آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

۶ ایده برای استفاده از بطری پلاستیکی و نوشابه که واقعا بکار می آید

ترفند استفاده از بطری پلاستیکی و نوشابه برای بکارگیری مفید آنهاشاید تنها استفاده ای که از بطری های نوشابه می کنیم این است که آن را پر از آب می کنیم و در یخچال و یا فریزر قرار می دهیم. در حالی که این اشتباه است و اکثر بطری های نوشابه یکبار مصرف هستند و همچنین یخ زدن آنها مواد سرطانزا تولید می کند. اما در اینجا به ۶ ایده خوب برای استفاده از بطری پلاستیکی مثل بطری نوشابه و آب معدنی اشاره می کنم که واقعاً کاربری است و در هر خانه ای نیاز می شود.

۱- استفاده از بطری پلاستیکی در مرتب کردن کابینت

این بطری ها برای نگهداری مواد غذایی تَر مانند رب، ترشی و … مناسب نیستند و مواد مضر تولید می کنند. اما برای نگهداری مواد خشک عالی هستند و به دلیل شکلی که دارند جای کمی را در کابینت می گیرند. بخصوص بطری های کوچک نوشابه و آب معدنی برای نگهداری و ریختن انواع ادویه جات، دانه ها، پودر ها خیلی مناسب هستند و البته با زمین خوردن نمی شکنند که همین یک مزیت عالی نسبت به بطری های شیشه‌ای است.

با استفاده از آنها می توان یک کابینت شلوغ پر از ادویه، داروهای گیاهی، سبزی های خشک شده و … مرتب کرد و روی هر بطری برچسب بزنیم و نام آن ماده را بنویسیم تا در مواقع لزوم راحت و سریع به آنها دسترسی پیدا کنیم.

ترفند استفاده از بطری پلاستیکی برای مرتب کردن مواد غذایی داخل کابینت

من همیشه خودم از بطری های کوچیک برای نگهداری نعناع خشک، خاکشیر، سبوس گندم، شوید خشک شده، سبزی خشک شده، ادویه ها، داروهای گیاهی و … استفاده می کنم.

۲- بکاربردن بطری پلاستیکی در آبیاری

یکی دیگر از استفاده های مفید بطری های پلاستیکی استفاده از آنها برای آبیاری باغچه یا گلدانها است. همانطور که در تصویر زیر می بینید می توان سر بطری را سوراخ کنیم و برای آبیاری گیاهان گلدانی استفاده کنیم و با این روش راحت تر و بهتر به آنها آب بدهیم.

حتما بخوانید: ۶ترفند برای آبیاری گیاهان هنگام سفر

ترفند استفاده از بطری پلاستیکی برای آبیاری گلدان

راهکار دیگر این است که بطری را از جاهای مختلف با یک پیچ گوشتی داغ شده سوراخ کنیم و برای آبیاری باغچه شلنگ را با بست یا چسب، دور درب آن بپیچیم. با اینکار هم مصرف آب کاهش می یابد و هم به دلیل پخش شدن آب هنگام آبیاری به گیاهان و خاک آسیب نمی زند.

حتما بخوانید: ترفندهایی برای کاهش مصرف آب تا ۱۶ برابر

ترفند استفاده از بطری پلاستیکی برای آبیاری باغچه

ترفند استفاده از بطری پلاستیکی برای آبیاری باغچه با مصرف آب کم

۳- استفاده از بطری پلاستیکی برای جا دادن مداد و لوازم آرایشی

می توان خیلی راحت بطری را به شکل زیر برش بزنیم و با اتو یا فندک کمی آن را حرارت دهیم تا سر آنها از حالت تیزی بیرون بیاید و زیباتر شود در نتیجه برای جا دادن مداد و لوازم آرایشی و … خودمون ازشون استفاده کنیم.

ترفند استفاده از بطری پلاستیکی برای جامدادی

حالا با سلیقه و خلاقیت خودتون می توانید آنها را تزیین کنید. برای مثال سر آنها را پارچه رنگی بچسبانید. دور آنها را با رنگ گواش، کاغذهای رنگی یا ماژیک و یا حتی سنگ های رنگی زیبا تزیین کنید.

ترفند استفاده از بطری پلاستیکی برای جامدادی و تزیین آنها

برای سنگین شدن آنها می توانید از قرار داده سنگ های رنگی یا چند عدد سکه در ته آنها استفاده کنید.

۴- استفاده از بطری نوشابه برای درست کردن نگهدارنده موبایل در حال شارژ

یک استفاده از بطری پلاستیکی که برای خودم خیلی جالب و مفید بود همین درست کردن نگهدارنده موبایل در حال شارژ است. تو خونه ما که پریزها همه دور از تاقچه ها هستند  خیلی به درد می خورد.

ایجاد جا موبایلی برای موبایل در حال شارژ برای استفاده از بطری پلاستیکی

با استفاده از هر بطری پلاستیکی مانند بطری های شامپو، نوشابه و … کافی است با ماژیک طرح آن را بکشید و به شکل زیر آن را آماده کنی. بعد بالای آن را به اندازه شارژ یا کمی گشاد تر ببرید.  و بعد اگر دوست داشتید با انواع نخ، مهره ها، کاغذ رنگی یا رنگ گواش آن را تزیین کنید.

نحوه درست کردن جا موبایلی برای موبایل در حال شارژ برای استفاده از بطری پلاستیکی

۵- استفاده از بطری پلاستیکی برای مرتب کردن قاشق و چنگال در کابینت

اینم که خیلی نیاز به توضیح ندارد و با تصویری که در زیر می بینید کارکرد جالب و مفید دیگر بطری پلاستیکی را می توانید ببنید که با استفاده از اونا چقدر راحت می توانید کابینت قاشق و چنگال خودتون را سرو سامان بدید و همه را تفکیک شده در یک کابینت با کم ترین هزینه قرار دهید.

۶- استفاده از بطری نوشابه برای مرتب کردن انبار

و آخرین ترفند، برای استفاده از بطری پلاستیکی برای آقایان که انبار بهم ریخته‌ای دارند:

نحوه درست کردن جا پیچ و میخ در انبار برای استفاده از بطری پلاستیکی

یک توصیه: اگر قصد بیرون انداختن بطری های پلاستیکی را دارید در صورت امکان آنها را فشرده کنید. و آنها را از سایر زباله ها تفکیک کنید و مایعات داخل آنها را خالی کنید. این بطری ها اگر در محیط رها شوند، خیلی به محیط زیست آسیب می زنند.

قبل از دور ریختن این بطری ها، همیشه درب آنها را جدا کنید. درب بطری پلاستکی از پلاستیک مرغوب تهیه می شود بنابراین از بطری ارزش بیشتر دارد و می توان آن را به مراکزی خاص تحویل دهید تا از هزینه ای که بابت فروش آن بدست می آید، جهت خرید ویلچر برای معلولین و سایر کارهای خیر استفاده شود و با این کار ساده به یک یا چند نفر از هموطنانمون کمک کنیم.

شما برای استفاده از بطری های پلاستیکی چه راهکارهایی دارید؟ ایده و ترفندهای خودتون رو برای همه ما بنویسید.

۴.۴/۵ - (۲۰ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    دو تا استفاده هم من سراغ دارم که کاربردیه
    ۱-آبیاری گلدانها وقتی چند روز نیستید و مسافرت میرید
    بطری رو پر از آب کنید و رو درش یه سوراخ با میخ بزنید و تو خاک گلدون فرو کنید
    خاک گلدون همیشه مرطوب میمونه
    ۲-تعمیر لوازم شکسته مثل پایه صندای و چهارپایه ک دسته طی.تی و موارد مشابه
    سر و ته بطری رو ببرید و دو تیکه شکسته رو داخل بطری قرار بدید و سشوار داغ بگیرید روش ویکنواحت داغ کنید بطری جمع میشه و روکش میشه رو قسمت شکسته مثل وصله
    سشوار نبود از شعله گاز اما با فاصله استفاده کنید فاصله برای اینه که نسوزه و بچرخونید نا یکنواخت گرم بشه و جذب دور قطعه بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا