آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

برق انداختن و تمیز کردن نقره با ۳ روش فوق‌العاده

یک ترفند عالی برای برق انداختن نقره ظروف و زیورآلاتاگر زیورآلات و ظروف نقره ای دارید که حسابی کدر و سیاه شده با راهی که در ادامه برای برق انداختن و تمیز کردن نقره خواهم گفت خیلی راحت در خانه بدون مواد شیمیایی اونا را جلا بدید و مثل روز اول تمیز شوند و بدرخشند.

روش اول: برق انداختن نقره با جوش شیرین و فویل

این روش هم برای تمیز کردن ظروف نقره هم برای تمیز کردن زیورآلات نقره عالی جواب می دهد و حسابی نقرجات شما را برق می اندازد. برای برق انداختن زیورآلات طلا هم ۳ راهکار خوب نوشتم که پیشنهاد می کنم آنها را هم بخوانید.

اگر نقره در معرض واجبی یا همان پودر موبر قرار بگیرد. سریع سیاه می شود. برای تمیز کردن نقره که با واجبی سیاه شده هم این روش عالی است.

مواد و سایل مورد نیاز:

  • فویل آلومینیوم
  • جوش شیرین
  • نمک
  • کمی پودر لباسشویی (دلخواه است می توانید حذف کنید برای تمیز شدن بهتر استفاده می شود.)
  • آب جوش

۱- ته یک کاسه را کاملاً با فویل آلومینیوم بپوشانید یا برای تمیز کردن و برق انداختن ظروف نقره می توانید کل سینک ظرف شویی را با فویل آلومینیوم بپوشانید. در درون ظرف یا سینک ظروف و زیور آلات نقره را قرار دهید.

برق انداختن نقره با جوش شیرین و فویل آلومینیوم

۲- آب در حال جوشیدن داخل فویل روی نقره ها بریزید.

۳- به آب جوش نمک و جوش شیرین و پودر لباسشویی اضافه کنید. برای یک سینک حدود نصف فنجان نمک و نصف فنجان جوش شیرین و یک قاشق غذا خوری پودر لباسشویی بریزید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید.

قرار دان ظروف در فویل و جوش شیرین و نمک برای تمیز کردن نقره

۴- بعد با یک اسکاچ نرم یا مسواک نرم ظروف  و زیورآلات نقره را بشویید تا جرمهای آن برود. در آخرهم زیورآلات یا ظروف نقره برق افتاده خودتون رو آب بکشید و خشک کنید.

توجه: اگر ظرف یا انگشتر نقره ای که دارید خیلی سیاه و کدر شده. یک تیکه فویل را به همراه جوش شیرین و نمک در قابلمه بیندازید وقتی آب در حال جوشیدن است نقره‌جات خودتون رو ۴ الی ۵ دقیقه در آب در حال جوشیدن قرار دهید تا حسابی جلا پیدا کند. با این ترفند خیلی سریع تر نقره جلا پیدا می کند.

بازهم سعی کردم روشی که براتون نوشتم را تست کنم برای همین این انگشتر سیاه شده نقره را با این روش تست کردم تا ببینم چقدر این روش برای تمیز کردن نقره موثر بود. همانطور که در تصاویری که در ادامه قرار دادم می بینید انگشتر من کاملاً تمیز شد و برق افتاد.

برق انداختن و تمیز کردن انگشتر نقره سیاه شده با جوش شیرین

ابتدا فویل رو ته کاسه پهن کردم و نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین و نمک ریختم.

برق انداختن انگشتر نقره با قویل آلومینیوم

بعد آب جوش ریختم داخلش و خیلی سریع انگشتر نقره رو داخل آن انداختم و با قاشق بهم زدم. ۱۵ دقیقه گذاشتم داخل آب جوش و فویل بماند.

قرارد دان انگشتر در فویل برای تمیز کردن انگشتر نقره با قویل آلومینیوم

بعد هم با مسواک تمیزش کردم. همانطور که در تصویر می بینید این روش برای تمیز کردن انگشتر نقره من خوب عمل کرد و اون دوباره سفید و براق کرد. ولی هنوز یکم کدری و سیاهی داشت. چون انگشتر من خیلی سیاه شده بود.

قرارد دان انگشتر در فویل برای برق انداختن نقره

بنابراین انگشتر نقره  را در یک قابلمه حاوی فویل، جوش شیرین و نمک ریختم و ۴ الی ۵ دقیقه جوشید. بعد هم انگشتر را با مایع دستشویی و مسواک نرم شستم.

جوشاندن انگشتر در فویل و جوش شیرین و نمک برای برق انداختن زیورآلات و ظروف نقره

با این روش خیلی بهتر تمیز شد و کاملاً برق افتاد. همچنین بعد از اون انگشتر طلای خودم رو هم داخلش انداختم که اونم براق شد و همه جرم ها و کدری هایی که داشت رفت. بنابراین اگر طلای کدر شده هم دارید با این روش می تونید اونو به خوبی جلا بدید.

جوشاندن انگشتر در فویل و جوش شیرین و نمک برای برق انداختن و تمیز کردن نقره

چرا جوش شیرین و فویل آلومینیوم باعث برق افتادن نقره می شود؟

وقتی جوش شیرین، نمک و فویل آلومینیوم به همراه آب داغ در کنار هم قرار می گیرند یک واکنش شیمیای رخ می دهد که به آن مبادله یونی گفته می شود و باعث می شود سیاهی و کدری نقره که سولفید نقره گفته می شود به نقره تبدیل شود و نقره سیاه شده دوباره سفید شود. اگر خیلی ظرف نقره کدر شده داشته باشید، می توانید ببینید که بعد از مدتی فویل آلومینیوم سیاه می شود.

پیشنهاد می کنم برای تمیز کردن و براق کردن ظروف و زیورآلات نقره خودتون این روش رو حتماً امتحان کنید.

روش دوم برای تمیز کردن نقره در خانه

در این روش اگر می‌خواهید زیور آلات نقره و دیگر وسایل نقره‌ مانند ظروف نقره مثل روز اول بدرخشند، شما تنها به شیر ترش نیاز دارید!

شیر ترش چیست؟

شیر ترش همان شیر بریده شده است. همانطور که در پست موارد استفاده از شیر ترش و بریده شده هم گفتم از شیر بریده می توانید استفاده مفید کنید و یکی از این کاربردها این است که با آن زیورآلات و ظروف نقره خودتون رو برق بیندازید.

حتی می توانید خودتون شیر ترش درست کنید. برای درست کردن شیر ترش کافی است، مقداری سرکه به شیر تازه اضافه کنید:

یک چهارم فنجان سرکه را در یک لیتر شیر داغ که تازه جوشیده بریزید. در اینصورت شیر می برد و حالت پنیری می گیرد.

شیر ترش را داغ کنید تا شروع به جوشیدن کند. بعد وسایل نقره را به مدت نیم ساعت درون آن قرار دهید؛ تا کدری آنها از بین برود و در آخر با آب گرم، صابون و مسواک نرم آن‌ها را بشویید.

در آخر نقره‌ها را با دستمالی نرم خشک کنید، تا جلا پیدا کنند و بدرخشند.

روش سوم: تمیز کردن نقره با یک راه ساده و سریع:

این روش برای تمیز کردن زیور آلات نقره بیشتر استفاده می شود. بعضی اوقات بعد از مدتی استفاده از انگشتر یا دستنبد نقره جلای خوی را از دست می دهند و حالت کدر می گیرند.

در اینصورت اگر کمی زردی و جرم روی انگشتر است آن را روی قالی بکشید. با این ترفند با استفاده از الکتریسته ساکن که بین انگشتر و قالی ایجاد می شود، انگشتر نقره شما برق می افتد.

از هرکدام از این روش ها برای برق انداختن و تمیز کردن نقره جات خود استفاده کردید حتما از نتیجه ای که گرفتید برامون بنویسید. اگر راه بهتری هم تست کردید، لطفا برگردید و به ماهم یاد بدید.

خرید لوازم مراقبت از پوست و زیبایی از دیجیکلا

۴/۵ - (۱۱ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام خانم سعیده اسلامیان
    برای تمیز کردن اگزوز موتور از کف کفش که چسبیده باشد، هنگامیکه کاملا سرد سرد است با کمک کاردک های شیشه پاک کن (یک تیغه موکت بری با دسته پلاستیکی که رنگ فروشی ها دارند.)
    اگر درست بندازید زیرش، قلفتی کنده میشود.
    باقیمانده جزیی آثار آنرا هم، وقتی اگزوز کمی گرم شد با نوشابه کوکا کولاو ابر تمیز کنید.سپس با آب وتاید کل اگزوز را بشویید.
    به قدری خوشگل تمیز و براق میشود که شاخ در می آورید.
    لطفاً مواظب شاخ درآوردن خودتان باشید. چون
    مسیولیتش با من نیست ،،😀😀😀😀😀😀😀😀😃😀😀😀😀😀😁😅😂🤣😭😭😭😭
    #همیشه_شاد_و_همیشه_خوش_باشید.

  2. منم انگشترم حین برخورد با پودر موبر سیاهدشد به فرش کشیدم ظرف چند دقیقه سفید سفید شد ممنونم از سایت خوبتون

  3. از مطلبی که نوشته بودین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کارام رو اینترنتی انجام میدم. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با دوتا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین.

  4. سلام خسته نباشید.من همین امروز حلقه نقره م بخاطرپودر موبر سیاه شد.همون لحظه خیلی اتفاقی سفید اب بهش مالیدم و درجا تمیز تمیز شد حتی از روز اولشم تمیزتر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا