خانه داری

۲ راه برای از بین بردن فرورفتگی فرش و قالی در اثر فشار میز و کمد

از بین بردن فرورفتگی فرش و قالیاگر اجسام سنگین مثل کمد یا مبل مستقیم روی فرش های پرز دار مثل قالی قرار بگیرند. پرز فرش فشرده می شود و روی قالی یا فرش فرورفتگی ایجاد می شود. که ظاهر فرش ما را زشت می کند. اما برای از بین بردن این فرورفتگی فرش راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که به راحتی قابل برطرف کردن است. در ادامه ۲ ترفند ساده را در این بابت می خوانیم.

ترفندهای رفع فرورفتگی فرش و قالی 

روش اول:

در این روش برای از بین بردن فرورفتگی فرش فقط کافی است یک حوله تمیز را تا کنید و روی قسمت گود شده فرش بگذارید و با اتو بخار (وقتی بخار تولید می کند)، روی آن بکشید تا به حالت قبل برگردد. اگر اتویتان خیلی بخار نمی دهد کمی حوله را نم کنید.

اگر اتو بخار ندارید باز هم میتوانید از این روش استفاده کنید: در اینصورت حوله را نم کنید و با اتوی معمولی روی فرش بکشید. و این کار را تا زمان از بین رفتن کامل گودی ها ادامه دهید.

حتما بخوانید: بهترین روش تمیز کردن سوختگی کف اتو

روش دوم:

یک تیکه یخ کوچک را روی فرورفتگی بگذارید تا کم کم آب شود. بعد از آب شدن یخ با یک عدد قاشق یا سکه روی پرزهای فرش بکشید تا به حالت اولیه خود برگردند.

با آب شدن کم کم یخ، پرزها که حالت خود را از دست داده‌اند، کم کم مرطوب می شوند و باز می شوند و با کشیدن سکه روی آنها به راحتی به شکل اولیه خود بر می گردند.

توجه: همیشه برای قرار دادن پایه های مبل یا کمد خیلی ساده از یک تیکه مقوا کوچک تا شده یا زیرپایه‌ای استفاده کنید که فرش را دچار فرورفتگی نکند.

۳.۵/۵ - (۶ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا