آشپزیترفند و تجربه آشپزی

نکات ریز آشپزی که همیشه به کارتان می آید.(فوت و فن آشپزی)

نکات ریز آشپزی - فوت و فن آشپزیدانستن نکات ریز آشپزی باعث می‌شود شما بهتر و خاص تر آشپزی کنید و خودتان و دیگران از دست پختتان لذت ببرید. امروز قصد داریم به ۹ مورد از نکات و فوت و فن های آشپزی اشاره کنیم پس با ما همراه باشید.

 


حتما بخوانید: ۵ ترفند آشپزی برای آشپزی بهتر


۱- هیچ وقت رب گوجه را مستقیم به آب خورشت یا هر غذای دیگر اضافه نکنید. ابتدا آن را با کمی ادویه تفت دهید، بعد به غذا اضافه کنید. چراکه رب گوجه خام، طعم و بو خوب غذا را می گیرد و طعم خوبی ندارد.


حتما بخوانید: چیکار کنیم رب گوجه کپک نزند؟


۲- به خورشت خود تا ۵ دقیقه آخر نمک نزنید. نمک باعث می شود گوشت و حبوبات غذا سفت و دیرپز شوند و موجب می شود تا غذای شما جاافتاده نباشد.

۳- قارچ هنگام سرخ کردن رنگ آن عوض می شود. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ هنگام پخت، کمی آب لیمو به آن اضافه کنید.


حتما بخوانید: ۴ روش برای نگه داری طولانی مدت قارچ


۴- بعضی غذاها با سرخ کردن با کره خیلی خوشمزه می شوند. اما کره زود می سوزد، برای حل این مشکل وقتی غذایی را با کره سرخ می کنید،یک قاشق مرباخوری روغن به آن اضافه کنید. از سوختن آن جلوگیری خواهد کرد!


حتما بخوانید: راز خوشمزه شدن خورشت قیمه


۵- اگر سوپ یا خورشتتان که پخته‌اید، زیادی چرب شده، یک تکه یخ درون آن بیندازید با این روش یخ چربی‌ها را به خود جذب می‌کند. و می توانید با قاشق چربی‌ها را بیرون بریزید.
۶- اگر برنجتان سوخت، چند حبه قند داخل برنج قرار دهید یا یک پیاز را از وسط نصف کنید و بین برنج بگذارید تا بوی سوختگی برنج را بگیرد.

۷- برای گرفتن بوی زخم گوشت به آب گوشت درحال پخت چند عدد برگ بو، چند تیکه فلفل دلمه، پیاز و هویج اضافه کنید.

۸- داخل روغن ماهی در حال سرخ شدن چند حبه سیر بیندازید تا بوی زخم ماهی را بگیرد.

۹- اگر همراه ادویه‌ای که به غذا اضافه می کنید، زردچوبه است. باید حتما ادویه را کمی تفت دهید. چون زردچوبه خام طعم خوبی ندارد و طعم غذای شما را عوض می‌کند.

حالا نوبت شماست تا نکات ریز آشپزی و تجربه های و ترفند های آشپزی خود را با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: اگر غذا شور، ترش، تلخ و تند شد چیکار کنیم؟


۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. باسلام اگه میخواید یک نیمروی پفکی داشته باشید زرده وسفیده رو توکاسه ی جداگونه با چنگال ‌کامل هم بزنید تا وختی توماهیتابه ریختید یکدست پخته بشه /مقدارکمی جوش شیرین به مدت یکساعت قبل از پخت گوشت اضافه کردن اون ونرم میکنه/برای شیربرنج از دنت زعفران استفاده کنید وآخرسربهش دارچین بزنید وختی پختش تموم شد /واسه یک صبحونه سالم وتنوعی :یک لیوان شیر وبایک قاشق غ خوری پودر جودوسر وسرلاک وشیرخشک(خیلی کم) بامیکسرقاطی کنید روگاز بذارید ودرآخر گلاب وزعفران بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا