آشپزیترفند و تجربه آشپزی

از بین بردن بوی سوختگی برنج با ۳ ترفند سریع و عالی

راهکارهای از بین بردن بوی سوختگی برنجیک اتفاق بدی که می تواند برای برنج بیافتد این است که بسوزد و ته بگیرد. چون بوی سوختگی برنج ها ته قابلمه به همه برنج های داخل قابلمه هم سرایت می کند. اما اگر ترفندهایی کوچیکی در گوشه ذهنتان داشته باشید می توانید تا حد زیادی یا حتی بطور کامل بوی سوختگی برنج را از بین ببرید. برای آشنایی با ۲ تا از بهترین ترفندها برای از بین بردن بوی سوختگی برنج با من همراه باشید.

راهکارهای از بین بردن بوی سوختگی برنج 

برای رفع بوی سوختگی برنج اول از همه قابلمه‌ی برنج را عوض کنید و برنج‌ها را با احتیاط در حالی که مواظب هستید برنج های سوخته و سالم قاطی نشوند، در یک ظرف دیگر بریزید تا برنج بیشتر بوی سوختگی نگیرد و بعد یکی از دو راهکار زیر را انتخاب کنید:

تعویض قابلمه برنج برای از بین بردن بوی سوختگی برنج سوخته

ترفند شماره یک: پیاز

یک عدد پیاز بزرگ را پوست کنید. و آن را دو نیمه کنید و در وسط برنج که هنوز داغ هست قرار دهید. درب برنج را ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید تا بوی سوختگی برنج را جذب کند.

ترفند شماره دو: قند

راه حلی دیگری که برای از بین بردن بوی سوختگی برنج وجود دارد، قند است. کافی است ۳ تا ۵ حبه قند، با توجه به میزان برنج، برای ۱۰ دقیقه روی برنج قرار دهید؛ تا بوی سوختگی برنج را به خوبی بگیرد.

ترفند شماره سه: نان تست

نان تست برای از بین بردن بوی سوختگی برنج

یک تا سه عدد نان تست را روی سطح برنج بگذارید. بهتر است نان تست تمام سطح برنج را بپوشاند. درب قابلمه را ۱۵ دقیقه ببندید. نان تست بوی سوختگی برنج را به خود جذب می کند و موجب می شود برنج شما دیگر بوی سوختگی ندهد.

توجه: اگر با این ترفندها هنوز احساس می کنید برنجتان کمی بوی سوختگی میدهد. کمی زعفران روی برنج بریزید. عطر زعفران بوی بد برنج سوخته را می گیرد. برای رنگ و عطر داشتن بیشتر زعفران، از ۲ترفند برای رنگ دادن بیشتر زعفران استفاده کنید.

چیکار کنیم برنجمان هیچ وقت نسوزد؟

۱- برای اینکه هیچ وقت برنجتان نسوزد. همیشه تا دمای برنج را خیلی کم نکردید، از کنار گاز به جای دیگر نروید تا فراموش نکنید که باید حرارت برنج را کم کنید.

۲- همیشه بعد از دم گذاشتن برنج، زنگ اخطار گوشی خود را روی ۲۰ دقیقه تنظیم کنید که بهتون یادآوری کند که  شعله برنج را خاموش کنید. یا از شعله زمان دار برای دم گذاشتن برنج استفاده کنید.

۳- اگر شعله گازتون زیاد هست و کم نمی شود از شعله پخش کن استفاده کنید.

۴- همیشه نصف استکان آب روی برنج بریزید تا هم بهتر دم بکشید، هم ته نگیرد و بسوزد.

در ادامه این پست خالی از لطف نیست که: روش درست کردن برنج کته مانند برنج آبکش را بخوانید و در آن همچنین با فواید برنج کته نسبت به آبکش هم آشنا شوید.

من از پیاز برای رفع بوی سوختگی برنج استفاده کردم و به خوبی بوی سوختگی آن را می گیرد. اما هنوز قند و نان تست را تست نکردم. اگر شما آنها را امتحان کردید، تجربتون رو برامون بنویسید.

۳.۹/۵ - (۸ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا