آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

از بین بردن لکه کره و چربی روی لباس با ۱ روش طلایی

بهترین روش برای از بین بردن لکه کره و چربی روی لباساتفاقی روی یکی از لباسهام کره ریخت. چند دفعه لباسم رو در ماشین لباس شویی شستم. اما لکه چربی روی لباسم پاک نشد. بخصوص اینکه لباس من رنگ روشن بود و لکه روی آن کهنه شده بود. جای لکه خیلی واضح بود و دیگه قابل پوشیدن نبود. اما تسلیم نشدم و راه حل از بین بردن لکه کره و چربی روی لباس رو پیدا کردم. و با این روش جای چربی روی لباسم کاملاً پاک شد.

قصد دارم راهی که برای پاک کردن لکه کره روی لباس خودم تست کردم و جواب داد، را برای شما هم بنویسم تا با خیال راحت از این روش برای از بین بردن لکه کره و چربی روی لباس خود استفاده کنید.

این روش حتی برای لکه چربی کهنه روی لباس هم جواب می دهد. چون لکه کره حدود یک ماهی بود که روی لباسم مونده بود و حسابی کهنه شده بود. البته اگر بعد از ریختن روغن یا کره روی لباستون سریع اقدام به پاک کردن لکه کنید؛ کمتر به زحمت می افتید و لکه روغن روی لباس شما راحت تر پاک می شود.


حتماً بخوانید: از بین بردن لکه چربی سفره


 پاک کردن لکه کره و روغن روی لباس

روش پاک کردن لکه کره و روغن روی لباس

برای از بین بردن لکه چربی روی لباس که بر اثر ریختن کره یا روغن ایجاد شده به مواد زیر نیاز دارید:

  • جوش شیرین
  • مایع ظرف شویی
  • آب داغ

۱- اگر کره روی لباستان ریخت با یک چاقو کره را روی لباس جمع کنید تا چربی آن به دیگر جاهای لباس سرایت نکند و بعد دستمال کاغذی را محکم روی آن فشار دهید، تا چربی آن گرفته شود.

۲- محل لکه را با آب گرم نم کنید. و لکه کره را با جوش شیرین بپوشانید. اجازه دهید ۲ دقیقه بماند.

۳- بعد مایع ظرف شویی را به دلیل اینکه دارای خاصیت پاک کردن چربی است روی آن بریزید. با مسواک کهنه یا انگشت خودتون جوش شیرین و مایع ظرف شویی را روی پارچه بمالید. ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید.

از بین بردن لکه کره روی لباس

۴- لباس خود را برای ۱ دقیقه در آب داغ قرار دهید. تا جایی که نوع پارچه لباستان اجازه می دهد، آب داغ باشد. (من لباسم رو داخل آب جوش گذاشتم)

۵- حالا لباس را آب بکشید و اجازه دهید خشک شود.

من راه‌های زیادی برای پاک کردن لکه کره روی لباس دیدم. اما به نظرم راحت ترین و مؤثرترین راه برای از بین بردن لکه کره و چربی همین بود و لباس من همانطور که در عکس می بینید بخوبی تمیز شد؛ تا حدی که وقتی می خواستم عکس بگیریم، نمی دونستم دقیقا قبلاً کجای لباسم کره‌ای شده بود.

از بین بردن لکه کره و چربی روی لباس با جوش شیرین

اگر شماهم راه های دیگری برای از بین بردن لکه کره و چربی روی لباس خودتون امتحان کردید؛ تجربه با ارزش خودتون را برای همه ما در زیر این نوشته بنویسید.


در ادامه بخوانید: بهترین راه ها برای از بین بردن لکه زردچوبه روی لباس، ظرف و پوست


۴.۴/۵ - (۱۶ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا