آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

پاک کردن جوهر خودکار از روی مبل و فرش با بهترین روش

روش پاک کردن جوهر خودکار از روی مبل و فرشاز آنجا که خودکار امروزه یکی از وسایلی هست که در هر خانه ای پیدا می شود پس زیاد هم پیش میاید مقداری از جوهر آن روی فرش یا مبل بریزید یا حتی توسط کودکان فرش و مبل پر از جوهر خودکار یا حتی نقاشی با خودکار شود. اما خوشبختانه راهکارهای برای پاک کردن جوهر خودکار از روی مبل و فرش وجود دارد. که با بهترین آنها در اینجا قرار است آشنا شویم.

من هم همین اتفاق برام افتاد وقتی از خواب کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای عصر بیدار شدم. دیدم پسرم سر یک خودکار را باز کرده و تمام جوهرهای داخل آن را روی مبل خالی کرده.

می دانستم که بهترین کار برای از بین بردن لکه جوهر و البته همه لکه‌ها این است تا هنوز تازه هستند، سریع اقدام به تمیز کردن آنها بکنیم.

بنابراین سریع با یک دستمال کاغذی خشک، بدون اینکه روی لکه بکشم و جوهر پخش شود، به حالت ضربه‌ای روی لکه جوهر زدم. تا جایی که می‌توانستم از این طریق لکه جوهر خودکار را کم کردم.

از بین بردن و پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی مبل و فرش

بعد از آن دنبال راهی برای پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی مبل گشم. با روش های زیر آشنا شدم. اکثر آن‌ها را امتحان کردم. که یکی از آنها عالی بود.

قبل از خواندن این پست برای پاک کردن جوهر خودکار از مبل مخمل و پارچه‌ای پست روش تمیز کردن مبل پارچه ای و مخمل را بخوانید تا جنس و روش تمیز کردن مبلتان بهتر آشنا شوید.

روش‌های پاک کردن جوهر از فرش و مبل

از بین بردن و پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی مبل و فرش با ماست و سرکه و خمیردندان و الکل

 

۱- خمیر دندان

خمیردندان اصلاً در پاک کردن جوهر تأثیر نگذاشت.

حتماً بخوانید: ۶ کابرد مفید خمیردندان در خانه

۲- ماست 

روی لکه ماست ریختیم و خدود ۵ دقیقه صبر کردم، بعد با سرقاشق ماست‌ها را جمع کردم و بعد هم با دستمال نخی خیس و تمیز، بصورت ضربه‌ای روی لکه زدم . تا حدی اثر لکه را کم کرد، اما کامل لکه را از بین نبرد.

۳- سرکه و مایع ظرفشویی

بهترین روشی که برای پاک کردن جوهر خودکار روی مبل و فرش جواب داد. همین سرکه و مایع ظرف شویی بود، که واقعاً عالی لکه جوهر را از بین برد.

حدود یک قاشق غذاخوری سرکه روی لکه ریختم و بعد از آن ۴ الی ۵ قطره مایع ظرف شویی روی آن ریختم.  یا سرکه و مایع ظرف شویی را مخلوط کنید و بعد روی لکه بریزید.

با یک دستمال نخی تمیز و نم شده بصورت ضربه‌ای محکم روی لکه زدم تا کاملاً از بین رفت.

توجه: به هیچ عنوان از آب داغ برای نم کردن دستمال استفاده نکنید. چون باعث پخش شدن لکه جوهر روی مبل یا فرش می‌شود. همچنین دستمال را روی مبل یا فرش نکشید بلکه بصورت ضربه‌ای به محل لکه بزنید تا لکه جوهر کاملاً از بین برود.

برای پاک کردن مقدار زیاد جوهر روی مبل یا فرش است شاید باید این روش را ۳ الی ۴ بار تکرار کنید تا کاملاً لکه پاک شود. من برای قسمتی از مبلم که خیلی جوهر خودکار یخته بود، ۳ بار این روش را تکرار کردم تا کاملاً تمیز شد.

یعنی هر بار ابتدا سرکه بعد مایع ظرف شویی بریزید و بعد با دستمال نم روی آن بزنید تا کاملاً تمیز شود. ولی ارزش وقت گذاشتن دارد و خیلی خوب لکه جوهر را پاک می‌کند.

۴- الکل

مقداری الکل روی لکه جوهر بریزید و با دستمال خشک بصورت ضربه‌ای روی آن بزنید تا کاملاً جوهر جذب دستمال شود. الکل باید الکل صنعتی ایزوپروپیل باشد. من چون نداشتم امتحان نکردم. اگر شما از این روش استفاده کردید تجربه خودتون رو برامون بنویسید.

توجه: قبل از استفاده از الکل یا سرکه برای پاک کردن لکه جوهر خودکار روی مبل یا فرش حتماً در یک جای نامشخص از فرش یا مبلتان آن‌ها را تست کنید تا به مبل یا فرشتان آسیب نزند.

روشی ساده برای از بین بردن خودکار کشیده شده روی مبل:

پاک کردن خودکار از روی مبل و فرش

اگر چوهر روی مبل یا فرش نریحته و تنها مقداری خودکار روی مبل کشیده شده، یکی از ساده‎ترین روش‌ها استفاده از پد لاک پاک کن است. با کشیدن آن روی مبل بخصوص مبل مخمل خیلی راحت جای خودکار پاک می‌شود.

من که پدلاک پاک کن خیلی به کارم می‌آید.

۴.۲/۵ - (۳۸ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۳۳ دیدگاه ها

  1. سلام پد لاک پاک کن زدم معجزه شد مممممممنونم ازتون دخترم دوسالم کل مبل رو با خودکار خط کشیده بود تو چند ثانیه پاکش کردم عالی بود.

  2. ممنون از راهنماییتون پد لاک پاک کن عالی جواب داد،مبل رنگ کرم پسرم باخودکار کشیده بود،پد رو اروم فشار دادم وبعد با یه حوله مرطوب اروم کشیدم چند بار کاملا پاک شد

  3. سلام.من از الکل استفاده کردم با وجودیکه لکه تقریبا یک اثرنقاشی کامل روی پارچه مخمل بود، اثرش فوری و عالی بود. حتی روی پارچه پشمی و کتان هم امتحان کردم لکه خودکار کاملا پاک شد. از شما به خاطر ارائه راهکار بسیار سپاس گزارم.

  4. سلام مبلم خودکاری شده بود با اسپری یک دو سه پاک شد به نظر من بهنرین پاک کننده همون اسپری هستش

  5. از الکل استفاده کنید
    الکل را روی جایی که جوهری هست بریزید بعد از اینکه زدید با استفاده از یه دستمال نخی بهش بکشید میره

  6. الکل یا مایه ضد عفـونی کننده دست بر پایه اتانول معجزه میکنه
    بزن و امتحان کن…

  7. سلام
    ممنون بابت مطلب خوبتون 🌹
    ببخشید یک سوال داشتم 💐
    من روی مبل یک خط خودکار دیدم اگر با لاک پاک کن روی اون خط بکشم رنگش نمیره؟
    مبلم رنگ تیره هست
    ممنون میشم پاسخ بدید

  8. پسرمنم مبل رو با خودکارنوشته بود سرکه و مایع ظرفشویی روامتحان کردم عالی بود.کاملا ازبین برد🙂

  9. سلام.پسرم با خودکار مبلو خط خطی کرد.الکل زدم به پنبه کشیدم روش تمیز شد.ممنون

  10. *سرکه و مایع ظرفشویی*
    من این روش رو امتحان کردم،و کاملا لکه محو شد😊
    ۲ قاشق غذا خوری با ۵ قطره مایع ظرفشویی و سرکه مخلوط کردم،و روی لکه جوهر خودکار که البته قدیمی هست پاشیدم و بعد از ۱۰ ثانیه با یک دستمال نخی روی اون کشیدم و بعد از ۲ بار تکرار کاملا لکه از بین رفت!خیلی عالی و شگفت انگیز بود💐🌺
    #مبل
    این روش هم برای از بین بردن اسلایم از روی قالی هم کاملا جواب داد

    ممنون از شما💕✨

  11. سلام الکل عالیه همین که زدم خودکار از بین رفت عالیه حتما امتحان کنید ضرر نمیکنید ممنون از پیشنهاد عالیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا