خانه داری

تمیز کردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک و کاشی با ۵ روش خانگی

از بین بردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک و کاشی با 5 روش خانگیبرای تمیز کردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک و کاشی میتوان از مواد ساده و دسترس موجود در خانه استفاده کرد. در ادامه با ۵ ماده برای از بین بردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک آشنا می‌شویم.

روش های خانگی برای تمیز کردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک

جاهایی که سرامیک و آهن در کنارهم قرار دارند و رطوبت وجود دارد، مثل آشپزخانه یا حمام معمولاً اثر زنگ زدگی روی کاشی و سرامیک می‌ماند. اما نگران نباشید پاک کردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک خیلی هم سخت نیست و میتوان لکه را بطور کامل با مواد خانگی تمیز کرد.

۱- آبلیمو و نمک

لیمو و نمک برای از بین بردن لکه زنگ زدگی آهن روی سرامیک

 

یکی از ساده‌ترین و دسترس‌ترین موادی که برای تمیز کردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک میتوان استفاده کرد، آبلیمو و نمک است.

آبلیمو و نمک را قاطی کنید روی محلی از کاشی که لکه زنگ زدگی دارد بکشید، ۱۰ دقیقه صبر کنید با یک برس زبر یا اسکاچ خیلی زبر روی لکه بکشید تا کاملاً تمیز شود.

۲- سرکه و جوش شیرین

تمیز کردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک با جوش شیرین و سرکه

در پست روش برق انداختن و تمیز کردن سرامیک و درزهای آن بیشتر در مورد اثر سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن انواع لکه های روی کاشی نوشتم. مخلوط سرکه و جوش شیرین تقریباً هر نوع لکه‌ای روی سرامیک باشد را از بین می‌برد.

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف قاشق سرکه مخلوط کنید تا به شکل خمیری درآیند، روی محل زنگ زدگی بکشید و بعد از ۲۰ دقیقه لکه را با فرچه یا اسکاچ زبر تمیز کنید.

۳- گوجه و نمک

تمیز کردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک با گوجه و نمک

خاصیت اسیدی گوجه به از بین بردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک و سایر سطوح کمک می‌کند. یک برش از گوجه را به نمک آغشته کنید و روی محل زنگ زدگی بکشید ۵ دقیقه صبر کنید. بعد با اسکاچ زبر لکه را پاک کنید.

از رب گوجه هم می‌توانید استفاده کنید.

توجه: اگر لکه خیلی زیاد باشد یا مدت طولانی از ایجاد آن گذشته باشد، گوجه و نمک خیلی خوب جواب نمیدهد.

۴- خمیر دندان

بازهم یکی دیگه از کاربردهای خمیر داندن در خانه؛ اسکاچ زبر را آغشته به خمیر دندان کنید و روی لکه زنگ زدگی بکشید تا کاملاً تمیز شود.

۵- انواع پودر یا مایع تمیزکننده سرامیک و آبلیمو

از بین بردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک و کاشی با پودر تمیز کننده کاشی و لیمو

یکی دیگه از روش‌های خوب برای از بین بردن لکه زنگ زدگی سرامیک بخصوص لکه‌هایی که خیلی مدت طولانی از ایجاد آن‌ها می‌گذرد و حسابی روی کاشی جاش خوش کرده‌اند، استفاده از مخلوط پودر تمیز کننده سرامیک و آبلیمو است.

مقداری از پودر را با آبلیمو به شکل خمیر درآوردید. روی محل لکه بکشید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با اسکاچ زبر یا فرچه زبر، سطح کاشی داری زنگ زدگی را تمیز کنید.

توجه: ممکن است به علت کهنگی زنگ زدگی لکه بار اول بطور کامل پاک نشود و لازم باشد یک یا دوبار دیگر هر کدام از روش های بالا را تکرار کنید، تا لکه کاملاً برود.

از هر کدام از روش‌های بالا برای تمیز کردن لکه زنگ زدگی روی سرامیک و کاشی استفاده کردید، حتماً نتیجه و بازخورد خودتون رو برامون بنویسید.

۴.۲/۵ - (۲۱ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام من از ابلیمو و نمک استفاده کردم جواب داد خدا خیرتون بده صب کاشیارو اونجور با لک زنگ زدگی مغزم داشت منفجر میشد

  2. وای لکه کاشی و سرامیک یعنی جوری حرص آدم را در میاره که نگو نپرس البته من از روش پودر شما بدون لیمو استفاده میکنم بازم خوب بوده ولی این دفعه لیمو را امتحان می کنم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا