آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

۹ کاربرد چای کیسه ای استفاده شده که بکارتان می آید

کاربرد چای کیسه ای استفاده شده در خانهچای کیسه ای برای مواقعی که عجله داریم خیلی به کارمان می آید و می شود یک فنجان چای به کمک آن سریعاً آماده کنیم و از خوردنش لذت ببریم. اما بعد از استفاده از آن احتمالاً آن را بیرون می اندازید.خودم هم قبلا همینکار رو می کردم. تا اینکه با این کاربردهای مفید چای کیسه ای استفاده شده آشنا شدم. برام جالب بود و بعضی وقتا واقعاً به درد می خورند. اگر دوست داری با این استفاده های مفید و جالب چای کیسه ای آشنا شوی تا آخر این پست را با من همراه شو.

از چای کیسه ای استفاده شده چه استفاده هایی میتوان داشت؟

۱- بوی بد فرش را بگیرید و آن را روشن تر کنید

کاربرد چای کیسه ای استفاده شده برای گرفتن بوی بد فرش

یک عدد چای کیسه ای استفاده شده را بگذارید تا کاملاً خشک شود و بعد آن را باز و له کنید و یک یا دو قاشق جوش شیرین به آن مخلوط کنید. این مواد را روی فرش بپاشید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. در آخر فرش را با جارو برقی تمیز کنید.

جوش شیرین و چای باعث از بین رفتن بو و خاک در فرش می شود و بنابراین بوی بد فرش را می گیرد و آن را روشن تر می کند.

۲- پوست خود را از خشکی درآورید

با چای کیسه ای برای خودتان یک چای تازه دم کنید و اجازه دهید چای کیسه ای استفاده شده سرد شود. آن را روی پوست خود بکشید.

تمام انواع چای برای خشکی پوست مناسب است. اما چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان برای پوست خشک مناسب تر است.

۳- کاهش سیاهی و پف زیر چشمان

کاربرد چای کیسه ای استفاده شده برای کاهش پف و سیاهی دور چشم

در پست راهکارهای طبیعی برای از بین بردن سیاهی و پف دور چشم هم گفتیم که یکی از راهکار های مؤثر برای کاهش تیرگی و پف زیر چشمان استفاده از چای کیسه ای است. اما چرا؟

یک دلیل برای سیاهی دور چشم بزرگ شدن رگ های اطراف پوست چشم است. چای به دلیل داشتن کافئین جریان خون اطراف چشم را بهبود می بخشد و به دلیل اینکه چای کیسه ای سرد را زیر چشم قرار می دهیم پف زیر چشم را می خواباند.

دو عدد چای کیسه ای که با آن چای دم کردید را در فریزر قرار دهید تا کاملاً سرد شود و ۱۰ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید.

۴- از بین بردن چربی ظروف

یکی از ساده ترین کاربردهای چای کیسه ای استفاده شده این است که بجای اینکه آن را بیرون بیندازید آن را داخل ماهیتابه یا ظروف خیلی چرب بیندازید و ظرف را پر از آب گرم کنید بعد از چند ساعت خیلی راحت تر چربی ظروف پاک می شود. تانن های موجود در چای چربی ها را از بین می برند.

۵- درخشان کردن سطوح چوبی

کاربرد چای کیسه ای استفاده شده برای برق انداختن سطوح چوبی

چای خیلی رقیق را می توان برای برق انداختن سطوح چوبی مانند مبلمان و کف خانه استفاده کرد. چای کیسه ای مصرف شده را در آب داغ قرار دهید تا از آن چای رقیق بدست آید. یک دستمال تمیز را با چای رقیق نم کنید و روی سطوح چوبی بکشید.

۶- مراقبت از گیاهان از شر آفات و حشرات

برای خود چای دم کنید و بعد کیسه های چای را بجای اینکه بیرون بیندازید در کنار گلدان یا باغچه خود قرار دهید تا گل و گیاه خود را از آفات دور کنید.

۷- خارش و درد نیش حشرات را تسکین می دهد

یکی از کاربرد های چای کیسه استفاده شده برای کاهش خارش و درد ناشی از نیش حشرات است. اجازه دهید چای کیسه ای سرد شود بعد آن را روی محل آسیب دیده قرار دهید.

۸- بوی ناخوشایند را جذب می کند

کاریرد چای کیسه ای استفاده شده برای از بین بردن بوی بد کفش و یخچال

چای کیسه ای بوی بد را به خودش جذب می کند. چای های کیسه ای استفاده شده را خشک کنید و آن ها در کشوهای یخچال یا حتی درون کفش هایتان قرار دهید تا بوی بد یخچال یا کفش را بگیرد.

۹- رفع قرمزی و عفونت چشم

یکی از کاربرد های مفید چای کیسه ای برای از بین بردن قرمزی و درمان عفونت چشم است. اجازه دهید کیسه های چای استفاده شده سرد شوند و بعد آن را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید.

یادم میاد وقتی کوچیک بودم و چشمام بر اثر سرماخوردگی عفونت می کرد، مادرم از چای استفاده می کرد و چشمام رو می شست و واقعا مؤثر بود.

البته کاربرد های دیگری هم برای چای کیسه ای مصرف شده وجود داره. اما سعی کردم کاربردی ترین و ساده ترین آن ها را برات بنویسم. که بتوانی به سادگی از آن ها استفاده مفید داشته باشی.

امیدوارم استفاده های بالا از چای کیسه ای به کارت بیان. اگر هر کدام از ترفند های بالا را استفاده کردی لطفاً نظر و بازخوردت در مورد آن ها را بنویس.

۴/۵ - (۴ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. خاک گلدان و یا ظرفی که میخواهید در آن گیاه داشته باشید را به اندازه ۲ الی ۳ سانت گود کرده چای کیسه ای استفاده شده را در آن قرارداده و با قیچی وسط کیسه آن را سوراخ کرده و دانه را در آن بکارید (مثل یک محفظه مرطوب دانه را نگهداری میکند) سپس خاک را روی آن بریزید.
    با سپاس از بذل توجه شما

  2. سلام روز بخیر. از چای کیسه میتوان بعنوان بستر آماده کشت نیز استفاده کرد و در آن دانه کاشت

    1. سلام
      یعنی بجای خاک از چای کیسه ای استفاده کنیم یا اونو با خاک مخلوط کنیم؟ کاش برامون کامل تر توضیح بدی ایده خیلی جالب و مفیدی به نظر میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا