آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

استفاده از آناناس کال و بی مزه و ۷ روش تشخیص آناناس خوب و رسیده

روش تشخیص آناناس رسیده و خوب راه حل استفاده از آناناس کال و نارس نجوه برش آناناس به شکل صحیحآناناس از آن دست میوه هایی است که تشخیص خوب و رسیده بودن آن سخت است. ممکن است آناناسی که انتخاب می کنید کال و بی مزه باشد. چه راه هایی برای تشخیص آناناس خوب و رسیده وجود دارد؟ راه استفاده از آناناس کال و بی مزه چست؟  ترفندی برای رسیدن آناناس کال وجود دارد؟ و بهترین روش برش آناناس چیست؟ در این پست به این ۴ سوال پاسخ می دهم..

روش تشخیص آناناس خوب و رسیده

برای انتخاب میوه های مختلف ترفندهایی وجود دارد که کمک می کند میوه باکیفیت تری را انتخاب کنیم. به برخی از این روش ها در مطلب روش انتخاب میوه خوب و انتخاب بهترین سبزیجات اشاره کردم. در آنجا گفتم برای انتخاب آناناس رسیده و خوب به نکات زیر توجه کنید:

۱- برگ های آناناس رسیده، سبز تیره و مات هستند و انتهای برگ ها هم کمی پلاسیده و خشک و قهوه‌ای شده. اگر برگ های سبز داشته باشند نشانه‌ی آن است که میوه خیلی زود چیده شده است و هنوز کال است.

۲- رنگ پوست آناناس باید بیشتر زرد یا قهوه ای باشد تا سبز، هرچه سبز تر باشد یعنی کال تر است.

روش تشخیص آناناس خوب و رسیده از روی رنگ و روش استفاده از آناناس کال

۳- آناناس نباید خیلی بوی تند، یا بوی ترشی بدهد. وگرنه احتمالاً خیلی رسیده و خراب شده. اگر هم بوی خاصی ندهد یعنی کال هست و نرسیده. بهترین بو برای آناناس بوی طبیعی آناناس و بوی شیرین است.

۴- آناناس نباید لهیده باشد یا دارای سوراخ باشد، وگرنه خراب است.

۵- روش دیگر این است که برگ های میانی آناناس را به بالا بکشید، اگر کنده شود یعنی رسیده است. اما توجه کنید اگر خیلی هم راحت جدا شد، ممکن است آناناس زیاد رس و خراب باشد. آن را بو کنید تا بوی ترشی و خرابی ندهد.

روش تشخیص آناناس خوب و رسیده از روی کنده شدن برگ آن

۶- کلاهک آناناس را با دست بچرخانید اگر راحت جدا شود، آناناس رسیده و خوب است.

روش تشخیص آناناس خوب و رسیده از روی کنده شدن برگ آن و روش استفاده از آناناس کال

۷- آناناس رسیده نه خیلی سفت است نه خیلی نرم و شل، آناناس خوب باید گوشت پر آب و نرم و قابل انعطاف داشته­ باشد و نسبت به حجمش سنگین تر باشد. آن را کمی فشار دهید. اگر آناناس رسیده باشد، باید نرم باشد.

تست رسیده بودن آناناس

این نکات در هنگام خرید به ما کمک می کند تا حد زیادی آناناس کال یا خراب را تشخیص دهیم. اما اگر بازهم آناناس که خریدید، نارس و کال بود، در ادامه یک روش عالی برای استفاده از آناناس کال خواهم گفت.

بهترین روش برش آناناس

برای برش آناناس دو راه را به شما پیشنهاد می کنم:

روش اول برای برش آناناس

۱- ابتدا و انتهای آناناس را با یک کارد تیز برش بزنید.

راه حل استفاده از آناناس کال و نارس نجوه برش آناناس برش ابتدا و انتهای آناناس

۲- اطراف آن را برش بزنید.

برش آناناس برش مرحله دوم از روش اول

۳- وقتی پوست آن را کامل جدا کردید، آناناس را بصورت جلقه های نیم سانتی برش بزنید و قسمت وسط آن چون کمی سفت است اگر دوست دارید می توانید با چاقو یا … جدا کنید.

برش آناناس برش مرحله آخر از روش اول

۴- راه دیگر این است که: بعد از اینکه پوست آناناس آن را بطور کامل برش زدید، آن را به ۴ قسمت تقسیم کنید، قسمت وسط آن را جدا کنید  و بعد آن را قاچ کنید.

برش آناناس برش مرحله 4

روش دوم برای برش آناناس

۱- آناناس را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید.

برش آناناس برش مرحله اول از روش دوم

۲- قسمت مرکزی هر بخش که سفت است را جدا کنید.

برش آناناس برش مرحله دوم از روش دوم

۳- مانند هندوانه هر قسمت را قاچ کنید و بعد آن را از پوست جدا کنید.

برش آناناس برش مرحله آخر از روش دوم

روش نگهداری آناناس برش داده شده:

  • آناناس اگر برش داده شود در هوای آزاد اکسید می شود و رنگ آن تغییر می کند. به همین دلیل آن را در نایلون قرار دهید، درب آن را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید.
  • اگر آن را از پوست خارج کردید، تیکه های آناناس را در یک ظرف سربسته در یخچال برای چند روز یا در فریزر برای مدت طولانی نگهداری کنید.

مطلب مرتبط: ۶ راه نگهداری طولانی مدت موز

ترفندی برای رسیدن آناناس کال

اگر آناناس را هنوز برش نداده‌اید، آن را برعکس کنید و در دمای اتاق یک الی دو روز نگه دارید تا بیشتر برسد و شیرین تر شود یا کی از دو روش زیر را انتخاب کنید.

اگر آناناس کال باشد دو روش وجود دارد که آناناس تا حدی برسد و شیرین تر شود:

روش اول:

  • کلاهک آناناس یعنی برگ های آن را برش بزنید.
  • آن را در نایلون قرار دهید.
  • در نایلون را محکم گره بزنید.
  • آناناس برعکس از قسمت سر آن که برش زدید، برای ۲ تا ۳ روز در یخچال قرار دهید تا برسد و شیرین تر شود.

ابتدای آناناس شیرین تر و رسیده تر است. اگر آناناس را برعکس کنید باعث می شود قند میوه به سمت قسمت های انتهای آناناس که کال تر هستند، حرکت کند و با این روش آناناس شیرین تر می شود.

روش دوم:

  • آناناس را نصف کنید.
  • روی آن نایلون بکشید.
  • ۲ تا ۳ روز در یخچال قرار دهید. اینجوری شیرین تر می شود و می رسد.

روش استفاده از آناناس کال و بی مزه

اگر آناناسی که خرید کردید کال و بی مزه است. به فکر دور انداختن آن نباشید. یک راه خوب برای استفاده از آناناس کال هست که من همیشه خودم اگر آناناسی که خریدم بی مزه و سفت بود، اینکار را انجام می دهم و البته عالی هم می شود.

برای استفاده از آناناس کال آن را کمپوت کنید. 

همیشه از آناناس های بی مزه کمپوت درست کنید. مزه آن درست شبیه کمپوت های آناناس بیرونی می شود که طعم آن را چشیده‌اید.

درست کردن کمپوت آناناس یک روش استفاده از آناناس کال

طرز تهیه کمپوت آناناس

مواد لازم:

  • آناناس
  • شکر
  • آب

۱- برای درست کردن کمپوت آناناس بهتر است آناناس کال را به شکل حلقه ای برش بزنید. من حتی قسمت وسط آناناس که سفت هست هم نمی گیرم چون با جوشیدن نرم می شود. ولی اگر دوست ندارید می توانید قسمت وسط آن را برش بزنید.

۲- آناناس ها را در یک قابلمه بریزد. اگر آناناس کال است روی آن در حدی که آب روی همه آناناس ها را بگیرد آب بریزید. اما اگر آناناس نرم و رسیده است، نصف سطح آناناس را آب بگیرد کافی است. چون کمپوت آناناس رسیده زود می رسد و نیاز به جوشیدن زیاد ندارد.

نکته: قابلمه‌ای که برای درست کردن کمپوت آناناس انتخاب می کنید تا حدی که می شود کوچک باشد.

۳- آناناس ها را روی حرارت قرار دهید و برای یک آناناس کوچیک ۴ الی ۵ عدد قاشق غذا خوری شکر به آن اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا شروع به جوشیدن کند بعد که جوش آمد درب قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید.

۴- اگر آناناس کال هست یک الی ۲ ساعت یا حتی بیشتر باید بجوشد تا نرم شود. بعد از یک ساعت آن را تست کنید هر وقت نرم شده کمپوت آناناس شما آمادست. اما اگر آناناس رسیده باشد یک ربع هم کافیه تا کمپوت آن آماده شود. نباید حلقه های آناناس خیلی نرم شود که له شود و از هم وا بروند.

شکر آن را هم در مراحل آخر پخت تست کنید. اگر دوست دارید شیرین تر شود، دوباره به آن شکر اضافه کنید تا به طعم دلخواهتون برسد.

۵- بعد از پخت صبر کنید تا آناناس و آب آن سرد شود و در یک ظرف سربسته داخل یخچال مثل دیگر کمپوت ها نگهداری کنید.

اگر روش بالا برای استفاده از آناناس کال یا ترفندهای رسیدن آناناس را بکار گرفتید نتیجه و نظرتون رو برامون بنویسید. همچنین اگر ترفندهایی دیگری برای تشخیص آناناس رسیده، رسیدن آناناس کال و استفاده از آناناس کال می دانید، لطف کنید و برای همه به اشتراک بگذارید.

۳.۹/۵ - (۱۵ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا