آشپزیدستور آشپزی

طرز تهیه نشاسته برای گلو درد و سرفه و گرفتگی صدا

نشاسته برای گلو درد با نشاسته ذرت و یک دستور سادهامروز قصد دارم شما را با یک حریره خیلی ساده اما بسیار مؤثر در درمان گلو درد گرفتگی صدا و سرفه در هنگام سرماخوردگی آشنا کنم. این حریره از نشاسته ذرت تهیه می شود و کم تر از ۵ دقیقه برای درست کردن آن وقت لازم است.

من همیشه وقتی سرما میخورم  و گلو درد دارم از این حریره درست می کنم. واقعا تأثیرش عالیه؛

حریره نشاسته برای گلو درد و گرفتگی صدا

مواد لازم برای درست کردن حریره نشاسته :

  • یک لیوان آب جوش
  • یک قاشق مربا خوری نشاسته ذرت
  • عسل یا شکر یا قند
  • بادام سابیده یک قاشق غذا خوری

دستور تهیه حریره نشاسته برای گلو درد

۱- ابتدا نشاسته ذرت را در مقدار کمی آب سرد ( ۲ قاشق غذا خوری آب سرد ) بریزید و بهم بزنید تا حل شود. (نشاسته اگر از ابتدا در آب گرم ریخته شود گلوله گلوله می شود. پس حتماً باید در آب سرد حل شود.)

۲- آب جوش را روی نشاسته حل شده بریزید و یک قاشق غذا خوری عسل یا یک قاشق شکر  و یک قاشق بادام آسیاب شده به این مواد اضافه کنید و با قاشق بهم بزنید. و تا گرم است نوش جان کنید. (شیرینی آن دلخواه است می توانید با هرچه دوست دارید شیرین کنید. اما برای گلو درد و سرفه بهتر است میزان شیرینی آن کم باشد ).

برای سرفه بهتر است از عسل بعنوان شرین کننده آن استفاده کنید.

بهمین سادگی در عرض ۱ تا ۲ دقیقه حریره نشاسته برای گلو درد و …  آمادست که نوش جان کنید.

همانطور که دیدید تهیه حریره نشاسته خیلی ساده است. بنابراین حتی در سفر با داشتن مواد اولیه یعنی شکر، نشاسته ذرت، بادام و یک لیوان آب جوش راحت و بدون نیاز به ابزار خاصی درست می شود.

توجه کنید نشاسته ذرت با آرد ذرت فرق می کند. نشاسته ذرت سفید رنگه؛ اما آرد ذرت زرد رنگ است. و برای این حریره باید نشاسته ذرت داشته باشید.

حریره نشاسته برای گلو درد با نشاسته ذرت

حتما بخوانید: ۶ دمنوش خانگی برای درمان سرماخوردگی و گلو درد 

چرا بادام و نشاسته برای گلو درد و سرفه ؟

بادام برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس مفید بوده و خلط آور است، بعلاوه سینه را نرم می کند.

نشاسته ذرت سینه را نرم می کند و درد گلو را کاهش می دهد.

البته اگر سرفه های خشک می زنید پیشنهاد می کنم در کنار حریره نشاسته برای سرفه شب قبل از خواب از دمنوش زنجبیل و عسل استفاده کنید واقعاً تأثیرش عالیه حتماً امتحان کنید.

۳.۹/۵ - (۱۷۲ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۲۴ دیدگاه ها

  1. من برم درست کنم بعدمیگم چطوربودیک هفته است صدام خش دار وریزشده.معلم کلاس اول هم هستم واقعا صدالازمم😂😂😅😅

  2. سلام من به شدت سرماخوردم ومشکل در قورت دادن اب دهانم داشتم ومطلب سایتتونوخوندم انجامش داوم تاحدودی درد گلومو کاهس داد وبسیارمفیدبود تشکر فراوان🙏

  3. سلام خداوند امواتت را بیامرزد معرکه بود والله دیشب کلی دعاگو بودم انشاء الله هیچگاه بیمار نشوید دیشب پسر ۹ ساله من اینقدر سرفه گرد دیگه داشت خفه میشد تمام شربتهاشو دادم افاقه نکرد .تااینکه گفت بزار ببینم اینترنت در رابطه با نشاسنه چی نوشته که به این معجون شما برخوردم بادام منزل نداشتیم فقط نشاسته عسل و آب جوش خداشاهده وقتی قاشق قاشق دادم به پسرم پسرم ازدرد و سرفه نمیتونست حرف بزنه فق با چشم اشاره کرد بازم بده که این لیوان را خورد و راحت خوابید عالیه

  4. وقتی بلد نیستید دستور نذارید،من بار اولم بود طبق دستورشما درست کردم افاضاح شد.مقادیرتون کلا اشتباهه

  5. با سلام خواهش میکنم،خیلی ممنون از مطالب خوبتون ازتون عذر میخام چون این برای همسرم هست نمیتونم قبول یا رد کنم ولی خودم حتما دنبال میکنم چاره دان رو

  6. ممنون ازتون..من این معجون رو درست کردم و برای سرفه های خشکم الان دارم استفاده میکنم

  7. قسمت خوبش اینه که نشاسته را اول باید در آب سرد حل کرد .
    من بعد از حل شدن نشاسته ، کمی شیر ، آرد برنج ، به آن اضافم میکنم و روی حرارت کم میذارم. با حرارت کم شاید فقط چنددقیقه وقت ببره تا این ترکیب ، قوام بیاد. اینطوری بوی خامی نشاسته و آرد و شیر هم ازبین میره .
    حالا حرارت را خاموش و یک قاشق گلاب و یک قاشق شکر اضافه میکنم تا هم خوشبوتربشه و هم خوش طعم تر . خواص گلاب هم همه میدونیم .

    1. بله اگر حوصله کنید و بذارید یکم جوش بخوره که دیگه عالی میشه اما گلاب برای اونایی که سرفه میکنن خیلی خوب نیست چون گلو رو بیشتر تحریک میکنه

  8. بابا من مدتهاست صدام در نمیاد صدام نازکه گرفته ست قدرت نداره اعصابم خورده یکی راهنمایی کنه

    1. نشاسته بهتون خیلی کمک میکنه البته دمنوش های دیگه مناسب سرماخوردگی که با عسل هم شیرین شود خیلی کمک می کند مثل دمنوش مزنجوش و بابونه که در مورد خواص آن در سایت کامل نوشته شده کلمه “دمنوش” را در سایت سرچ کنید و مطلب “درمان خانگی سرفه خلط دار و خشک با یک دمنوش گیاهی خیلی مؤثر” را مطالعه کنید. امیدوارم بهتون کمک کنه

      1. فقط مادر من تا ۱ لیوان آب جوش می‌ریخت بقیه اش رو شیر،
        اینجوری بهتره

      2. شیر ممکنه باعث بشه سرفه بیشتر بشه و اینکه اگر بیمار تب داشته باشه براش خوب نیست، بنابراین برای بیمار سرماخورده بهتره همون آب بریزیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا