آشپزیدستور آشپزی

طرز تهیه کیک با پف زیاد و اسفنجی ( کم روغن و خیلی خوشمزه )

کیک با پف زیاد اسفنجی رژیمی و خوشمزهاگر دنبال یک کیک با پف زیاد و بسیار پوک می گردید درست آمدید. در این پست قصد دارم شما را با یکی دیگر از دستورات آشپزی که توسط خودم امتحان شده و بسیار راضی بودم را برایتان توضیح بدهم. در اینجا طرز تهیه کیک اسفنجی کم روغن و خوشمزه را به همراه تمام نکات ریز و درشت آن را توضیح خواهم داد. امیدوارم این کیک عالی و ساده را درست کنید و از خوردن آن بعنوان یک میان وعده خوشمزه لذت ببرید.

در طرز تهیه کیک با پف زیاد دو عامل مهم وجود دارد که موجب می شود کیک شما اسفنجی و پوک شود:

  • دستور عالی برای درست کردن کیک پف دار
  • نکاتی که در حین پخت باید رعایت کنید.

وقتی هر دو موارد بالا را بدانید میتونید یک کیک با پف زیاد و خوشمزه درست کنید. در اینجا یک دستور عالی به همراه تمام نکات پخت کیک با پف زیاد و اسفنجی شدن آن را می خوانیم.

مواد لازم برای تهیه کیک با پف زیاد و اسفنجی

این مواد اولیه برای ۶ تا ۷ نفر کافی است.

  1. آرد ۱٫۵ پیمانه
  2. شکر ۱ پیمانه
  3. گلاب یک سوم پیمانه
  4. شیر یا آب جوشیده نصف پیمانه
  5. بکینگ پورد ۱ قاشق مربا خوری سر پُر
  6. وانیل نصف قاشق چای خوری
  7. تخم مرغ متوسط ۴ عدد، اگر تخم مرغ ها بزرگ بود ۳ عدد هم کافیه؛
  8. روغن مایع ۲ یا ۳ قاشق غذا خوری (خیلی روغن کم مصرف می‌شود)
  9. نصف قاشق چای خوری هل سابیده که دلخواه است و می‌توانید اضافه نکنید.
  10. ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو (دلخواه) اگر دوست دارید کیک اسفنجی دو رنگ یا شکلاتی درست کنید.

قبل از اینکه دستور پخت کیک اسفنجی کم روغن و خوشمزه را توضیح دهم؛ توصیه می‌کنم حتماً نکات پف کردن کیک را بخوانید. چون برای پخت کیک با پف زیاد حتما باید این نکات را بدانید.

نکاتی که در لینک بالا می خوانید نه فقط ذر طرز تهیه کیک با پف زیاد و اسفنجی به کارتون می آید بلکه برای درست کردن هر نوع کیک دیگر هم لازم دارید.

طرز تهیه کیک با پف زیاد و پوک :

۱- ابتدا بکینگ پودر را با آدر قاطی کنید و آرد را ۳ بار الک کنید.

۲- زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. اگر در این کار مهارت ندارید، آموزش جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ که همراه ودیو است را بینید. توجه کنید زرده و سفیده باید کاملاً جدا شوند. اگر حتی کمی از زرده وراد سفیده شود، موجب می شود سفیده خوب فرم نگیرید.

۳- سفیده را همراه با یک سوم مقدار شکری که در مواد بالا گفتم، با همزن در یک جهت آنقدر بزنید تا کاملاً پف کند و با برعکس کردن ظرف بیرون نریزد و بعد برای اینکه سفیده زده شده آب نشود؛ اگر هوا گرم است، آن را داخل یخچال قرار دهید. (در این مرحله فر را هم روشن کنید تا خوب داغ شود.)

توجه: سفیده را در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه ای با همزن بزنید تا بهتر پف کند.

۴- زرده ها را با وانیل و بقیه شکر به مدت دو دقیقه با همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.

۵- در این مرحله شیر یا آب جوشیده را با گلاب قاطی کنید و به مواد اضافه کنید و  یک دقیقه مواد را با همزن بزنید و در آخر یک الی دو قاشق غذا خوری روغن مایع و همچنین اگر دوست دارید هل به مواد اضافه کنید. (همانطور که گفتم این کیک اسفنجی یک کیک رژیمی هم هست. چراکه روغن خیلی کم در آن استفاده شده است).

۷- در مرحله بعد، آرد را در حینی که برای بار چهارم الک می‌کنید، کم در ۴ الی ۵ مرحله به مواد خود اضافه کنید. آنها را با همزن خاموش یا لیسک بزنید، خمیر کیک آماده شود.

توجه: آرد باید کم کم به مواد اضافه شود و همین که تمام آرد با مواد کیک قاطی شد کافی است زیاد همزدن آرد موجب خشک شدن کیک می شود.

طرز تهیه کیک اسفنجی رژیمی و خوشمزه

 

۸-اگر می‌خواهید کیک زیباتر شدن و دو رنگ شود، مواد را به دو قسمت تقسیم کنید.

۹- به یک ظرف ۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو بزنید. البته می توانید کاکائو را به کل مواد اضافه کنید و کیک شکلاتی اسفنجی درست کنید.

۱۰ – حالا با یک قاشق پلاستیکی یا چوبی سفیده تخم مرغ را هم به دو ظرف کیک اضافه کنید. نصف سفیده را به یک ظرف و نصف دیگر را داخل ظرف دیگر بریزید. (اگر کیک دو رنگ درست می کنید.)

توجه: برای درست کردن کیک با پف زیاد حتماً برای مخلوط کردن سفیده با مواد کیک، نکات زیر را رعایت کنید تا کیک شما خوب پف کند و اسفنجی شود:

  • برای قاطی کردن سفیده با مواد کیک باید قاشق چوبی یا پلاستیکی باشد.
  • برای مخلوط کردن سفیده با خمیر کیک، کیک را در یک جهت بهم بزنید.
  • و اینکه در حدی باید سفیده و مواد را باهم قاطی کنید که سفیده به همه مواد قاطی شود، اما سفیدی های سفیده داخل کیک معلوم باشد. یعنی خیلی سفیده و مواد کیک را بهم نزنید. و مقداری از سفیدی سفیده باید هنوز مشخص باشد.

۱۱- فالب خود را چرب و آرد پاشی کنید که در آموزش درآوردن کیک از قالب، نحوه جدا کردن کیک از انواع قالب در آنجا کامل توضیح دادم. اگر کیکتون خوب از قالب جدا نمی شود حتما این پست را هم بخوانید.

آماده کردن قالب کیک با پف زیاد و اسفنجی

۱۳- نصف مواد سفید را در قالب بریزید و بعد مواد کاکائویی را اضافه کنید و دوباره نصفه دیگر مواد سفید را بریزید؛ تا کیک شما دو رنگ شود.

۱۴ – حالا کیک را درون فر که ۲۰ دقیقه قبل با دمای ۱۸۵ درجه سانتی گراد روشن شده قرار دهید. حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می کشد تا کیک آماده شود. به هیچ وجه تا ۴۰ دقیقه اول درب فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد.

توجه: برای اینکه مطمئن شوید کیک آماده شده است یا نه ؟ یک خلال دندان داخل کیک بزنید، اگر چیزی به آن نچسبید کیک اسفنجی و خوشمزه شما آمادست.

نکات مهم دیگر در طرز تهیه کیک پف زیاد و پوک شدن آن :

  1. هر موقع روی کیک شروع به قهوه ای شدن کرد و شما بوی کیک را احساس کردید؛ کیک آماده است. سعی کنید تا می توانید تا پخت کامل کیک درب فر را باز نکنید.
  2. کیک را باید در قسمت وسط فر قرار دهید.
  3. این کیک را با نصف کردن مواد آن می توانید در توستر هم درست کنید که برای درست کردن کیک اسفنجی در توستر نکات پخت کیک در توستر را هم حتما بخوانید.
  4. نه تنها در طرز تهیه کیک با پف زیاد بلکه در همه کیک ها خیلی مهم است به محض آماده شدن مواد کیک و قاطی کردن آرد و سفیده کیک را سریع داخل فر قرار دهید. بنابراین برای اینکه کیک پوک و پف دار شود از قبل فر را روشن کنید که بعد از مخلوط کردن مواد فر کاملاً گرم باشد تا سریع خمیر کیک را داخل فر قرار دهید.

چند ایده خوشمزه برای تزیین کیک اسفنجی :

تزیین کیک اسفنجی کاملاً اختیاری است و با هرچیزی که دوست دارید میتوانید آن را تزیین کنید. من چند ایده بهتون میدم:

۱- اگر از کنجد استفاده می کنید؛ برای اینکه دانه های کنجد نریزد، موقعی که کیک را داخل فر قرار می‌دهید بجای آرد کف و بدنه قالب کنجد بریزید.

۲- برای تزیین کیک با شکلات هم شکلات تخته ای را داخل یک ظرف فلزی کوچک قرار دهید و حدود نصف قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید و روی بخار کتری قرار دهید. مدام بهم بزنید تا آب شود. وقتی کیک را از قالب درآوردید. اجازه دهید کمی کیک خنک شود و بعد روی آن را با شکلات آب شده تزیین کنید.

۳- روش دیگری که کیک شما را زیبا می‌کند این است که می توانید با رنده درشت کاکائو را روی کیک رنده کنید.

۴- همچنین می توانید از خامه فرم گرفته، میوه ها و گاناش برای تزیین کیک خود استفاده کنید.

۵- یکی از تزیینات زیبا و ساده و البته بسیار خوشمزه برای کیک اسفنجی استفاده از سس شکلاتی است که قبلا دستور تهیه ۴ نمونه سس شکلاتی خوشمزه را براتون نوشتم و گاناش هم جز آنها است.

اینم کیک با پف زیاد و اسفنجی خوشمزه من، که برای تزیین آن از گاناش استفاده کردم.

طرز تهیه کیک با پف زیاد و خوشمزه و درست کردن کیک اسفنجی و پوک

 

اگر قصد دارید، کیکی که پختید برای مدت طولانی تازه بماند، مطلب روش تازه نگه داشتن کیک را بخوانید.

گر این کیک اسفنجی رژیمی و خوشمزه را درست کردید. تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید و همچنین خوشحال می‌شوم اگر نکته‌ای برای تهیه کیک با پف زیاد را جا انداختم. شما در قسمت نظرات برای کامل‌تر شدن این مطلب بفرمایید.

۴.۳/۵ - (۱۰۰ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۴۹ دیدگاه ها

  1. سلام. آیا اگر قالب کیک زیاد بزرگ باشه باعث نرمی و شل بودن کیک میشه؟ لطفا راهنمایی کنید برای ۳ تا تخم مرغ قالب میان تهی با قطر و ارتفاع چند سانت مناسب است؟

  2. سلام ببخشید در قسمت پنج و هفت که گفتید اب جوشیده و ارد رو به مواد اضافه کنیم
    منظور ظرف سفیده هاست یا زرده ها؟

  3. با درود . بنده یک بازنشسته هستم و در مدت ۶۰سال عمرم کیک نپخته بودم ولی از اول ماه دی ۳ بار کیک درست کردم اولی خوب و دومی بد سومی مثل دومی بود البته اینها نظرات خانمم هست ولی هیچکدام اسفنج و پفکی نبودندولی اینبار طبق دستورات شما پیش رفتم وعالی عالی عالی شد ممنون و سپاسگذارم

  4. یعنی حقیقتا بهترین کیکی بود ک درست کردم …در یک کلام معرکه…مثل پنبه نرم بود…فقط من ب جای گلاب شیر ریختم و در زود پز پختم…خیلی خیلی ممنونم از شما مهربانو

  5. سلام بانوی هنرمند و مهربان
    هنوز از دستور کیک شما استفاده نکردم اما با تجربه ی کمی که دارم میدانم نکات خوبی را گفتین.
    سوال من اینه که برای کیک هر دو المنت بالا و پایین توستر باید روشن باشد؟
    بعضی افراد سفیده و زرده را با هم قاطی کرده و کیک خوبی از آب در آمده و میگن به خاطر استفاده از همزن به مدت ده دقیقه میباشد اما من نمیتوانم همزن را زیاد روشن نگه دارم چون داغ میکنه.
    سپاس که وقت میگذارید.

    1. سلام ممنونم محبت دارید شما:)
      المنت بالا و پایین رو هر دو روشن کنید اما اگر روی کیکتون می سوزنه بعد از نصف زمان پخت که گذشت المنت بالا رو خاموش کنید البته نکات گفته شده برای پخت کیک در توستر هم که براتون نوشتم بخونید.
      کیک بدون جدا کردن سفیده هم میتونید درست کنید این نکات برای کیک اسفنجی هست که باید حتما زرده از سفیده جدا بشه و اگر زرده و سفیده رو باهم قاطی کنید لازم نیست ۱۰ دقیقه بزنید همون ۳ دقیقه کافیه برای مثال کیک پرتقالی که پیشنهاد می کنم حتما درست کنید عالی میشه.

  6. سلام.من وقتی کیک درست میکنم همه نکات روهم رعایت میکنم.کیکم پف خوبی نداره. .اماباراخرکه درست کردم کیکم پف میکردولی (توتوستردرست میکنم)ولی بااتوماتیک شدن توسترینی خاموش شدنش پفش میخابید.دوباره باروشن شدنش پف میکرد ودومرتبه باخاموش شدن المنتهامیخابیدک اخرسرپفش خابیدووسط کیکم سفت وسنگین وتقریباخام موند .وای دیگ نمیدونم چیکارکنم؟کمک لطفا

    1. سلام
      من توستر دیجیتالی نداشتم ولی تا اونجایی که میدونم توستر های الان یک سری دکمه پیش فرض دارند که دما و زمان براشون تعریف شده یعنی مثلا ۳۰ دقیقه در دمای ۱۷۵ درجه روشن باشه بعد اتوماتیک خاموش میشه. شما باید روی توسترتون یک دکمه custom هست یه برنامه جدید براش تعریف کنید که وقتی این دکمهcustom رو می زنید دما و زمان باید خودتون بهش بدید. شما باید دمایی که کیکتون می پزه و زمان مثلا یک ساعت و ۱۵ دقیقه براش تعریف کنید. دیگه تا یک ساعت و ۱۵ دقیقه خاموش نمی شه، اما ممکنه کیکتون زودتر از یک ساعت و ۱۵ دقیقه بپزه برای همین بعد از ۴۰ دقیقه بهش سر بزنید هر وقت پخت و اگر خلال زدید وسطش بهش چیزی نچسبید توستر رو خاموش کنید و بعد از ۵ دقیقه کیک رو از توستر خارج کنید. (زمان رو بیشتر تعریف کنید که خاموش نشه و پف کیکتون نخوابه اما حواستون باشه که کیکتون کی می پزه.)

  7. سلام
    دوتا سوال داشتم اگر این کیک اسفنجی را به جای شکر باعسل درست کنم.ایا اندازه بقیه موادتغییر میکند؟ مقدار عسل چقدر باشد؟ عسل راچه موقع به کیک اضافه کنم؟ و اگر به جای ارد سفید کیک را با ارد گندم درست کنم اندازه بقیه مواد تغییر میکند؟ خیلی ممنون از اینکه زمان میگذارید وپاسخ نظرات را میدهید وبسیارممنون از مطالب فوق العاده و مفیدتان

    1. سلام
      خواهش می کنم لطف دارید. کیک با عسل تا الان درست نکردم نمی دونم دستور خوب هم نمی شناسم که بهت معرفی کنم پیدا کردم داخل سایت میذارم. ولی با آرد گندم معمولی این کیک رو درست کردم با آرد گندم هم خوب میشه و اندازه مواد هیچ تغییری نمی کنه. ولی از بین آردای معمولی آرد نون بربری از همه بهتره

  8. سلام من این کیک رو باروش شما درست کردم ولی سفیده ها روسطح کیک اومدن و باعث شد رو کیک آب تشکیل بشه و زیر کیکم خمیری شده بود .مشکلم کجا بوده تموم موادرو هم با همون اندازه که گفتین ریختم?

    1. سلام اگر سفیده رو سطح اومده یعنی سفید رو به اندازه کافی با مواد قاطی نکردید سفیده رو باید از زیر به روی کیک با مواد مخلوط کنید فقط در انتها که چندتا دیگه هم بزنید سفیده کاملا داخل کیک مخلوط بشه دیگه بهم نزنید. از مواد کیک و اندازه ها مطمئن باشید همه درسته

  9. سلام عزیزم من بازم درست کردم اما پف نمیکنه بکینگ پودر هم تست کردم سالم بود. اشکال کارم کجاست میشه لطفا راهنماییم کنید ممنونم

    1. سلام ۸ نکته برای پف کردن کیک در سایت گفتم حتما اونو بخون و همشون رو رعایت کن، فر رو قبل از اینکه شروع کنی به قاطی کردن مواد روشن کن که داغ بشه وقتی آرد و بیکنگ پودر رو اضاف کردی سریع مواد رو بریز داخل قالب و بزار داخل فر اگر زیاد مواد کیک بیرون بماند کیک پف نمی کنه. سفیده رو هم در حد قاطی شدن اضافه کن یکم سفیدی سفیده باید داخل کیک مشخص باشه برای همزدن سفیده و آرد هم از قاشق چوبی یا پلاستکی استفاده کن و همه مواد رو همیشه در یک جهت بهم بزن. نکته دیگه ای به ذهنم نمی رسه امیدوارم کیکت ایندفعه خوب بشه. راستی دستور کیک هم خیلی مهمه دستورات گفته شده تو چاره دان همه امتحان شده هستند و خوب میشن

  10. من همه رو مو به مو انجام دادم پف مواد هم خوب بود ولی ریختم قالب و پختم اصن پف نکرد هیچی

    1. بیکینگ پودرتون رو تست کردید که سالم هست یا نه؟ بیکنگ پودر باید وقتی تو آب گرم می ریزید شروع به حباب کردن کنه وگرنه خراب شده.

  11. سلام
    مچکرم بابت توضیحات و رسپی عالی که در اختیار ما قرار دادین.
    قبل از اینکه کیکم رو درست کنم باخودم گفتم اگه اینم پف نکنه و خراب بشه عمرا دیگه کیک نمیپزم ولی در نهایت کیکم با رعایت دستور و نکات شما عاااالی شد، سپاس بانوی زیبا.

    1. سلام.
      لطف دارید.
      منم چند سال پیش که کیک می پختم مثل شما پف نمی کرد. اما واقعا حرفتون رو قبول دارم اگر دستور مخصوصا کیک وشیرینی نکاتش رو رعایت نکنی کیک اصلا جالب نمی شه. برا همین همیشه سعی می کنم تمام نکات رو ذکر کنم هر چند به نظر ساده بیاد. خوشحالم که کمکتون کرد.

  12. سلام عزیزم. نمیشه میزان شکر رو کمتر بریزم؟ شکر تو پف کردنش و پوک شدنش تاثیر داره؟
    اخه پدر مادر من هم قندشون بالاس هم کلسترولشون. چرا همه کیک‌ها انقدر روغن و شکر دارن تو موادشون☹
    اگر بخوام شکرش رو کم کنم بجای شکر آرد رو اضافه‌تر بریزم؟

    1. سلام آره شکر رو کم بریزی پفش کم میشه ولی میتونی نصف لیوان بریزی مقدار آرد رو بیشتر نکن مایعات رو دو سوم لیوان بریز بهت پیشنهاد می دهم برای پدر مادرتون که کلسترول و دیابت دارن نان کماچ درست کنی خیلی نرم و خوشمزه میشه اصلاً هم روغن و شکر نداره داخل سایت سرچ کن کماچ دستور کاملش رو برات میاره. انشاالله خدا بهشون سلامتی بده.

  13. سلام ممنون ازتوضیحات خوبتون.من چندوقته هرکیکی درست میکنم وسطش خوب درنمیادوحالت براق وچسبناک وکم پف درمیاد.گفتم شایدمال شکرش باشه که اون روهم آسیاب کردم ولی فایده نداشت.باتشکر

    1. سلام به نظزم دو علت داشته باشه یا دمای فرتون خیلی زیاده و اطراف کیک می پزه اما وسط کیک نه. یا اینکه بیکنگ پودرتون خراب شده جلوی پف کردن کیک رو میگیره.

  14. سلام.من چند تا سوال داشتم در مورد این کیک. اول اینکه میشه گلاب رو توی این کیک حذف کرد؟من بوی گلاب رو دوست ندارم. دوم اینکه تو دستور گفته شده آب یا شیر جوشیده، یعنی به محض اینکه به جوش اومد باید به مواد کیکمون اضافه کنیم؟ سوم اینکه گفتید سفیده رو بعد از زدن توی یخچال بذاریم من یک بار این کار رو امتحان کردم وقتی از یخچال درآوردم یه بخشی از پفش از بین رفته بود ضمنا این مسئله با همدما بودن با دمای محیط تناقضی نداره؟ چهارم اینکه آرد باید یکجا بر روی مواد الک و اضافه بشه یا خیر. من کیک اسفنجی قبلا درست کردم مشکلی نداشتم اما توی یکی دو تا دستور کیک موقعی که آرد رو اضافه میکنم آرد گلوله گلوله میشه با اینکه علاوه بر ۳ بار الک کردن در هنگام اضافه کردن آرد به بقیه مواد هم آرد رو الک میکنم روی مواد ولی آرد رو کم کم اضافه میکنم به مواد و نه یکباره و متاسفانه زمان زیادی میبره تا من بتونم گلوله های آرد رو تو خمیر باز کنم و فکر مبکنم همین مسئله باعث میشه که کیکام پف نکنه و رو و زیر کیک بپزه اما وسط کیک خام باقی بمونه برای اینکه چنین مشکلی پیش نیاد چیکار باید کرد؟ و سوال آخرم در مورد خامه است من خامه فرم گرفته رو طبق یک دستور با پودر خامه و گلاب و پودر قند و وانیل درست کردم اما بوی گلابش خیلی به مشام میرسه چطوری میشه یک جوری این بو رو کم یا خنثی کرد؟. ببخشید این همه سوال پرسیدم.ممنون که راهنمایی میکنید.

    1. سلام. معصومه جان اول از همه خواهش می کنم خوشحال می شم بتونم کمک کنم.
      بله می تونید گلاب رو حذف کنید بجاش از آب جوشیده یا شیر استفاده کنید اما برای عطر بهتر کیک می تونید اگر دوست داشتید نصف قاشق چای خوری هل سابیده بریزید روی زرده ها به همراه وانیل و بهم بزنید.
      آب جوشیده یا شیر باید در دمای محیط باشد اصلا نباید گرم یا جوش باشد.
      سفیده اگر هوا خنک باشد نیاز نیست داخل یخچال بگذارید اما اگر هوا خیلی گرمه و قرار مدت زمان بیشتر از ۱۰ دقیقه بیرون بماند بهتره داخل یخچال بگذارید چون پفش میخوابه. اگر سفیده رو کاملاً با دور تند همزن زده باشید وقتی داخل یخچال میگذارید اصلا دیگه پفش نمی خوابه.
      وقتی میخوای آرد رو اضافه کنی باید در ۳ الی ۴ مرحله آرد رو در حالی که الک می کنی به مواد اضافه کنی و با همزن خاموش یا لیسک آرد رو با مواد قاطی کنی. در آخر اگر آردت گلوله گلوله هست همزن را برای ۲۰ ثانیه روشن کنید و در یک جهت آرد و مواد رو بزن تا آردت از حالت گلوله خارج بشه اما هرچی برای مخلوط کردن آرد از همزن روشن استفاده نکنی کیکت پوک تر میشه.
      خامه فرم گرفته من خودم هیچ وقت از نوع پودر اون رو نمی گیرم از نوع یخچالیش می گیرم مثل خامه معمولیه که باید با همزن زده بشه تا فرم بگیره، برای اون دیگه نیاز نیست گلاب یا چیز دیگه ای استفاده کنی می تونی توهم همینکار رو بکنی.

  15. با سلام ممنون از توضیحات کاملتون من میخام این کیکو درست کنم میخاستم بدونم میشه اول قسمت سفید کیک رو کامل بریزیم بعد قسمت شکلاتی رو بریزیم و طرح بزنیم؟؟

    1. سلام
      بله می تونید اینکار رو هم بکنید. همه چیز به ابتکار و سلیقه شما بستگی داره.

  16. خیلی مطلب خوب و کاملی بود. من خودم نویسنده مطالب آشپزی سایت حیاط خلوت هستم.
    دوست داشتین بیاین مطالبمو بخونید

    1. ممنون از اینکه وقت می گذارید و به بقیه دانش و تجرب خودتون رو با مهربانی به اشتراک می گذارید.

    2. سلام ببخشید یک سوال داشتم . میخواستم بدونم اگر بخواهیم این کیک رو در توستر درست کنیم باید مواد رو نصف کنیم؟ با تشکر

      1. سلام برای توستر نصف خیلی کم میشه باید یک لیوان آرد بریزید دوسوم لیوان شکر، دو سوم لیوان مخلوط گلاب و شیر، یک قاشق مربا خوری بیکینگ پودر و دو عدد تخم مرغ بزرگ یا سه عدد کوچک، روغن یک تا دو قاشق غذا خوری، وانیل هم یک چهارم قاشق چای خوری

    1. سلام
      قالبی که در تصویر آخر می‌بینی قطرش ۲۰ سانتی‌متر با ارتفاع ۶ سانتی‌متر است. ولی این مواد برای قالب قطر ۲۵ با ارتفاع ۴ سانتی‌متر هم مناسب است.

    2. در ۳گفتید ،سفیده را یک سوم شکری که در بالا گفته شده با همزن بزنید تا پف کند و نریزد…ینی سفیده با یک سوم شکر قاطی کنیم و بعد با همزن بزنیم؟…..من اینکار رو کردم اصلا سفیده پف نکرد ولی بدون شکر انجام دادم کلی پف کرد

      1. وقتی با شکر سفیده را قاطی می کنید دیرتر پف می کنه ولی اگر با دور تند همزن بزنید پف می کنه این نیست که اصلا پف نکنه. من همیشه خودم اینکار رو می کنم برای اینکه سریع تر پف کند یک دقیقه سفیده را با هم زن بزنید یکم که پف کرد بعد شکر را اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید اینجوری سریع تر پف می کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا