آشپزیدستور آشپزی

بهترین روش تهیه پیاز داغ چیپسی یا همان پیاز سرخ شده مجلسی

روش تهیه پیاز سرخ شده چیپسی یا همان پیاز داغ مجلسیپیاز ذاغ چیپسی که به آن پیاز سرخ شده مجلسی نیز گفته می شود. همان طور که از نام آن پیداست؛ برای تزیین غذاهای مختلف از جمله آش رشته، کشک بادمجان و … استفاده می‌شود. پیاز چیپسی علاوه بر اینکه برای تزیین استفاده می‌شود؛ طعم خوبی نیز به غذا می‌دهد. طرز تهیه پیاز داغ چیپسی با تمام نکات، همراه با تصویر از مرحله مرحله آماده سازی آن را در ادامه خواهید دید.

 

مراحل تهیه پیاز داغ چیپسی :

۱- پیاز را پوست بکنید.

مراحل تهیه پیاز سرخ شده چیپسی 1

۲- پیازها را خلال کنید. لازم نیست که خیلی نازک آنها را خلال کنید، اندازه معمولی داشته باشند، کافی است. یعنی نه خیلی کلفت و نه خیلی نازک؛

حتما بخوانید: چیکار کنیم پیاز چشم را نسوزاند؟

مراحل تهیه پیاز سرخ شده چیپسی 2

۳- خلال های پیازها را در قابلمه بریزید و داخل قابلمه در حدی که آب روی پیازها را بگیرد، آب بریزید. آنها را روی حرارت قرار دهید، درب ظرف را ببنید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشند و پیازها پخته شوند.

توجه: با جوشاندن، پیاز هم طعم بهتری می گیرد و نرم می شود هم موقع سرخ کردن روغن کمتری می گیرد.

مراحل تهیه پیاز سرخ شده چیپسی 3

۴- خلال های نیمه پخته شده را در آبکش بریزید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا آب آنها برود.

مراحل تهیه پیاز سرخ شده چیپسی 4

۵- در یک ظرف با توجه به مقدار پیازهای خود روغن فراوان بریزید. در حدی که وقتی خلال های پیاز را درظرف می‌ریزید، روغن روی خلال ها را بگیرد. صبر کنید روغن خوب داغ شود و بعد پیاز ها را با احتیاط، داخل روغن داغ بریزید.

شاید این تصور را داشته باشید که: پیاز داغ چیپسی خیلی روغن می گیرد. اما اصلاً این گونه نیست. در آخر وقتی پیاز شما آماده شد؛ خواهی دید روغن ها همه در ظرف مانده‌اند. پیاز داغ چیپسی خیلی کم روغن جذب نمی‌کند. پس نگران این موضوع نباشید.

پیاز داغ مجلسی

 

۶ – در حرارت پایین اجازه دهید پیازها خوب سرخ شودند. لازم نیست آنها را خیلی بهم بزنید. وقتی پیاز داغ به مراحل آخر رسید. یعنی تغییر رنگ داد و قهوه ای شد برای اینکه یکنواخت تر سرخ شود و نسوزد، چند دفعه آرام آنها را بهم بزنید.

۷- وقتی پیازها خوب سرخ و چیپسی شدند. آنها را با کف گیر روی یک دستمال کاغذی یا کاغذ روغنی پهن کنید تا روغن‌های اضافی جذب دستمال شود.

طرز تهیه پیاز داغ چیپسی

 پیاز سرخ شده چیپسی شما آماده است.

اگر شماهم مثل من هستید و از از پیاز سرخ شده خوشتون نمیاد. باید بگم: پیاز داغ چیپسی را می شود تنهایی خورد و واقعاً خوشمزه است.

نکته: روغن‌هایی را که در ته ماهیتابه زیاد آمده را دور نریزید. این روغن الان بسیار خوش طعم و بو است. چرا که آب پیاز با آن مخلوط شده، بعدا برای  سرخ کردن و درست کردن غذاهای دیگه از آن استفاده کنید.

برای مثال با روغن زیاد آمده بعداً بادمجان سرخ کنید.  راه‌هایی وجود دارد که بادمجان هم روغن کمی به خود بگیرید. اگر دوست دارید با این روش ها هم آشنا شوید، مطالعه پست ۶ روش برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم، را از دست ندهید.

پیاز داغ چیپسی یا مجلسی ترد و خوشمزه

نکته: پیاز سرخ شده چیسی نیاز به اضافه کردن ادویه خاصی ندارد. البته بعضی افراد کمی زردچوبه به آن میزنند، که به نظر من لازم نیست. اما باز به سلیقه خودتان بستگی دارد. همان طور که در تصویر می‌بینید من از ادویه استفاده نکردم.

خرید سرخ کن با مصرف روغن خیلی کم و صفر از دیجیکالا

احتمالاً این مطالب را هم دوست داری بخونی:

۴.۲/۵ - (۱۴ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا