آشپزیترفند و تجربه آشپزی

اگر رب غذا زیاد شد چیکار کنیم ؟

اگر رب غذا زیاد شد چیکار کنیماضافه کردن چاشنی‌ها در هر غذایی برای عطر و طعم دادن به آن غذا لازم است. البته اگر به اندازه استفاده شود. وگرنه باعث خراب شدن غذای ما می‌شود. بنابراین باید سعی کنیم آن ها را کم کم و مرحله مرحله به غذا اضافه کنیم. یکی از این چاشنی‌های رب گوجه است که در غذاهای ایرانی زیاد استفاده می‌شود. اما اگر رب غذا زیاد شد چیکار می توانیم بکنیم؟

اگر رب خورشت زیاد شد چیکار کنیم ؟

خوشبختانه برای غذاهای آبدار مانند خورشت و آبگوشت، راحت‌تر میتوان مشکل زیاد شدن رب گوجه را حل کرد. تنها کافی است مقداری از آب خورشت را بردارید و دوباره به خورشت آب اضافه کنید، تا رب گوجه آن کمتر شود و بعد دوباره به خورشت خود کمی ادویه و نمک بزنید.

با این روش میزان رب گوجه در خورشت شما به تعادل می‌رسد.


حتما بخوانید: راه حل شور شدن، ترش شدن،تلخ شدن و تند شدن غذا


اگر رب غذا زیاد شد چیکار کنیم ؟

اگر به غذایی که آب ندارد یا نمی توانید به آن آب اضافه کنید و روش بالا را انجام دهید، رب زیادی اضافه کردید، از آن غذا دوباره درست کنید. اما ایندفعه به غذا رب گوجه نزنید. دو غذا را باهم قاطی کنید تا میزان رب گوجه غذا به تعادل برسد. اضافی غذا را در یخچال قرار دهید و در وعده دیگر از آن استفاده کنید.

با این روش درست است که مجبور هستید تا دوباره غذا درست کنید. اما دیگر مجبور نیستید غذای بدمزه بخورید یا غذا را بیرون بریزید و دیگر مواد غذایی اسراف نمی‌شود.


در ادامه بخوانید: چیکار کنیم رب گوجه کپک نزند؟


 

۳.۴/۵ - (۳۴ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا