آشپزیدستور آشپزی

اسنک مرغ و قارچ پیتزایی فوق العاده خوشمزه در ماهیتابه و ساندویج ساز

اسنک مرغ و قارچ خوشمزه و پیتزایی در خانه با ساندویچ ساز یا ماهیتابهقصد دارم دستور یکی از خوشمزه ترین اسنک ها یعنی اسنک مرغ و قارچ پیتزایی رو براتون بنویسم. که هم می توانید در ساندویچ ساز آن را درست کنید و هم ماهیتابه؛ البته روش درست کردن آن را در ماهیتابه هم بهتون آموزش میدم تا اگر ساندویچ ساز ندارید بازهم بتونید این اسنک فوق العاده را برای خودتون و خانوادتون درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ و قارچ

این مواد تقریباً برای ۴ نفر کافی است.

  • یک بسته نان تست ۱۶ عددی که در انتها به ما ۸ ساندویچ اسنک میدهد.
  • دو عدد سینه مرغ متوسط اگر سینه مرغ بزرگ است یکی و نصف بردارید.
  • یک عدد سیب زمینی متوسط
  • قارچ ۷-۸ عدد متوسط
  • پیاز یک عدد متوسط
  • ادویه شامل زردچوبه، فلفل سیاه، زیره آویشن و …
  • نخود سبز یک ملاغه کوچک (دلخواه)
  • فلفل دلمه نصف یک فلفل متوسط
  • رب گوجه یک یا دو عدد قاشق غذا خوری پُر
  • پنیر پیتزا
  • نمک به اندازه کافی

مراحل درست کردن اسنک مرغ و قارچ پیتزایی

۱- ابتدا باید مرغ را بپزیم. برای اینکار مرغ در قابلمه قرار دهید و در قابلمه آب، در حدی که تا نصف یا روی مرغ ها را بگیرد، بریزید.

برای اینکه بوی زهم مرغ گرفته شود: یک عدد پیاز را پوست بکنید دو قسمت کنید و داخل آب مرغ بیندازید به همراه زردچوبه، فلفل سیاه و دارچین، همچنین می توانید یک تیکه هویج و فلفل دلمه هم داخل آب مرغ بیندازید این مواد همه بوی زهم مرغ را می گیرند.

بعد از ۴۰ تا ۶۰ دقیقه که گوشت مرغ خوب پخت، آن را با سر چنگال ریش ریش کنید.

۲- یک عدد سیب زمینی متوسط را بصورت نگینی خورد کنید و سرخ کنید. سیب زمینی های سرخ کرده را نگه دارید که در آخرین مرحله باید به گوشت اضافه کنید.

۳- در کمی روغن، مرغ های ریش ریش شده را سرخ کنید. وقتی مرغ ها کمی سرخ شدند فلفل دلمه نگینی خرد شده را اضافه کنید تا سرخ شود.

۴- باز وقتی فلفل دلمه و مرغ رل تقت دادید و فلفل دلمه ها رنگشون عوض شد، قارچ و نخود سبز را هم داخل ماهیتابه بریزید تا خوب سرخ شوند. (حتی می توانید ابتکار به خرج دهید و کمی ذرت پخته هم به مواد بزنید.)

توجه: اگر در حین سرخ کردن موادتون خیلی خشک است، می توانید کمی از آب مرغ را به مواد در حال سرخ شدن اضافه کنید. من همیشه اینکار رو میکنم. به نظرم اینجوری گوشت مرغ آبدارتر شده و ساندویچ ها رو خوشمزه تر می کند.

۵- همه مواد که سرخ شدند، ادویه را شامل زردچوبه، فلفل سیاه، کمی زیره و دارچین و آویشن به مواد اضافه کنید تا ۲ الی ۳ دقیقه تفت بخورد.

۶- بعد از ۲ دقیقه رب گوجه را به مواد در حال سرخ شدن اضافه کنید تا رب هم ۳ الی ۴ دقیقه تفت بخورد.

۸- در آخر هم نمک و سیب های سرخ کرده را با دیگر مواد قاطی کنیم و آرام بهم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند، اما له نشوند.

بعد که مواد داخل اسنک مرغ و قارچ خوشمزه ما آماده شد، نوبت آماده کردن اسنک ها و قرار دادن آنها در ساندویچ ساز است.

روی نان تست را کمی پنیر پیتزا بریزید. (در حدی که پنیر روی تمام سطح نان تست برسد.) حدود دو قاشق غذا خوری پُر از مواد اسنک مرغ و قارچ را روی نان تست بریزید و دوباره کمی پنیر پیتزا روی مواد بریزید و یک تیکه نان تست روی آن قرار دهید.

به همین ترتیب تمام ساندویچ ها را آماده کنید. آن ها را در ساندویچ ساز قرار دهید تا آماده شوند.

اگر ساندویچ ساز ندارید هم باز می توانید اسنک درست کنید. برای درست کردن اسنک بدون ساندویچ ساز راهکار زیر را بکار بگیرید.

طرز تهیه اسنک مرغ و قارچ خوشمزه و پیتزایی

طرز تهیه اسنک در ماهیتابه بدون ساندویچ ساز

برای درست کردن اسنک بدون ساندویچ ساز به دو عدد ماهیتابه یکی بزرگ و یکی کوچکتر یا یک قابلمه کوچکتر از ماهیتابه نیاز دارید. به همراه یک جسم سنگین مثل هاون یا حتی یک سنگ؛

توجه: حتماً از ماهیتابه نچسب برای سرخ کردن اسنک استفاده کنید. تا اسنک به ته ماهیتابه نچسبد. ماهیتابه‌ای که روی اسنک قرار می گیرد، مهم نیست چه جنسی باشد.

ماهیتابه را چرب کنید، (زیاد روغن نریزید در حد چرب شدن کافی است.) وقتی گرم شد، ساندویچ را داخل آن قرار دهید. روی اسنک سریع ماهیتابه یا قابلمه کوچک را قرار دهید و داخل ماهیتابه هاون یا سنگ قرار دهید که اسنک را فشرده کند. یا اگر از هاون استفاده می کنید، هاون را بطور مستقیم روی ساندویچ قرار دهید.

قرار دادن جسم سنگین باعث می شود دو نان اسنک بهم بچسبند و باز نشود. همچنین پنیری که در بین نان ها هست گرما ببیند و بهتر آب شود.

طرز تهیه اسنک مرغ و قارچ بدون ساندویچ ساز در ماهیتابه

۳ الی ۴ دقیقه با حرارت کم صبر کنید که نان زیری اسنک سرخ شود.

اسنک را با کف گیر بلند کنید. دوباره کمی ماهیتابه را چرب کنید و طرف دیگر اسنک را سرخ کنید. در این مرحله دیگر نیاز به جسم سنگین نیست. با کف گیر روی اسنک را فشار دهید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

روش درست کردن اسنک مرغ و قارچ در ماهیتابه

حتی می توانید در ابتدا کمی کره روی قسمت رویه ساندویچ ها بمالید تا دیگر نیاز نباشد، وقتی اسنک را برگرداندید داخل ماهیتابه دوباره روغن بریزید. وقتی اسنک را برگرداندید، کره کم کم آب می شود و طرف دیگر اسنک هم سرخ می شود.

کره مالیدن روی نان اسنک مرغ و قارچ در ماهیتابه

شما از چه ترفند های دیگری برای درست کردن اسنک مرغ و قارچ و خوشمزه تر شدن آن بکار می گیرید؟ تجربیات خودتون رو با ما درمیان بگذارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا