آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

پاک کردن چسب قطره ای یا یک دو سه از دست و سایر سطوح

پاک کردن چسب قطره ای و چسب یک دو سه از دست لباس فلز شیشه و سنگچسب قطره ای و چسب یک دو سه اگر به دست و لباس یا حتی فلز شیشه و پلاستیک بچسبند، به راحتی پاک نمی شوند. به همین دلیل شاید شما به دنبال حلال چسب قطره ای یا حلال چسب یک دو سه باشید. در ادامه برای پاک کردن چسب قطره ای یا چسب یک دو سه (۱۲۳) از سطوح مختلف با راهکار هایی خوب و امتحان شده آشنا می شوید.

پاک کردن چسب قطره ای از دست:

تا حالا شده بخواهید از چسب یک دو سه (یا چسب قطره ای) استفاده کنید و بطور اتفاقی قطرات چسب روی دستتان بیافتد، همانطور که در ابتدا گفته شد، از بین بردن چسب قطره ای از دست کار سختی است و با شستن معمولی دست، این چسب از روی پوست پاک نمی شود.

من ۳ روش برای پاک کردن چسب قطره ای از پوست می دانستم. هر سه روش را امتحان کردم و ۲ روش آن به خوبی و فوری جواب داد؛ که در ادامه توضیح خواهم داد.

پاک کردن چسب قطره ای و چسب یک دو سه از دست

روش اول که جواب نداد :

برای از بین بردن چسب قطره ای از دست من شنیده بودم روغن زیتون جواب می دهد. آن را روی دست زدم و بعد از ۱۰ دقیقه تلاش به نتیجه رضایت بخشی نرسیدم. و دستم پاک نشد.

روش دوم که عالی بود :

اما راه دیگری که شنیده بودم، استفاده از استون برای از بین بردن چسب قطره ای از پوست بود. بنابراین با استون و لاک پاک کن امتحان کردم. خوشبختانه خیلی خوب و سریع تمام چسب ها از دستم رفت و تمیز شد.

بنابراین سریع ترین روش برای پاک کردن چسب قطره ای از دست استفاده از استون یا لاک پاک کن است. استون را می توان به عنوان حلال چسب قطره ای یا یک دو سه هم نام برد.

حتماً بخوانید: پاک کردن رنگ زردچوبه از دست و  تمام سطوح

روش سوم که جواب می دهد :

این روش نسبت به روش بالا زحمت بیشتری می‌خواهد. اما این راه هم برای پاک کردن چسب قطره ای از دست خوب است. استفاده از این روش را برای وقتی توصیه می‌کنم که لاک پاک کن یا استون در دسترس نداشتید.

در این روش باید دست خود را زیر آب گرم بگیرید. (آب هرچی گرم‌تر باشد، بهتر است. اما تا حدی که دست نسوزد.) بعد دست خودتون را با روغن پخت و پز چرب کنید و آن را روی یک سطح زبر بکشید. مثل دیوار سیمانی، یا یک تیکه سمباده با چند دفعه تکرار کردن چسب از روی دست پاک می‌شود.

لطفاً اگر شما راه دیگری برای از بین بردن چسب قطره ای از پوست می شناسید؛ با ما در نظرات به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید : ۵ ترفند کاربردی در خانه داری

پاک کردن چسب یک دو سه یا قطره ای از لباس فلز شیشه و سایر سطوح

روش اول :

پاک کردن چسب قطره ای و چسب یک دو سه از لباس شیشه و دیگر سطوح

برای پاک کردن چسب قطره ای از لباس و دیگر سطوح بهترین انتخاب استفاده از حلال چسب قطره ای یعنی همان استون است.

توجه: معمولاً اگر مقدار چسب خیلی نباشد با لاک پاک کن های معمولی هم برای پاک کردن چسب قطره ای یا ۱۲۳ از لباس کافیه اما اگر مقدار چسب یک دو سه یا قطره ای روی سطح مورد نظر شما زیاد باشد، ممکن است با استون های معمولی که در بازار وجود دارد چسب از بین نرود و باید استون خالص را تهیه کنید. چون لاک پاک کن از استون رقیق شده است.

اگر از استون استفاده می کنید بخصوص برای لباس مواظب باشید رنگ لباس آسیب نبیند و حتماً در یک جایی از لباس که دیده نمی شود ابتدا تست کنید. همچنین استون خالص را برای ظروف پلاستیکی و لباس رنگی استفاده نکنید.

محل چسب را به استون آغشته کنید تا چسب باز شود. اگر خیلی چسب زدید، استون را در یک ظرف سربسته بریزید و جسم را داخل آن قرار دهید صبر کنید تا چسب کم کم باز شود. (استون در هوای آزاد فرار است)

روش های دیگر :

روش دیگر استفاده از سرکه است. پارچه، شیشه، سنگ، فلز و … در سرکه قرار دهید چند دقیقه یا حتی چند ساعت (بسته به مقدار چسب) صبر کنید تا چسب پاک شود. این روش برای پارچه های رنگی و ظروف پلاستیکی بهترین انتخاب است. چون سرکه به آنها آسیب نمی زند.

یک روش دم دستی دیگر برای اجسام فلزی یا سنگی برای پاک کردن چسب قطره ای شعله مستقیم است. محل چسب را روی آتش بگیرید تا چسب بسوزد و از بین برود.

توجه: برای درست کردن یک چسب خیلی قوی حتی قوی تر از چسب قطره‌ای حتما پست طرز تهیه یک چسب قوی را بخوانید. برای چسباندن انواع اجسام فوق‌العاده عمل می کند.

من این دو روش یعنی سرکه و شعله را امتحان نکردم. لذا از نتیجه دادن آن مطمئن نیستم. اگر شما تست کردید، لطفاً بازخوردتون رو برای همه زیر همین پست بنویسید.

۳.۹/۵ - (۴۵ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۳۴ دیدگاه ها

  1. سلام من می خوام چسب چوب را از روی نمد پاک کنم. می شه کمکم کنید خیلی ضروری است.

  2. سلام من چسب یک دو سه ریخته ته پونومادم که پلاستیک ضخیمه چی کار کنم سرکه جواب میده؟

  3. سلام روی سینک ظرفشویی جنسش سنگ آنتیک یکعدد چسب قطره ایی کامل خالی شده روش وکاملا هم خشک شده حالا چطوری پاک کنم؟

  4. اسپری چسب یک دو سه زدم رو شیشه چراغ جلو ماشین هر کار کردم پاک نشد و چراغ کدر شد حالا با چی پاکش کنم؟

  5. سلام
    چسب قطره ای از کوچیک ها
    ریخته رو شیشه عینکم چیکار کنم که بره

  6. سلام من قاب گوشیم چسب ریخته روش جاشم بدجوری مونده نمیره با چاقو خط میندازه چطوری جای چسبو پاک کنم؟

    1. سلام، روش های مختلفی گفته شده مثلا بذارید داخل سرکه، البته اگر خراب نمیشه یا یکم روغن مایع بزنید روش چند ساعتی بمونه ببینید پاک میشه بعدم با الکل تمیز کنید

  7. سلام
    من نمکدون ست ظرف هام چینی بودشکست با چسب قطره ای چسبوندم خیلی زشت شده حالا میخوام دوباره بازش کنم چسب بزنم بنظرتون چطو بازش کنم نشکنه بازم😢

  8. من روی ۶،۷تا از انگشتای دستم چسب ۱۲۳ خیلی زیادی ریخته بود به طوری که اصلا انگشتام حس نداشتن یه کاسه بنزین ریختم و کله ۲تا دستامو حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه گذاشتم داخلش و بعد با یه اسگاج زبر تمام دستمو کاملاً پاک کردم.
    به همین راحتی پاک شد.

  9. سلام
    من روی انگشترم چسب ریخته
    چسب قطره ای …
    اصلا انقدر ناراحتم دارم میمیرم 😐
    میترسم استون بزنم رنگش بره … نمیدونم …
    چیکار کنم؟

    1. سلام روغن مایع روش بزنید و خوب چربش کنید یک ساعتی داخل روغن بمونه بعد با خیلی گرم انگشترتون رو بشویید روغن مایع برا دست خیلی خوب جواب نداد ولی برا انگشتر اینا فک کنم موثر باشه امتحان کنید ضرر نداره درست میشه ناراحت نباشید

    1. سلام نه راه ساده تری پیدا نکردم که به درد بخوره اگر شما راه حل ساده تری برخوردی و موثر بود خوشحال میشم برای ماهم بنویسید.

    1. سلام راهکارهای گفته شده در متن رو امتحان کردید؟ برای مثال میتونید از استون یا لاک پاک کن استفاده کنی.

      1. برا ابرو از روغن زیتون یا روغن مایع معمولی استفاده کنید به نظرم خطرناکه استون اینا….

  10. سلام خسته نباشید
    سوزاندن چسب قطره ای اصلا مناسب نیست چون گاز های مضز ازاد میکنه که برای پوست و ریه ها و چشم ها خیلی مضره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا