آشپزیدستور آشپزی

یک دسر خوشمزه و مجلسی با طعم بهشت ( ساده و بدون فر )

طرز تهیه یک دسر خوشمزه و مجلسی و سادهاگر دنبال یک دسر خوشمزه و مجلسی هستید اما دوست دارید، ساده باشد و نیاز به مواد خاص و فر نداشته باشد؛ درست اومدید. قراره در ادامه یک دسر ساده مجلسی و فوق العاده را یاد بگیریم.

طعم این دسر یکم شبیه دسر پان اسپانیا هست که اونم فوق العاده است و میتونه یکی از انتخاب‌های خوب شما برای دسر خوشمزه و مجلسی باشه،

ویدیو تهیه دسر خوشمزه و مجلسی با سس کارامل

بعد از تماشای ویدیو آماده سازی این دسر ساده و مجلسی حتماً توضیحات تکمیلی و مواد اولیه آن را در ادامه بخوانید.

نمایش ویدیو در یوتیوب:

نمایش ویدیو در آپارات:

مواد لازم برای تهیه دسر خوشمزه و مجلسی

  • آرد گندم ۲ قاشق غذا خوری سر پُر
  • نشاسته ذرت یا گندم: ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۲ لیوان برای کرم
  • شیر: نصف لیوان برای خیس کردن بیسکویت ها
  • بیسکویت پتی بر یا کیک وانیلی یا بیسکوست ساده وانیلی: یک بسته بزرگ بیسکویت پتی بور به اندازه‌ای که کف ظرف دو لایه بیسکویت بپوشانید.
  • خامه: ۱۰۰ گرم
  • کره: ۲۰ گرم یا یک قاشق غذاخوری
  • وانیل: نصف قاشق چای خوری
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد
  • شکر: نصف لیوان

مواد اولیه دسر ساده و مجلسی

برای کارامل روی دسر:

  • شکر: نصف لیوان
  • آب: یک لیوان سرخالی
  • کره: ۱۰ گرم یا نصف قاشق غذاخوری
  • کمی کنجد یا مغز گردو و فندق برای تزیین روی دسر
  • نشاسته ذرت یا گندم: نصف قاشق غذاخوری

مواد رویه دسر خوشمزه و مجلسی

مراحل درست کردن دسر ساده مجلسی

۱- اول از همه بیسکویت‌ها یا کیک وانیلی را کف ظرف دو ریف پهن می‌کنیم و قاشق قاشق نصف لیوان شیر را کم کم روی آن‌ها می‌ریزیم که بیسکویت ها با شیر خیس شوند. و بعد میذاریمشون کنار و میریم سراغ درست کردن کرم برای دسر خوشمزه و مجلسی خودمون.

۲- نشاسه ذرت را با یکی دو قاشق آب مخلوط می‌کنیم تا باز شود، نشاسته باز شده، آرد، شکر، وانیل، زرده تخم مرغ و دو لیوان شیر را باهم مخلوط می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم.

مدام بهم می‌زنیم تا شروع به جوشیدن کند بعد از یک دقیقه که جوشید، خاموش می‌کنیم. (خیلی مهمه مدام بهم بزنید وگرنه چون آرد و نشاسته داره سریع گلوله میشه)

بعد که خاموش کردید، بعد از ۱۰ الی ۳۰ ثانیه کره و خامه را اضافه می‌کنیم و کرممون رو بهم می زنیم. وقتی یکدست شد، تا وقتی هنوز داغه روی بیسکویت هامون که با شیر خیس خوردند می‌ریزیم.

کرم را می‌گذاریم کنار تا وقتی کارامل روی دسر ساده مجلسی خودمون رو درست می‌کنیم، کاملاً خنک بشه و روش ببنده. (در این مرحله داخل یخچال گذاشتن نمیخواد. خودش وقتی خنک بشه می‌بنده)

درست کردن کارمل رویه دسر 

۱- شکر را بدون اینکه هیچ چیز بهش اضافه کنید، داخل قابلمه رویی می‌ریزیم و روی حرارت متوسط قرار دهید.

اصلا بهم نزنید تا خودش آب شود. اگر بهم بزنید وسط کاراملتون شکرک می‌بنده و خراب میشه. فقط وقتی داره شکر آب میشه، میتونید یکم قابلمه را تکون بدید که شکرها آب بشند. (اینجا بوی سوختگی شکر بلند میشه، نترسید شکر شما نسوخته داره کارامل میشه و رنگ قهوه‌ای پر رنگ می‌گیره)

وقتی همه شکرها آب شدند، یکم بهم بزنید. نصف لیوان آب را با احتیاط روی شکرهای کاراملی شده بریزید. با فاصله بریزید و حرارت را کم کنید چون ممکنه به بیرون پرتاب شود و روی دستتون بریزه.

وقتی آب می ریزید کاراملتون سفت میشه و فکر می‌کنید، خراب شده. اما اینجوی نیست بهم بزنید و حرارت رو متوسط کنید کم کم کارامل از هم باز می شود و داخل آب بطور کامل حل میشه.

وقتی باز شد و کارملتون دو الی ۳ دقیقه ای جوشید، نصف دیگه ای لیوان آب را با نشاسته و کره قاطی کنید و به مواد کارامل اضافه کنید و بهم بزنید تا دوباره شروع به جوشیدن کند. بعد از ۴ الی ۵ دقیقه‌ای که جوشید، خاموشش کنید و اجازه بدید کاملاً خنک شود. وقتی داغ هست یکم غلیظ هست ولی وقتی سرد بشه، غلیظ‌تر میشه.

وقتی کارامل خنک شد، یعنی به حدی که اگر انگشتتون رو بزنید داخلش، انگشتتون نسوزه. اونوقت کارامل رو روی تمام سطح دسر پهن کنید.

البته می‌توانید برای روی دسر، بجای سس کارامل از سس شکلاتی که قبلا ۴ دستور سس شکلاتی خوشمزه هم براتون نوشتم استفاده کنید. من چون عاشق شکلات هستم با سس شکلاتی این دسر رو بیشتر دوست دارم. اما با سس کارامل هم طعم خاص خودش را دارد.

و در آخر با کنجد یا فندق و گردو خرد شده و شکلات‌های رنگی روی دسر را به سلیقه خودتون تزیین کنید.حتماً ۳ الی ۴ ساعت بگذارید، داخل یخچال سرد بشه. این دسر هرچی داخل یخچال بمونه و خنک‌تر بشه خوشمزه‌تر میشه.

به همین سادگی دسر خوشمزه و مجلسی ما آمادست و واقعا با خوردنش آدم یاد بهشت می‌افته. امیدوارم درست کنید عکساش رو برام داخل پیج اینستاگرام چاره دان بفرستید و در مورد طعمش زیر همین پست برام بنویسید.

۳.۹/۵ - (۷ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام با اینکه تا به حال این دسر را درست نکردم ولی مشتاق شدم حتما درست کنم به خصوص با این ویدئو و مطالب کاملتون دیگه کار برای آدم راخت تر میشه ممنون از زحمت و لطفتون
    پایدار و موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا