خانه داری

۹ اشتباه در هنگام تمیز کردن و راه حل آن ها

نکته و اشتباه هنگام تمیز کردن خانه و وسایلهمیشه دوست داریم از خانه و وسایل خود به نحواحسن مراقبت کنیم و آن را تمیز نگه داریم. اما گاهی اوقات ناآگاهانه در هنگام تمیز کردن خانه یا وسایل اشتباهاتی را انچام می دهیم که موجب می شود آن ها خوب تمیز نشوند یا حتی آسیب ببینند. اگر دوست دارید این اشتباهات را انجام ندهید؛ در این پست به تعدادی اشتباه در هنگام تمیز کردن خانه و وسایل اشاره کنیم که ممکن است آنها را ندانید.

در هنگام تمیز کردن به این نکات توجه کنید

۱- مواد پاک کننده را روی سطوح اسپری نکنید

اشتباه هنگام تمیز کردن اسپری مواد پاک کننده

اسپری کردن مواد روی سطوح باعث پخش شدن این مواد در فضا، و وارد شدن آن ها به ریه و بدن ما می شود. در نتیجه موجب آسیب رسیدن به خودمان و دیگران (بخصوص افرادی که آلرژی دارند) می شود. بهتر است این مواد را روی یک دستمال اسپری کنید و با آن سطوح را تمیز کنید.

۲- روی کابینت را با دستمال کثیف پاک نکنید

اشتباه هنگام تمیز کردن پاک کردن روی کابینت - چاره دان

معمولاً در آشپزخانه آخرین جایی که دستمال می کشیم روی کابینت هاست. با همان دستمالی که آشپزحانه را تمیز کردید روی آن ها نکشید. با این روش تنها میکروب بیشتری وارد آشپزخانه خود می‌کنید. نیاز به یادآوری نیست که سنگ های آشپزخانه محلی است که ما مواد غذایی را معمولاً در آنجا می گذاریم. بنابراین باید همیشه  دستمال مخصوص و تمیز برای پاک کردن آن ها استفاده شود.

۳- سطح استیل را با حرکت دایره ای پاک نکنید

اشتباه هنگام تمیز کردن پاک کردن سطح استیلبرای پاک کردن سطوح استیل دست خود را بصورت دورانی یا دایره ای نچرخانید. به این دلیل که وقتی استیل خشک شد، جای دستمال روی استیل می‌ماند و خوب تمیز نمی‌شود. دست خود را از بالا به پایین و یا افقی حرکت دهید. با این روش این سطوح بهتر تمیز می شوند. امتحان کنید.

۴- پنجره های خود را در یک روز آفتابی تمیز نکنید

اشتباه هنگام تمیز کردن پاک کردن پنجره

شاید یک روز آفتابی زمان عالی به نظر بیاید تا پنجره هایتان را تمیز کنید. اما گرمای آفتاب باعث می شود، تا در هنگام تمیز کردن شیشه، مواد پاک کننده ای که روی آن می پاشید به سرعت تبخیر شوند. بنابراین مصرف مواد پاک کننده با این روش افزایش می یابد. بهتر است یک روز ابری را برای تمیز کردن شیشه های خود انتخاب کنید.

۵- پنجره ها را با حرکت دوارنی تمیز نکنید

مانند سطوح استیل، تمیز کردن پنجره ها هم با حرکت دورانی باعث می شود اثرات پارچه روی پنجره بماند و آن را خوب تمیز نکند. دست خود را بصورت افقی یا عمودی حرکت دهید.

۶- سنگ کابینت را با سرکه تمیز نکنید

سرکه یک پاک کننده و ضدعفونی کننده است. اما اسیدی است و برای سطوح سنگی مناسب نیست و به مرور زمان می تواند به سنگ آسیب بزند و آن را دچار خش و سابیدگی کند.

۷- چاقو آشپزخانه را در ماشین ظرف شویی قرار ندهید

شستن چاقو - اشتباه هنگام تمیز کردن

برای شستن چاقو آن را در ماشین ظرف شویی نگذارید. اینکار باعث کند شدن چاقو می شود. چاقو را با آب گرم و مایع ظرف شویی با دست بشویید.

برای جلوگیری از کند شدن چاقو راه هایی را در پست دیگری گفتم و همچنین در آن به روش هایی که می توانید چاقو را تیز کنید هم اشاره شده برای مطالعه آن به لینک زیر مراجعه کنید.


حتما بخوانید: راه های جلوگیری از کند شدن چاقو


۸- ماهیتابه های نچسب را در ماشین ظرف شویی نشویید

شستن ماهیتابه نچسب - اشتباه هنگام تمیز کردن

شستن ظروف نچسب در ماشین ظرف شویی طول عمر آن را کاهش می دهد. این ظروف را با یک اسکاچ نرم و ابری، آب گرم و مایع ظرف شویی با دست بشویید.

۹- از ترکیب کردن آمونیاک و سفید کننده بپرهیزید

ترکیب آمونیاک با سفید کننده گازی تولید می کند که در محیط بسته مثل حمام و توالت می تواند کشنده باشد. بنابراین مراقب باشید و سفید کننده را با شوینده هایی که  آمونیاک دارند، قاطی نکنید. در هنگام تمیز کردن توالت و حمام بعضی از افراد برای تمیز شدن بهتر سطوح سرامیکی این اشتباه بزرگ را انجام می دهند.

شما چه اشتباهاتی برای تمیز کردن خانه و وسایل می دانید که به نظرتان خیلی از ما ندانسته آن ها را انجام می دهیم؟ در دیدگاها تجربه ها و دانسته‌های خود را برای ما بنویسید


در ادامه بخوانید: ۴ ترفند برای تمیز کردن بهتر خانه


۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا