خانه داری

چیکار کنیم حبوبات حشره نزنند ؟ (روش نگهداری از حبوبات)

چیکار کنیم حبوبات حشره نزنند - روش سالم نگه داشتن حبوباتحبوبات اگر در شرایط مناسب نگهداری نشوند، امکان دارد بعد از یک مدت حشره بزنند و خراب شوند. در ادامه روش های نگهدرای از حبوبات و راه هایی برای جلوگیری از اینکه حبوبات حشره نزنند را بیان می‌کنیم تا بتوانید برای مدت طولانی حبوبات را سالم نگهدارید.

روش نگهدرای از حبوبات :

۱- سعی کنید به اندازه حبوبات بخرید، تا حداکثر برای ۳ الی ۴ ماه بتوانید آنها را مصرف کنید.

۲- به تاریخ تولید آنها و همچنین پرس بودن بسته بندی آنها دقت کنید. اگر بسته بندی آنها سوارخ یا خراب شده آنها را نخرید و همچنین اگر حبوبات فله ای می‌خرید توجه کنید که روی حبوبات، سوراخ نباشد.

۳- حبوبات خود را در ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی محکم و سربسته و در جای خنک و تاریک قرار دهید. چرا که حشرات می‌توانند به نایلون‌های نازک نفوذ کنند و حبوبات را خراب کنند.

۳- در هنگام خرید، حبوبات ممکن است سالم باشند و حشره ای در آنها دیده نشود، اما بعد از گذشت مدت زمانی حشرات و سوسک های کوچک در آنها دیده شوند. حتی با وجود اینکه تمام مراحل بالا را رعایت کرده باشید. اما چرا ؟

علت حشره زدن حبوبات سالم این است که تخم حشرات روی این حبوبات وجود دارد و با فراهم شدن شرایط مناسب حشرات رشد می کنند و بعد از مدتی شما متوجه سوسک های کوچک در حبوبات خود می‌شوید.

اما چیکار کنیم حبوبات حشره نزنند ؟

 

چیکار کنیم حبوبات حشره نزنند

 

۱- برای اینکه حبوبات  حشره نزنند؛ ضمن رعایت نکات بالا، بعد از خربد، آنها را برای ۴ روز تا یک هفته در داخل فریزر قرار دهید. قرار دادن حبوبات در دمای زیر صفر درجه باعث می‌شود تا اگر حبوبات شما دارای تخم حشره باشد. این تخم ها نابود شوند. و  دیگر حبوبات حشره نزنند .

همچنین می‌توانید بجای اینکه آن ها را در فریزر بگذارید، حبوبات را قبل از ریختن در ظرف مخصوص حبوبات، روی سینی فر پهن کنید و فر خود را برای ۱۵ دقیقه در دمای ۱۴۰ درجه سانتی گراد روشن کنید، تا تمام تخم ها نابود شوند.

و بعد حبوبات را در یک ظرف دردار محکم بریزید تا حشره نزنند.

۲- برای اینکه حشرات به حبوبات از خارج از ظرف حمله نکنند، چند عدد گل میخک داخل ظرف حبوبات خود بیندازید و برای برنج چند حبه سیر در آن قرار دهید. حشرات از میخک و سیر فراری هستند.


حتما بخوانید: ۲ استفاده مفید از گل میخک + خواص آن


۳- شاید ساده ترین راه برای اینکه حبوبات حشره نزنند این است که: به حبوبات نمک فراوان بزنید و آن ها را در ظرف سربسته قرار دهید. نمک باعث جلوگیری از حشره زدن حبوبات می شود و موجب دیرتر خراب شدن آن ها می شود.

اگر شماهم در مورد روش های نگهداری طولانی مدت حبوبات و جلوگیری از حشره زدن آن ها تجربه‌ای دارید؛ در قسمت  نظرات بنویسید.


در ادامه بخوانید: ۵ ترفندکاربردی خانه داری


۳.۶/۵ - (۶۶ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام ،من سیر و از فلفل قرمز و نمک و نعنا و پونه و کلی روش دیگه استفاده کردم ولی جواب نداد هیچ جوری کنترل نمیشه.

    1. سلام
      من هیچ وقتم حبوباتم حشره نمی زنه چون همیشه داخل ظرف سربسته در کابینت خشک و تمیز نگهشون میدارم یه بار حبوبات مامانم حشره زده بود مامانم کلی نمک بهش زد و بعد یک روز حبوبات رو الک کرد کلی حشره ازش اومد بیرون بعد هم دوباره بهشون نمک زد و داخل کمد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا