آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

۶ نکته برای انتخاب بهترین مبل برای منزل که در هنگام خرید مبل باید در نظر داشته باشیم

انتخاب بهترین مبل برای منزل در هنگام خرید مبلچقدر انتخاب بهترین مبل برای خانه تان برایتان مهم است و به آن توجه می کنید؟ و چه نکاتی را در هنگام خرید مبل در نظر می گیرد؟ اگر قصد خرید مبل برای خانه تان  را دارید توجه با این نکات در هنگام خرید مبل کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید و احتمال اینکه بعد از خرید مبلتان از خرید آن پشیمان شوید خیلی کم شود.

نکات لازم برای انتخاب بهترین مبل در هنگام خرید مبل

نکاتی که در ادامه برای انتخاب بهترین مبل گفته می شود تنها نکات نیستند که باید مد نظر داشته باشید ولی می توان گفت جز اصلی ترین نکات خرید مبل هستند.

۱- رنگ و شکل مبل

انتخاب بهترین مبل برای منزل در هنگام خرید مبل باید به رنگ و شکل مبل دقت شود

مبل ها در رنگ ها و شکل های متفاوت وجود دارند، مثل مبل ال، مبل کلاسیک، مبل مدرن، راحتی و … در انتخاب رنگ و شکل باید به ۳ نکته توجه ویژه داشته باشید:

  1. سلیقه،
  2. دکراسیون،
  3. فضایی که برای قرار دادن مبلمانتان در اختیار دارید.

چرا سلیقه؟

شاید یکی از مهم ترین عوامل برای اینکه با دیدن مبلمان منزلتان احساس خوبی داشته باشید، این است که رنگ و شکل مبلتان متناسب با سلیقه تان باشد. برای مثال اگر تنها مبل های کلاسیک توجه شما را جلب می کند. شاید با خرید مبل ال تصمیم راضی کننده ای نگرفته باشید.

اما این نکته را در نظر داشته باشید برای انتخاب بهترین مبل به اندازه‌ای که سلیقه شما حائز اهمیت است؛ دو نکته دیگر هم مهم هستند و حتماً باید موقع خرید آنها را در نظر داشته باشید.

چرا دکراسیمون؟

در هنگام خرید مبل باید به رنگ فرش، پرده ها، دیوارها و فضای کلی خانه توجه ویژه داشته باشید. اگر خانه ای با طرح مدرن دارید، نباید به فکر خرید مبل کلاسیک باشید یا اگر اکثر وسایل خانه قهوه‌ای هستند نباید به فکر خرید مبل صورتی باشید، چون در این صورت هرچقدر هم مبل صورتی شما زیبا باشد در خانه ی شما جلوه ای نخواهد داشت.

میبایست مبلی را انتخاب کنید که: تناسب میان رنگ و طرح خانه با شکل و رنگ مبلتان حفظ شود.

چرا فضا؟

اگر به فضای خانه خود توجه نداشته باشید و مبلمان کوچک یا بزرگ تر از فضا را انتخاب کنید شاید این مبلمان به آن زیبایی که خود را در مغازه نشان می داد و چیده شده بود در خانه شما به نظر نیاید.

برای مثال مبل ال نیاز به یک فضای  ال مانند حداقل به اندازه تمام قطعات مبل دارد و اگر یک فضای مربعی کوچک دارید، این انتخاب خوبی نیست. چراکه این مبل وقتی زیبایی خودش را نشان می دهد که تمام قطعات آن کنار هم چیده شوند.

اگر فضای خانه شما کوچک است سعی کنید از مبل با طرح های شلوغ استفاده نکنید.

۲- به راحتی مبلتان توجه کنید:

انتخاب بهترین مبل برای منزل در هنگام خرید مبل باید به راحتی مبل دقت شود

مهم ترین و اصلی ترین نکته ای که شما مبل می خرید برای زیباتر شدن منزلتان نیست این است که شما راحتر باشید. بنابراین مبلی بخرید که راحت باشد و با نشستن روی آن اذیت نشوید.

برای مثال اگر خانواده کوتاه قدی هستید، خرید مبلمان بلند می تواند برایتان آزار دهنده باشد. چراکه پای اکثر افراد خانواده به زمین نمی رسد.

در حالت کلی مبلی برای شما  راحت محسوب می شود که در ناحیه کمر، پاها و زیر دستان باید کاملاً راحت باشید. چند دقیقه روی مبلی که قرار است آن را بخرید بنشینید و به این نکته توجه کنید.

اگر از افرادی هستید که سالانه یا دوسال یکبار مبلمان منزلتان را عوض می کنید، توجه به این نکات برای خرید کافی است. اما اگر می خواهید برای ۵ سال یا حتی بیشتر، از مبلمانتان استفاده کنید باید در انتخاب بهترین مبل برای منزلتان نکاتی که در ادامه خواهم گفت را هم توجه ویژه داشته باشید.

۳- جنس مبل

برای انتخاب بهترین مبل برای منزل در هنگام خرید مبلبه جنس مبل توجه کنید

لازم به ذکر نیست که انواع مبلمان در جنس های متفاوت وجود دارند، مانند مخمل، مازراتی، چرم و … که در انتخاب جنس مبل علاوه بر سلیقه باید به نکات ۴ و ۵ که در ادامه خواهم گفت توجه ویژه داشته باشید.

  • مبلمان از هر جنسی باشد، هرچه میزان تراکم و استحکام پارچه مبل بیشتر باشد، طول عمر پارچه بیشتر است.
  • مبلمان چرم نسبت به خراش و اجسام تیز، بسیار حساس هستند و خراب می شوند اگر در خانه حیوانات خانگی یا بچه دارید انتخاب مبل چرم انتخاب خوبی نیست.
  • پارچه مبل نباید کش بیاید. اگر کش بیاید بعد از مدتی جای نشستن روی مبل باقی می ماند. پارچه مبل را بکشید تا متوجه کش آمدن آن شوید.
  • به سوراخ های دوخت مبل توجه کنید اگر سوارخ های دوخت بزرگ و مشخص باشد یعنی پارچه مبل تراکم خوبی ندارد و بعد از مدتی جاهای دوخت مبل بازتر شده و نشان از این دارد که پارچه مبل کیفیت خوبی ندارد.
  • اگر قصد خرید مبلمان چرم را دارید باید روی آن حالت ناصاف داشته باشد تا هنگام نشستن سُر نخورید.
  • مبلمان چرم در فضاهای گرم ممکن است باعث گرما و تعرق شود.

۴- چگونه می خواهید آن را تمیز کنید

برای انتخاب بهترین مبل برای منزل در هنگام خرید به روش تمیز کردن آن توجه کنید

آیا برای تمیز کردن مبلمانتان هر سال خرج می کنید و آن را به مبل شویی می سپارید، یا دوست دارید راحت با شامپو فرش و سایر شوینده ها در خانه آن را تمیز کنید؟

حتما در هنگام خرید در مورد جنس و کیفیت مبلمانتان و اینکه با چه ابزاری قابل شستشو است، تحقیق کنید و بپرسید چگونه می توانید آن را تمیز کنید.

معمولاً تمیز کردن مبلمان چرم از همه انواع مبلمان راحت تر است. اما به همان اندازه مراقبت کردن از آن سخت تر است.

توجه کنید اگر مبلمان دارای کوسن هستند آیا روکش کوسن ها قابل درآوردن و شستن در ماشین لباسشویی هستند یا نه؟ چراکه تمیز کردن دانه به دانه کوسن ها با شامپو فرش کاری سخت و زمان بر است.

اگر حدس می زنید مبلمانتان مدام قرار است کثیف شوند، سعی کنید جنسی از پارچه مبل را انتخاب کنید که به راحتی تمیز می شوند و نباید خیلی به زحمت بیافتید.

۵- به افراد خانواده توجه کنید

توجه به افراد خانواده برای انتخاب بهترین مبل برای منزل در هنگام خرید

توجه کنید مبلی که می خرید وارد چه خانواده ای می شود به فرزندان خود و سن آنها توجه کنید. برای مثال خانواده های دارای فرزند زیر ۷ سال بهتر است از خرید مبلمان رنگ روشن و یا چرم صرف نظر کنند. مبلمان رنگ روشن خیلی سریع لکه دار و کثیف می شوند و مبلمان چرم اگر سوراخ شوند به مرور این سوراخ پخش می شود و مبل را پاره و خراب می کند.

۶- مبل قابل جابجا کردن هست یا نه؟

به جابجایی مبل برای انتخاب بهترین مبل برای منزل در هنگام خرید

اگر مدام چینش منزلتان را عوض می کنید و زیاد از خانه‌ای به خانه ی دیگر جابجا می شوید. به سبک بودن مبل و اینکه چگونه باید آن را جابجا کنید توجه داشته باشید. مثلاً توجه کنید برای بلند کردن آن جایی دست دارد یا نه.

برای مثال مبلمان خانه ی ما برای جابجایی سنگین است و جای دست برای بلند کردن ندارند و در جابجایی این یک چالش برای ماست و باید حداقل دو مرد قوی باشند تا قطعات مبل را جابجا کنند و این یکی از عیب های مبل ماست.

این مطلب با تجربه ها و نظرات شما کامل می شود:

به نظر شما چه نکاتی را برای انتخاب بهترین مبل برای منزل در هنگام خرید باید در نظر بگیریم؟ لطفاً این نکات را به همراه راهنمایی که برای خرید بهتر مبل دارید و تجربتون رو از خرید مبل های مختلف بنویسید و به همه کسانی که این پست را می خوانند کمک کنید، انتخاب بهتری داشته باشند.

۵/۵ - (۳ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا