آشپزیدستور آشپزی

روش تهیه کباب تابه ای ساده و خوشمزه با دستور متفاوت

طرز تهیه کباب تابه ای ساده با دستور متفاوت و بسیار خوشمزهبا دیدن تیتر متن یعنی طرز تهیه کباب تابه ای با دستور متفاوت شاید این سوال برایتان پیش آید که منظور از دستور متفاوت چیه؟ در همین ابتدا به این سوال پاسخ می دهم: کباب تابه ای یا کباب دیگی که قرار است در ادامه با روش درست کردن آن آشنا شویم، با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و پیاز درست می شود. در حالی که اکثر کباب های تابه ای‌ها با گوشت چرخ کرده تنها و پیاز آماده می شوند.

وجود سیب زمینی در این کباب تابه ای چه مزیت هایی دارد؟

  • کباب تابه ای ما را بسیار نرم می کند.
  • طعم خاص و خوشمزه ای به کباب ما می دهد.
  • مقدار گوشت مصرفی را کم می کند. در نتیجه یک غذای بصرفه و عالی است.

دستور پخت کباب تابه ای خوشمزه و ساده

طرز تهیه این کباب تابه ای خیلی راحت است. بنابراین در مواقعی که دنبال یک غذای ساده و سریع می گردید، می توانید آن را هم در نظر داشته باشید و البته طعم فوق العاده ای دارد که پیشنهاد می کنم حتی برای یکبار هم که شده اونو درست کنید.

مواد لازم برای ۲ نفر

  • گوشت چرخکرده ۱۵۰ گرم تا ۲۰۰ گرم
  • پیاز متوسط یا بزرگ یک عدد
  • سیب زمینی دو عدد متوسط
  • گوجه دو عدد متوسط
  • ادویه یک قاشق مربا خوری (دستور تهیه ادویه برای همه غذاها)
  • نمک یک قاشق چای خوری

روش تهیه کباب تابه ای با گوشت و سیب زمینی

۱- ابتدا گوشت چرخکرده را با ادویه، نمک و پیاز که با رنده درشت رنده کردید، مخلوط کنید و ورز دهید.

مخلوط کردن گوشت و پیاز برای تهیه کباب تابه ای یا دیگی

۲- سیب زمینی را ورقه ورقه کنید. اندازه ورقه ها نه باید خیلی کلفت باشد نه خیلی نازک که بسوزد. حدود ۴ میلیمتر کافی است. ته ماهیتابه نسوز را با روغن سرخ کردنی چرب کنید و سیب زمینی ها را در ته ماهیتابه کنار هم بچینید. و روی آن با نمک پاش کمی نمک بزنید.

توجه: تا می شود سیب زمینی ها بهم چسبیده باشند و کاملاً در کنار هم باشند.

ابتدا شعله گاز را زیاد کنید تا روغن در اطراف سیب زمینی ها شروع با جوشیدن کند و ماهیتابه کاملاً داغ شود. بعد از آن شعله گاز را در حد دم گذاشتن برنج کم کنید.

پهن کردن سیب زمینی ته ماهیتابه برای تهیه کباب تابه ای

۳- مخلوط گوشت و پیاز را در کف دست تیکه تیکه پهن کنید و روی سیب زمینی ها قرار دهید. البته برای پهن کردن گوشت روی سیب ها می توانید از قاشق هم استفاده کنید. اما این روش یعنی روی دست پهن کردن گوشت، سریع تر و ساده تر است و مزیت دیگری که دارد این است که: گوشت در همه جای سیب زمینی ها بطور یکنواخت پخش می شود.

برای درست کردن کباب تابه ای گوشت را کف دست پهن می کنیم

روی سطح سیب زمینی ها را کاملاً با گوشت و پیاز بپوشانید. قرار گرفتن گوشت و پیاز روی سیب زمینی باعث می شود موقع پخت، طعم گوشت و پیاز به خورد سیب زمینی ها برود و غذاتون خوشمزه تر شود.

پوشاندن گوشت روی سیب زمینی برای تهیه کباب تابه ای

۴- گوجه را به ورقه های نازک ببرید و روی سطح گوشت پخش کنید. ( مقدار گوجه را می توانید به سلیقه خودتون کم یا زیاد کنید. اما در حالت کلی میزان گوجه باید کمتر از سیب زمینی باشد. )

قرار دادن گوجه روی کباب برای تهیه کباب تابه ای

۵- درب قابلمه یا ماهیتابه را بگذارید. حرارت شعله را خیلی کم کنید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صبر کنید تا سیب و گوشت و گوجه در آب خودشان بپزنند و سرخ شوند. من برای تهیه کباب تابه ای از ماهیتابه دو طرفه استفاده می کنم. چون درب آن خیلی خوب بسته می شود. البته شما می توانید از هر ماهیتابه یا قابلمه نسوز دیگه هم استفاده کنید.

توجه: قابلمه ای را انتخاب کنید که در آن خوب بسته شود تا آب سیب زمینی و پیاز زود تمام نشود و گوشت و دیگر مواد خوب پخته شود.

آماده شدن کباب تابه ای بعد از 25 دقیقه

وقتی آب ماهیتابه تقریباً تمام شد و سیب زمینی ها کمی سرخ شدند، کباب تابه ای ما آمادست.

۶- آن را داخل ظرف بکشید و با گوشت کوب یا پشت قاشق تمام مواد را خوب له و قاطی کنید تا مزه ها بهتر به خورد هم بروند.

دستور تهیه کباب تابه ای خوشمزه و ساده با سیب زمینی و گوشت

کباب تابه ای خوشمزه ما آمادست که در کنار خانواده نوش جان کنید. همانطور که دیدید تهیه این کباب تابه ای خیلی ساده است و سریع آماده می شود. در کل حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه برای آماده سازی آن کافی است.

این کباب تابه ای که کباب دیگی هم گفته می شود با نان خورده می شود. البته می توانید بعنوان یک غذای ساندویچی خوشمزه و سالم هم در نظر بگیرید.

روش تهیه کباب تابه ای یا دیگی خوشمزه و ساده با سیب زمینی و گوشت

اگر این دستور تهیه کباب تابه ای را امتحان کردید، حتماً نظرتون را برامون ارسال کنید و همچنین از تجربیات خودتون برای درست کردن کباب تابه ای های متفاوت و دستور آن ها بنویسید.

۴.۷/۵ - (۸ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا