گذاشتم زیر این جالیه سیتی فر بزارم یا نه؟

    1. سلام نه فن نیاز نیست اگر فن رو روشن می کنید دمای فر یا توستر رو باید کمتر بذارید ۱۰ درجه دما رو باید کمتر کنید. سینی هم نیازبه گذاشتن نیست اما اگر زیر کیکتون خیلی برشته میشه سینی بذارید بهتر میشه و کیک یکنواخت تر می پزه

  11. سلام ببخشی اون توستر من مارک مایر کیک توش درست کردم سینی رو در آوردم کیک پف کرد بالا وپایین پخت وسطش خام کلا چه دمایی بزارم وچند دقیقه؟ فن هم داره فن اون توستر همش باید روشن باشه ؟ واینکه اون توسترم ۳ حالت المنت خداروشکر داره چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام اگر رو و زیرش پخته اما بین کیک نخته نشون میده دما زیاد بوده دما رو ۱۵ تا ۲۰ درجه کم کنید زمان پخت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اضافه کنید. بهتره المنت پایین رو فقط روشن کنید ۱۵ دقیقه آخر برای اینکه روی کیکتون هم طلایی بشه بالا رو هم روشن کنید.

  12. سلام وقت بخیر ممنونم از توضیحات خوبتون
    من برای اولین بار الان داخل توسترم کیک پختم اما با اینکه کف قالب نسوزم روغن و آرد زدم، کیک از قالب جدا نشد و اومدم از چاقو کمک بگیرم ک کفش خش افتاد جداهم نشد!
    بعد دمارو ۱۸۰ گذاشته بودم ک ۲۰ دقیقه اول طبق گفتتون هردو المنت روشن بود بعدش فقط المنت پایین روشن گذاشتم ک ۱۰ دقیقه گذشت دیدم بوی سوختگی میاد! زیر کیک حالت سوختگی داشت روشم برشته بود! یعنی باید الان دمارو بزارم ۱۶۵؟
    کیکم پف زیادیم نداشت

  13. سلام توستر من هم خوبه تقریبا همه چیز باهاش درست میکنم فقط یه مشکل داره اونم اینه که مثلا وقتی کیک میپزم یک طرفش بیشتر سره میشه براهمین یه طرفش بیشتر پف می‌کنه بیشترم وقتی تو سینی خودش درست میکنم اینجوری میشه

  14. سلام خانومای گل ممنون از به اشتراک گذاری تجربیات ارزشمندتون..با اجازه ادمین منم میخوام تجربم رو بعد از چندین بار پختن کیک در آون توستر((نوبل کینگ))باهاتون به اشتراک بگذارم..المنت بالا و پایین توستر رو همزمان نیم ساعت با دمای ۱۵۰درجه روشن میکنم تا گرم بشه بعد از آماده کردن مواد کیک((که البته من سفیده ها رو بر خلاف دستور گفته شده از زرده ها جدا میکنم و در آخر هم زده شده و به مواد کیکم اضاف میکنم))المنت بالا رو خاموش کردم و المنت پایین رو تا ده دقیقه اول با درجه ۱۵۰و بعد از ده دقیقه بین درجه ۱۰۰و ۱۵۰(حدودا ۱۲۵درجه)قرار میدم و بدون باز کردن در توستر اجازه میدم کیک به مدت ۴۵دقیقه کاملا بپزه کیک رو بیرون میارم با چنگال چک میکنم که پخته باشه بعد کیک رو به پایین ترین طبقه منتقل میکنم و اینبار فقط المنت بالا رو با دمای ۱۰۰روشن میکنم و اجازه میدم به مدت ۵تا۱۰دقیقه روی کیکم طلایی بشه..امیدوارم تجربه من در پختن کیک براتون مفید باشه..

  15. سلام من آون توستر تولیپس خریدم لطفا برام درمورد درست کردن کیک توضیح دهید

  16. شما بهترینی…یعنی هر سوالی که تو کار ممکنه برای آدم‌پیش بیاد رو جواب میدید. با چاره دان آدم خیالش تخته. خدا حفظتون کنه.

  17. سلام ممنون از مطالب مفیدتون، من همیشه با توستر کیک میپزم اول یه بیست دقیقه ای که بوی کیک بلند شه و وسط کیک بپزه فقط المنت پایینی رو روشن میکنم ،بعدش المنت بالایی رو روشن میکنم و پایینی رو خاموش البته حرارت رو هم برا المنت بالایی میزارم رو ۱۵۰ و کیک رو میزارم طبقه پایین و اینجوری کیکام پف زیادی دارن

  18. سلام ببخشید من توسترمLUxTAIو۴۰ لیتری هستش دقیقا اون دستورپخت روکه گفتن انجام دادم ولی کیکم بالا پخت وخشک شد وپایینشم کمی سوخت ولی وسطش خام بودودقیقا گیج شدم چطوری زمانو تنظیم کنم چون خیلی مطلبها که چطوری ازتوسترهاهست روخوندم وهرکدومش یچیزی گفتن وحقیقتش اینکه دیگه جرعت نمیکنم کیک بپزم لطفا راهنماییم کنین لطف بزرگی درحقم میکنین

    1. سلام این نشون میده دمای توسترتون زیاد ۲۰ درجه کمترش کنید. نمیخواد بهش زمان بدید خودتون بعد از ۳۵ الی ۴۰ دقیقه هر ۵ دقیقه کیکتون رو بررسی کنید هر وقت کامل پخت کافیه. زمان میتونید ۱ ساعت بهش بدید اما بعد از ۳۵ دقیقه مدام کیک رو چک کنید. وقتی روش داره رنگ میگیره با خلال دندون بزنید وسط کیک اگر چیزی بهش نچسبید یعنی آمادست

  19. این کیک مناسب خامه کشی هست البته با دستور اب نه اب پرتقال .چون با اب پرتقال کیکش حالت کیک خیس میشه که روش نمیشه با خامه مانور داد.و توی دستورش پودر کاکائو بریزین که خیلی خوب هم میشه.بازم میگم اگه تیره میخواین یک قاشق غذا خوری الی دو قاشق و به جاش از ارد دستور به همون اندازه کم کنید

  20. نکات پخت کیک.
    اول اینکه پودر کاکائو توی دستور بالا حرفی ازش نزدم چون دلخواه هست هراندازه ای که دوست دارین بریزین اگه کیک کاکائویی دوست داشتین حالا اگه یک قاشق غذا خوری دوست دارین بریزین که تیره تر بشه چون یک قاشق مرباخوری اصلا تیره اش نمیکنه به اندازه همون قاشق از ارد بردارین و به جاش همون اندازه پودر کاکائو بریزین.
    دوم اینکه شیرین شدنش دلخواه هست یعنی باب طبع خودتون استفاده کنین من چون کم شیرین دوست دارم یه دوتا قاشق چایخوری از مقدار شکر کم کردم.ولی شما دوستان همون اندازه بالا حتما بریزین که بعدش خوردین کم و زیادش رو خودتون دفعه بعدی کیک رعایت کنین.
    نکته سوم:به جای اب سرد اب پرتقال تازه که حتما سرد باشه هم میتونین بریزین ولی چون اب پرتقال هم شیرینیش بیشتر هست چون اب که شیرین نیست هم چون اب پرتقال غلیظ تر از اب هست یه مقدار از شکر کم کنید بعد دستتون حتما میاد بعد پخت کیک.اینم بگم که اب پرتقال یخورده زمان بیشتری واسه پخت کیک نسبت به اب داره.
    حتما تا بیست دقیقه اول در توستر رو باز نکنین سر تایم ۲۵دقیقه یه خلال بزنید اگه چیزی نچسبید بهش حتما پخته شده و خاموش کنید.بعدشم حدود دوتا سه دقیقه بعد خاموش کردنش از توستر بیرون نیارین.بعد این زمان برش بدین حالا مربع مثلث هرجور دوست دارین و واسه چنددقیقه تیکه های بریده شده را با فاصله از هم بچینید که هوا بهش بخوره و اگه خیلی نرم شدش یه خورده با تماس با هوا متعادل بشه و کیک دلخواهتون بشه.اونایی که هم میگن روی ۱۵۰یا ۱۶۰میسوزه بزارن روی ۱۴۰زمان رو بالا ببرن.دوستان بازم تاکید میکنم تابه روحی ،تفلون امتحان نکردم.ولی حتما دوسومش رو مواد رو بریزین.این مقدار دستور کیک که بالا نوشتم واسه یه تابه متوسط قشنگ دوسومش رو پر میکنه.دیگه همین بودش.انشالله که همونی بشه که باید بشه براتون.اگه سوالی داشتین بپرسین.ودراخر تشکر از شما خانوم اسلامیان

  21. سلامی دوباره به همگی.اومدم که دستور پخت کیکی رو که گفته بودم بنویسم واستون.انشالله که بهترین
    یکی باشه و بشه که تاالان پختین.
    ارد:۱.۵پیمانه
    تخم مرغ ۳عدد
    پودر کاکائو :یک قاشق مرباخوری
    اب سرد ۱/۲پیمانه یعنی نصف پیمانه
    روغن مایع ۵قاشق غذا خوری
    بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
    وانیل۱/۲قاشق چایخوری
    شکر۱.۲پیمانه یعنی بازم نصف پیمانه
    حالا واسه کسایی که پیمانه ندارن به گرم میگم
    ارد۱۸۷/۵ گرم(صد و هشتاد و هفت و نیم گرم)
    اب سرد ۱۰۰گرم
    شکر هم ۱۰۰گرم
    بقیه مواد بالا که دیگه با قاشق نوشته شده مشخصه احتیاجی به گرم نوشتن نداره.
    ابتدا سه عدد تخم مرغ رو نیم ساعت و چه بهتر قبل استفاده از یخچال بیارین بیرون و به دمای محیط برسه بعد داخل ظرفی میریزیم و همراه وانیل حدود ده ثانیه با همزن برقی میزنیم و بعد شکر رو داخلش میریزیم وحدود ۵تا هفت دقیقه با همزن دور متوسط میزنیم تا حسابی کف کنه و چند برابر بشه حجمش.. کرم رنگ میشه.بعد پنج قاشق روغن رو اضافه میکنیم و دودقیقه هم میزنیم و بعد اب سرد رو میریزیم و دودقیقه دیگر میزنیم البته دورش رو کند کنید که مواد چون داخلش اب ریختیم شل میشه نریزه این طرف و اون طرف.راستی وسط کار اون توستر رو روی ۱۵۰یا ۱۶۰بزارین به مدت یه ربع گرم بشه با روشن کردن هردوالمنت دقت کنید هردو المنت.بعد ارد رو که با بکینگ پودر الک کرده بودین البته سه دور الک عالی میشه.کم کم داخل ظرف موادتون بریزین و اینجاست که همزن رو کنار بزارین وبا قاشق یا لیسک به صورت دورانی مواد رو هم بزنید تاحدی که ارد توش کامل حل بخوره بیش از حد نزنید چون پف کیک میخوابه.و تابه روحی رو که کفش رو کاغذ روغنی گذاشته بودین و دور تابه رو کمی روغن بمالید و کمی ارد بپاچین دور تابه خیلی کم.و موادتون رو داخل تابه بریزین و همون درجه ۱۵۰تا ۱۶۰به مدت ۲۵تا ۳۵دقیقه بپزین بازم با روشن کردن هردو المنت.میدونم پودر کاکائو رو حرفی ازش نزدم تو مواد.اینو واستون ارسال میکنم.وپشت بندش نکات رو هم الان ارسال میکنم

    1. سلام ترمه جان ممنون که وقت گذاشتی اینقدر با حوصله و کامل دستور کیکی که خودت تجربه کردی رو گذاشتی بازم ممنون از محبتت بشخصه منتظرم تا بقیه نکات درست کردن این کیک رو هم برامون بنویسی.

  22. باسلام به همه دوستان.بخدا بیشترین مشکل پخت کیک، دستور پخت کیک.درسته درجه اون توستر مهمه.ولی من باز باهمون درجه درست میکنم ولی کیکم عالی میشه .چون دستور پخت کیکم رو تغییر دادم.واینکه بهترین قالب برای پخت کیک تابه روحی هست اون متوسطش.اگه دوست داشتین دستور پخت کیک رو بهتون میدم به شرط اینکه همشو داشته باشین.منظورم تابه تون حتما روحی باشه و فقط دو سومشو با مواد پرکنید.اگه که میخواین با دستور این پخت کیکم جلو برین.یعنی وقتی به همسایه هامون کیکی که خودم درست کردم وپخش کردم هیچکی باورش نشد خودم پختم.اینقدر که مثل کیک بیرونی شده بود.البته خامه ای شو درست کردم.خود خود کیک سفارشی بیرون شده بود.همه خوشسون اومد.جوری که همسایمون به خاطر همین کیکم اون توستر خرید که بهش یاد بدم

  23. سلام توستر من اسمش NoBle هستش
    کیک درست کردم روش و زیرش سوخت و هردو المنت روشن بود اولش بعد بالارو خاموش کردم اما باز زیرش سوخت وسطشم نپخته بود حرارتشو از هرسه حالت استفاده کردم یعنی زیرش روشن باشه یا وسطتش و یا المنت بالایی بهرحال سوخت و نپخته بود
    دماشم ۱۶۵گذاشتم
    تایمر توسترم فقط روی ۴۰دقیقه ک میزارم توستر روشن میشه نمیدونم چطوری باید ازش استفاده کنم میشه راهنماییم کنید

  24. یعنی خدا ثواب دو دنیارو بهت بده که انقد خوب توضیح میدی
    اگر به داد منم برسی ممنون میشم
    توستر من مینی سا ایرانی ۶۰لیتری
    المنت بالا
    پایین
    دوتایی
    و دوتایی با فن هم داره
    چندبار کیک پختم خوب نشده
    خوب پف میکنه خلال میزنم پختس
    از فر تا در میاذم یهو پف میخوابه و کیک از دیواره قالب جدا میشه
    گفتن توسترا باید دماشون ۲۰تا کمتر از فر باشه رو ۱۵۰,۱۶۰گذاشتم تا ۸۰دقیبه هم نپخت
    رو ۱۸۰گذاشتم زیرش سوخت
    ففطم المنت پایین تنها رو روشن کردم
    الان شما گفتی بالا و پایین برا گرم کردن روشن کنم یا تا ۳۰دقیقه بعد پخت همرمان روشن باشن؟
    از همزمانت دو المنت با فنشو روشن کنم یا بدون فن؟
    بخدااااااا گیج شدم
    یا اول همزمان روشن کنم گرم بشه بعد گذاشتن توی غر فقط پایین روشن کنم بعد پف کردن بالا؟

    1. سمیرا جان ممنون از دعایت قشنگت خیلی محبت داری، برای سوالای که کردی در مورد المنت بالا و پایین تو قسمت ۷ توضیح دادم ببین اول هر دو المنت روشن باشه هم برای گرم شدن توستر هم تا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اول بعد برای اینکه روی کیک نسوزه المنت بالا رو اگر میتونی خاموش کن تا کیک بپزه. بعد آخر پخت کیک اگر می بینی روی کیک خیلی سفیده میتونی دوباره ۷- ۵ دقیقه المنت بالا رو روشن کنی اگر نه که لازم نیست.
      برای دمای کیک دمای توستر رو بزار روی ۱۶۰ یا ۱۷۰ چون میگی ۱۸۰ می سوزه. زمان پخت طولانی شد نگران نباش، به نظر من برای توستر شما ۱۷۰ از همه بهتره.
      برای اینکه میگی کیکت توی توستر کامل پخته وقتی بیرون میاری یهو پفش می خوابه و چروک میشه یعنی کیکت پف کاذب داره، از چه دستوری استفاده می کنی؟ یا میزان بیکینگ پودر کیکت خیلی زیاده یا خمیر کیکت خیلی شله این دو باعث پف کاذب میشن و همیشه کیک رو سریع بیرون نیار کیک توی محیط داغه یهو میاری بیرون بهش شوک میدی پفش می خوابه توستر رو خاموش کن بعد دو سه دقیقه درش رو نیمه باز کن بعد از ۵ دقیقه کیک رو بیرون بیار و بزار روی توری که سرد بشه. موفق باشی 🙂

  25. سلام.توستر من نانیواس هر چی کیک چیز میپزم میسوزه حتی تو ی ربع اول .دماشم ۱۳۰ میزارم ولی باز میسوزه .چیکار کنم

  26. سلام من بہ یہ تستر براپخت کیک وشیرینی میخوام بگیرم ولی خیلی سردرگم شدم لطفا منو راھنمایی کنین ؟

  27. سلام ببخشید اون تستر من مارک تکنو ست و فن داره ،ولی المنت پایین جدا نداره یعنی بالا و پایین با هم روشن میشن و فقط بالارو جدا داره ،دفترچه هم راهنمایی درستی نکرده میخواستم بپرسم برای پخت کیک از چه درجه ای وبه چه صورت باید مراحل و انجام دا

    1. سلام در مورد درجه حرارت کیک نوشتم که باید هرچی فر هست حدود ۱۵ درجه برای توستر بیشتر بگذارید یعنی برای توستر معمولا روی ۲۰۰ کافیه ببینید باید داخل توسترتون یکبار کیک درست کنید مدام بهش سر بزنید تا دستتون بیاد فقط اول از همه هر دو المنت رو روشن کنید که توستر کامل گرم بشه بعد که میخواید کیک رو داخل توستر بگذارید بالا رو خاموش کنید و ۱۵ دقیقه آخر دوباره بالا رو هم روشن کنید که روی کیک هم یکم طلایی بشه.

  28. سلام
    من تسترم کویین هست ۵ طبقه، میشه بفرمایین المنت بالا و پایین رو هر کدومو کی باید روشن کنم، هم واسه گرم کردن تستر و هم واسه پخت و اینک قالب رو کدوم طبقه باید قرار بدم؟ فن چی باید روشن باشه یا خیر؟
    یه سوال دیگم هم دارم اینکه من گاهی اوقات وسط کیکم خمیری میشه در صورتی که همه تنظیمات مثل قبل بوده میشه بفرمایید مشکلم از کجاست. ممنونم

    1. سلام
      اگر پست و نظرات رو کامل بخونید جواب سوالات شما چند بار داده شده،
      در مورد سوال آخرتون که گفتید گاهی اوقات وسط کیکم خمیری میشه ممکن است حجم مواد کیکتون یا ارتفاع قالبتون کم و زیاد می شود. کیک باید بیشتر بپزد همیشه قبل از بیرون اوردن کیک از قالب با نخ دندون یا چاقو وسط کیک بزنید اگر به چاقو چیزی چسبید یعنی کیک هنوز کامل نپخته بنابراین با المنت پایین یا بالا (اگر هنوز روی کیک نپخته) ۵ دقیقه دیگر به کیک زمان بدهید بپزد باز مجدد تست کنید تا کیک کامل بپزد.

  29. سلام من توستربرینامدل۵۴۲گرفتم ولی المنت بالا روشن نمیشه وداخلشم انگارچراغ نداره.میشه راهنماییم کنین؟

  30. باسلام وقتتون بخیر میشه منو راهنمایی کنین واقعا کیج شدم من توستر۴۰ لیتری خریدم چندبارداخلش کیک درست کردم ولی یا روی کیک پخته ویاکفش ولی وسطش خمیرمیشه ویانمیپزه حتی دفترچه راهنما برای زمان کیک ومرغ داره روی همون دفترچه درجاتشو تنظیم میکنم ولی بازم خراب میشه واین ک میشه بجای قالب چیزی شبیع باون استفاده کرد ممنون میشم راهنماییم بکنین

    1. سلام بله میتونید از قابلمه یا ماهیتابه هم بجای قالب استفاده کنید. اینکه زیر و روی کیک میپزه ولی وسطش نپخته یعنی دمایی که تنظیم میکنید زیاده ۱۰ درجه کمترش کنید. خودتون باید دستتون بیاد که بهترین دما برای توسترتون چیه نکات گفته شده رو هم رعایت کنید کیکتون خوب میشه.

  31. سلام M جان منم قالب ندارم اما تو ظرفای شیشه ای فرانسه یا کاوه یا ایرانی میزارم برا من که هیچی نمیشه توعم امتحانش کن

    1. سلام
      نکات پخت کیک در توستر گفته شده ولی توسترها باهم فرق دارند خودتون باید با توجه به این نکات با توسترتون کار کنید تا دستتون بیاد چطور کیک داخلش خوب میشه. اگر المنت بالا و پایین باهم روشن میشن کیک رو بگذارید طبقه وسط بعد از ۳۰ دقیقه هم یک دور قالب رو بچرخونید تا همه جای کیک خوب بپزه

  32. سلام ب دوستان عزیزم کسانی ک از آون تستر میخواهن استفاده کنن هنگام کیک پختن باید ب چند نکته توجه کنند.
    ۱٫زمان کیک ۵۰ دقیقه است.
    ۲٫نیم ساعت اول در تسترتون و باز نمیکنید تا خوب پف کنه یعنی باید المنت بالا و پایین روشن باشه بعدنیم ساعت نیم ساعت باز میکنید و ب قالبتو ی چرخی میدید و سریع میبندید ۱۰ دقیقه اخر من ۵ دقیقه المنتبالا روشن کردم و در آخر ۵ دقیقه پایین میتونید ۳۵ دقیقه در توسترو باز نکنید تا خوب کیک بپزه بعد المنت پایین و خواموش نید و بزارید ۱۰ دقیقه کیکتون پف کنه و شطرنجی بشه و با یه خلال میتونید تست کنید من درست کردم و کیکم نسوخت و کاملا تمام کیکم پخت.ممنونم از راهنمایی هاتون.

    1. سلام
      فاطمه جان ممنون که وقت گذاشتی و برامون از تجربیاتت نوشتی عالی توضیح دادی

    2. سلام من پودر کیک اماده دارم نمیدونم توی تستر چجوری درست کنم اخه درجه هاش فرق داره

      1. سلام در مورد درجه ها که گفته شده چیکار کنید متن رو کامل بخونید.

  33. سلام دوستان میشه یکی راهنماییم کنه؟ من غالب کیک برای گذاشتن توی تیتر ندارم،ظرف دیگه ای نمیشه جایگزینش کرد؟

    1. سلام بجای اون میتونی از قابلمه یا ماهیتابه تلفون یا هر قایلمه نسوز که داری استفاده کنی

      1. باید قابلمه ای استفاده کنید که دسته نداره یا دسته فلزی داره. شاید هم ذوب نشن من با قابلمه دسته پلاستیکی امتحان نکردم.

    2. سلام برای اینکه بوی بد تخم مرغ رابگیرم چه کار کنم هرچی کیک میپزم احساس میکنم بوی تخم مرغ میده

      1. سلام از وانیل و هل سابیده استفاده کنید و حتما اونا رو روی زرده بپاشید. البته رنده پوست پرتقال و گلاب و زعفران هم اگر داخل دستور کیک باشه بوی زهم زرده رو می گیره.

  34. سلام وقتتون بخیر توسترم مارک بایترون هستش میخوام کیک و شیرینی درست کنم نمیخام المنت بالاش روشن باشه باید چیکار کنم توسترم دیجیتاله هیچ علامتی هم برای روشن کردن المنت بالا یا پایین نداره

    1. سلام
      بعضی از توسترها قابلیت خاموش کردن المنت ها رو ندارند. نمیدونم توستر شماهم از این نوع هست یا نه از دفترچه رهنماش کمک بگیرید.

      1. سلام دوستان من دیشب کیک درس کردم روش خشک شد زیرشم خشک شد درستم پف نکرد چیکار کنم المنت بالا رو وشن کنم روش میسوزه خشک میشه پایین روشن کنم زیرش خشک میشه چیکار کنم یه یه کیک اسفنجی نرم در بیاد

      2. سلام روی قالب کیکتون فویل سوارخ شده بگذارید یا یک ظرف کوچیک آب جوش بگذارید داخل توستر که بخارش باعث بشه روی کیک خشک نشه. نصف زمان پخت هر دو المنت روشن باشه نصف دیگه رو به دو قسمت تقسیم کنید نصفش پایین روشن باشه نصف دیگه رو بالا رو دوباره روشن کنید.

  35. سلام…اون توستر اسنوا دارم اما درجه حرارت رو مشخص نکرده،دوالمنت در بالا ک پایین داره، فقط زمان و نوع پخت(tost,bake,broil,slow cook)داره ..برای پخت کیک چه برنامه ای مفیده؟

  36. راستی فراموش نکنیدا بعداینکه کیکهای برش زده تون رو داخل ظرف گودداری که گفتم گذاشتین اول پلاستیک فریزر بزارین روش بعد روی پلاستیک در بزارین برعکس انجام ندینا خوشحال میشم این مطلبم کمکتون کنه

  37. سلام. منم توی توستر کیک درست میکنم. روی ۱۷۰تا۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه خوب هم میشه. البته واسه اینکه دور کیک خشک نشه نصف یک کاسه استیل یا مسی یا پیرکس که نشکنه آب میکنیم میذاریم کف توستر که حین پخت کیک بخار کنه و کیک خشک نشه. اگه پف نمیکنه و خمیر میشه به دو دلیل هستش:
    ۱_ اینکه بکینگ پدرتون تاریخ گذشته یا خرابه
    ۲_ اینکه سفیده کیک رو خوب هم نزدید.
    مایع کیک باید شلی به اندازه ماست باشه و سفت نباشه.
    نگران طلاق شوهرتون نباشید کیک بیرون هم میتونی بذاری جلوش بگی خودت درست کردی. بلد هم نبودی مشکلی نیست که بخاطرش نگران باشی. همسرتون رو با محبت و احترام به اندازه نگهدارید. غذای خوشمزه براش بپزید مهمتر از کیکه.
    موفق باشید

      1. سلام دوستان من دیشب کیک درس کردم روش خشک شد زیرشم خشک شد درستم پف نکرد چیکار کنم المنت بالا رو وشن کنم روش میسوزه خشک میشه پایین روشن کنم زیرش خشک میشه چیکار کنم یه یه کیک اسفنجی نرم در بیاد

      2. ادمین جان سلام چراعوض دروغ گفتن تلاش نکنیم که عیب کارمون برطرف بشه

      3. چرا می چسبونید به من 🙂 اولاً اون نظر من نبوده من اگر گفتم تجربه خوبتون، منظورم تجربه از پختن کیک بوده چون بحث ما همین بوده نه ترفندهای دیگه

    1. سلام عزیز مممنون بابت اطلاعاتت ولی مردی که قرار سر خراب شدن کیک زنشو طلاق بده همون بهتره که زودتر طلاق بده

  38. سلام وقت بخیر من اون توستر خریدم اسمش الیکتا هروقت کیک درست میکنم وسطش خمیر میشه حتی دیگه اعصابمو خرد کرده کیکمو طبقه وسط میذارم و المنت پایین رو روشن میکنم مدت زمانشم ۶۰ دقیقه و۱۵۰ درجه میذارم باز هم وسطش خمیره تا شوهرم منو طلاق نداده کمک کنیم چون ۱۰ بار درست کردم همه خراب شدن??

    1. سلام
      خب اگر اطرافش می پزه اما وسطش خمیره یعنی حرارت زیاده، دما رو بیارید پایین مثلا ۱۴۰ یا ۱۳۰ بگذارید، عوضش یک ساعت و ۱۵ دقیقه بپزه قبل از اینکه از توستر در بیارین با یک خلال دندون یا چاقو وسط کیک بزنید اگر چیزی بهش نچسبه یعنی پخته. در حین پخت مخصوصا یک ساعت اول در توستر رو اصلا باز نکنید.

  39. سلام خسته نباشید.لطفا کمکم کنید چندبار کیک پختم تو توسترم اماخمیر شداسم توسترمم بیوتی.لمسی هم هست من بلد نیستم کارکردن باهاشو واینکه مال من هردوتا المنتش باهم روشن میشه بخاطر همین کیکام یامیسوزه یا خمیرمیشه.دیگ نمیدونم چیکار کنم؟

    1. باسلام.من چندباری درست کردم که دستم بیاد و خداروشکر خیلی هم کیک داخلش عالی شد.دما رو روی ۱۶۰میزارم تا۲۰دقیقه اول در اون رو باز نمیکنم وقتی پف کیک از بیرون دیده شد اونوقت یه خلال میزنم بله وسطش خمیری ولی روش پخته ،بعدش درجه رو کمتر میکنم نزدیک ۱۲۰میزارم زمان رو زیاد میکنم و المنت بالا رو خاموش میکنم فقط پایین رو روشن میکنم فقط یادتون باشه اصلا نگران نباشید و ترس از خمیری شدن کیک نداشته باشین مطمئن باشین وسطشم میپزه ،بعد باز تست کنین اگه بازم خمیری شد یه کوچولو به اندازه چنددقیقه درجه رو روی ۱۵۰ببرین ،اونوقت میبینین که میپزه.بعد خاموش کنین ولی کیک رو از داخلش درنیارین بزارین توی اون کمی سرد بشه بعد بیرون بیارین.باکارد ببرینش ونکته خیلی خیلی مهم بعد از برش به اندازه دلخواه توی یه ظرف گود دار که البته در هم داشته باشه چه بهتر بزارین وروی درش یه پلاستیک فریزر بزارین و بعد درش رو محکم ببندین اینجوری داخلش پلاستیگ عرق میکنه و یه چندساعتی بزارین همونجوری بمونه اینجوری حتی اگه سر کیکتون برشته برشته شد فوری نرم نرم میشه مثل کیک و تیتاپ بیرونی.نوش جونتون.

      1. عزیزم ممنون از اطلاعات فقط منظورت و از گذاشتن توی ظرف گوددار متوجه نمیشم ؟ برای کیک های اسفنجی میگی ؟ یاکلیه کیک ها

      2. کیکی که خودش حالت خمیری داره باز داخل ظرف و روش نایلون فریزر بکشیم خمیرتر نمیشه ؟

      3. فک کنم منظور ترمه عزیز این بوده اگر روی کیک برشته شده و دوست دارید نرم بشه اینکار رو کنید. امیدوارم ایمیلشون رو چک کنن و سوالات شما رو بخونن و جواب بدن

      4. سلامی دوباره به همه.توی ایمیل بعدی که بالاتر از ایمیل قبلیم هست نوشتم.وقتی کسی که کیکش پخته شده ولی زیرو روش برشته شده و موقع خوردنش حس خوبی نداره.کافیه که وقتی کمی سرد شد.کیکش رو به هراندازه ای که دلخواهشه برش بده یعنی تیکه تیکه برش بده نه اینکه روش و زیرشو که برشته شده ببره بندازه دور.بعد تیکه تیکه کردن کیک بزاره توی یه ظرف در دار بچینه روش یه نایلون بزاره بعد درشو ببنده .بعد هرموقعی که دوست داره حالا نیم ساعت یا یه ساعت بعد کیک رو دربیاره از ظرف میبینه که خبری از برشته بودن زیرو روش نیست کاملا نرم شده زیرو روش.البته کیکی که پخته .نه اینکه نپخته باشه و فقط زیرو روش برشته باشه.درضمن.من مارک اون توسترم نیولند هست و کاملا ازش راضیم

      5. سلام ، آره این روش جواب میده من امتحان کردم ولی کیک باید یکم ولرم باشه که وقتی نایلون میکشی یکم عرق کنه و کیک دوباره نرم بشه. ممنون که به این نکته خوب اشاره کردی

  40. سلام توستر من طبقه ی وسط نداره ک طوریشو بذارم یا باید به المنت بالا نزدیک باشه یا پایین. هروقت کیک میپزم میذارم بالا ولی فقط المنت پایینو روشن میکنم ولی باز یه طرف کیکم روش میسوزه یه طرف پف میکنه یه طرف ک سوخته ن

    1. سلام درست منظورتو متوجه نشدم اما اگر نصف کیکت یعنی مثلاً قسمت چپش می سوزنه و راستش خوبه یعنی توستر گرما رو یکنواخت پخش نمی کنه برای اینکار بهتره یه پایه فلزی کوچک زیر قالب کیکت بزاری و یک فویل که چندتا سوراخ داره روی در قالب بکشی تا گرما یکنواخت پخش بشه. یکار دیگه هم می تونی بکنی اونم اینه که وقتی نصف زمان پخت کیکت شد از قبل یک دستگیره آماده کنی خیلی سریع که پف کیک نخوابه قالب رو بچرخونی تا هر دو قسمت شبیه هم پخته شوند. مطمئن نیستم جواب میده یا نه اما امتحان کن.

  41. باسلام. وقت شما بخیر. چرا وقتی داخل اون توسترم کیک اسفنجی درست میکنم وقتی از فر درش میارم زود چروکیده میشه و پفش میخوابه؟ ممنون میشم جواب بدید.

    1. سلام احتمالا میزان بیکنگ پودرتون زیاده کیک زیادی پف کرده بعد پفش می خوابه. اگر اینجوری نیست سعی کنید دو الی ۳ دقیقه زودتر توستر رو خاموش کنید کیک داخل توستر بمونه تا کم کم سرد بشه و پفش نخوابه فقط مواظب باشید نسوزه

  42. سلام من توستر بیم دارم دفترچه نداره کیک درس کردم فقط روش پخته شده بود زیر نه.لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام
      اگر المنت پایین نداشته باشد میتونید روی کیک را فویل آلومینیوم بکشید و چندتا سوارخ کوچیک روی فویل ایجاد کنید. تا بخار نگیرد و کیک رو خراب کند. اینجوری روی کیک دیر می پزد و نمی سوزد و با زمان بیشتر دادن به پخت کیکتون همه کیک می پزد.

    1. من یه پیشنهاد دارم باید تست کنی روی کیکتون فویل آلومینیوم بکش از کناره های فویل هم چندتا سوراخ کن که بخار نگیره اینجوری کیکتون پخته میشه و نمی سوزه البته می توانی از روش پختن کیک در قابلمه هم برای درست کردن کیک استفاده کنی با در جستجو سایت “پخت کیک در قابلمه” را جستجو کنید. امیدوارم اگر بقیه دوستان ایده ی بهتری دارند حتما براتون بنویسن

      1. سلام ببخشید ،هر کس یه جور اطلاعات میده من سردرگم شدم ،برای پخت کیک داخل توستر باید توستر را با چه درجه ای و چند دقبقه گرم کنیم ،بعد از گذاشتن کیک چطور؟؟؟و اینکه المنت بالا را اول کار روشن کنیم یا آخر پخت کیک خواهش میکنم راهنمایی کنید

      2. سلام در متن هم گفتم که برای توستر هرچی دمای کیکتون برای فر گفته شده باید ۱۴ درجه کمتر کنید که معمولا دمای ۱۷۰ خوبه ولی این تقریبی هست و باید به مرور خودتون دستون بیاد بهترین دما برای توسترتون چه دمایی هست.
        توستر هم مثل فر با ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با همون دمایی که قراره کیک درست کنید روشن بشه بهتر ابتدا هم المنت بالا روشن باشه هم پایین که که هم توستر گرم بشه اما برای پخت بهتره اول المنت بالا رو روشن باشه کنید بعد از۳۰ دقیقه که روی کیک پخت اونو خاموش کنید که روی کیک نسوزه

    2. سلام ببخشید اسم توستر من بیوتی.لمسی هم هس.چن بار کیک گذاشتم داخلش خمیر شد. دفترچش انگلیسی من بلد نیستم.من وقتی روشنش میکنم هردوتاالمنتش باهم روشن میشه اصلا نمیدونم چجوری.اگ میشه کمکم کنید

      1. سلام من این توستر رو ندارم امیدوارم دوستان اگر مثل مال شما رو دارن راهنماییتون کنند. خمیر شدن و سوختن کیک یعنی شمائدما را خیلی زیاد می کنید. دما رو کم تر کنید ۱۰ درجه کم تر، بگذارید زمان بیشتر کم کم بپزه

  43. من با المنت های بالا و پایینش مشکل دارم و نمیدونم چه موقع کدومشو روشن کنم میشه راهنماییم کنید?

    1. در توضیحات هم نوشته شده که اگر توستر شما طوری هست که می تونی المنت ها را کنترل کنی، کلا المنت بالا رو خاموش کن و فقط المنت پایین را روشن کن. در آخر پخت کیک اگر دوست داری روی کیک برشته تر بشه در حد ۲ الی ۴ دقیقه المنت بالا رو روشن کن.

  44. سلام ممنون از مطالب خوبتون متاسفانه منم مثل دوستان دفترچه توسترمو گم کردم و تا الان جرات نکردم چیزی توش بپزم و همون طوری بدون استفاده مونده اگه امکانش هست دقترچه توستر رو برا من هم ارسال کنین تشکر

    1. سلام
      خواهش می کنم اگر یکی از دوستان ارسال کردن حتما در زیر همین مطلب لینک دانلودش رو براتون میذارم

      1. سلام وقتتون بخیر. مرسی از همه نکاتتون. من توسترم طبقه وسط نداره! و اکثرا زیر کیکم میسوزه! با اینکه با المنت پایین فاصله داره! چیکار کنم که نسوزه؟! و اینکه در ابتدا باید المنت پایین و بالا با هم روشن باشه!؟ یا کلا در زمان پخت باید المنت پایین روشن باشه؟! میشه در این مورد راهنماییم کنین که چه زمانی باید المنت بالا و چه زمانی باید المنت پایین یا هر دو المنت رو رو روشن کنم؟
        خیلی ممنون میشم

      2. سلام خواهش می کنم. اگر طبقه وسط ندارید بهتر اول قبل اینکه کیک رو داخل توستر بگذارید هر دو المنت رو ۱۵ دقیقه روشن کنید که توستر خوب گرم بشه بعد مدت زمان پخت کیکتون رو سه قسمت کنید مثلا اگر کیک قراره ۴۰ دقیقه بپزه ۱۵ دقیقه اول هر دو المنت پایین و بالا روشن باشه بعد ۱۵ دقیقه فقط المنت پایین روشن باشه و ۱۰ دقیقه آخر المنت پایین رو خاموش کنید و بالا فقط روشن باشه در واقع از زمانی که فکر می کنید زیر کیک پخته که تقریبا میشه ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آخر المنت پایین رو خاموش کنید که زیر کیک نسوزه اما بالا روشن باشه که کیک بپزه امیدوارم این روش بهتون کمک کنه

  45. سلام. من میخوام اون توستر بخرم ک بزرگ باشه نمیدونم چه مارکی بخرم. از چند نفر پرسیدم گفتن ک اصلا قیمتش مهم نیس چون بعضی از اون ها قیمتشون بیشتره ولی به درد نمیخورن پارس خزر قیمتش مناسبه خیلی خوبه .حالا موندم چی بخرم اگه میشه منو راهنمایی کنید

    1. سلام
      من خودم در مورد مارکای مختلف اطلاعی ندارم امیدوارم یکی از دوستانی که این پست رو میخونن بهتون کمک کنن.

    2. سلام آون توستر پارس خزر بخر.
      من دارم. البته بزرگ می خوای ۴۰ لیتری بخر.من اشتباه کردم سایز کوچیک گرفتم. جز سایزش از همه چیش راضیم. از سایت پارس خزر سفارش دادم آوردن. فقط تعویض نمی کنن اول مطمئن شو بعد بخر

  46. سلام
    واقعا مطلب خوبی بود. من متاسفانه دفترچه آون توسترم رو ندارم. تا الان نتونستم چیزی توی آون درست کنم. توی نت هم که گشتم دفترچه راهنما پیدا نکردم. مطالبی که توی مقاله شما بود خیلی بدرد من میخوره و امیدوارم بتونم با این آموزش توی دستگاه غذا درست کنم.
    باز هم از لطف شما متشکرم

      1. روزبخیر
        اگ میشه برای من هم بفرستید ممنون

      2. زهرا جان اگر برایت مشکلی نیست چون احتمالاً خیلی از دوستان بخوان به ایمیل چاره دان ارسال کن تا در انتهای پست اضافه شود. ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا