آموزشی و کاربردیمهارت زندگی

چسبیدن آدامس به لباس و فرش و ۳ روش پاک کردن لکه آدامس از آنها

چگونه آدامس را از لباس پاک کنیم-پاک کردن آدامس از لباس بعد از چسبیدن آدامس به لباسآدامس اگر به لباس، فرش یا مبل بچسبد و مخصوصاً اگر خشک شود، خیلی سخت جدا می شود. مگر اینکه با ترفندهایی جای لکه آدامس از روی لباس و فرش را پاک کنیم. ترفندهای زیر بعد از چسبیدن آدامس به لباس یا فرش کمک می کنند آن را از آن ها بطور کامل جدا کنید. سعی کردم بهترین و آسان ترین روش ها را براتون بنویسیم که زیاد به دردسر نیافتید.

چسبیدن آدامس به لباس و روش پاک کردن آن

۱- فریز کردن

ساده ترین و دردسترس ترین روش برای پاک کردن آدامس از روی لباس این است که:

لباس را داخل نایلون قرار دهید. ۴ الی ۵ ساعت در فریزر بگذارید که خوب سرد شود و آدامس منجمد شود.

با این ترفند ساده اما مفید، آدامس یخ می زند و حالت چسبندگی آن کم می شود. بنابراین راحت تر از لباس جدا می شود.

به محض اینکه لباس را از فریزر خارج کردید، لکه آدامس را با یک کارت یا پشت چاقو از روی لباس پاک کنید.

وقتی لکه تمیز شد، روی محل لکه کمی مایع ظرف شویی بزنید که اگر رنگ آدامس روی لباس مانده پاک شود و بعد لباس خود را در داخل ماشین لباسشویی بیاندازید.

اگر مقدار آدامس چسبیده به لباستان زیاد است، منجمد کردن بهترین روش برای پاک کردن لکه آدامس از روی لباس است.

۲- الکل

بعد از چسبیدن آدامس به لباس با یک عدد گوش پاک کن یا پنبه روی محل لکه آدامس و اطراف آن را خوب با الکل آغشته کنید. ۳ دقیقه صبر کنید. یک تیکه پلاستیک روی لکه آدامس بگذارید کمی فشار دهید و سریع بکشید که آدامس به آن بچسبد و از لباس جدا شود. یا با ته گوش پاک کن آدامس را از روی لباس بردارید.

الکل برای از بین بردن جای آدامس روی لباس بعد از چسبیدن آدامس به لباس

باقی مانده های لکه را دوباره با گوش پاک کن حاوی الکل تمیز کنید.

برای اینکار الکل صنعتی ایزوپروپیل و ترجیحاً با غلظت بالای ۷۰ درصد باشد.

چسبیدن آدامس به لباس و پاک کردن آن با الکل

۳- سرکه

اگر بعد از چسبیدن آدامس به لباس، آدامس روی لباس خشک شده و با فریز کردن جدا نمی شود و قسمتی از لکه آدامس روی لباس مانده است، بهتر است از سرکه استفاده کنید.

سرکه را بجوشانید. وقتی شروع به جوشیدن کرد، یک الی ۲ قاشق از آن را روی لباس بریزید و با یک کارت یا پشت چاقو روی لباس بکشید تا لکه آدامس بطور کامل از لباس پاک شود.

تجربه من: من از فریز کردن برای پاک کردن آدامس چسبیده روی لباس استفاده کردم. خوب بود و وقتی خیلی آدامس روی لباس باشد تا ۹۰ درصد حتی ۱۰۰ درصد آدامس از روی لباس پاک می شود.

اما برای لکه های که خشک و چسبنده شدن یا خیلی کم هستند، شاید فریز کردن خیلی خوب جواب ندهد. بهتر است از الکل یا سرکه جوش استفاده کنید. همانطور که در تصویر زیر می بینید من برای از بین بردن این لکه آدامس که با دست اصلاً نمی رفت، از سرکه جوش استفاده کرد و خیلی خوب پاک شد.

چسبیدن آدامس به لباس و پاک کردن آن با سرکه جوش

حتما بخوانید: ۴ کاربرد عالی سرکه در خانه

چسبیدن آدامس به فرش یا مبل و روش پاک کردن آن

چسبیدن آدامس به فرش و مبل و روش پاک کردن آن

سرکه داغ و یخ

اگر آدامس به فرش چسبیده ابتدا با یک تیکه یخ روی آدامس بکشید که سرد شود و حالت چسبندگی آن کمتر شود. بعد با یک چنکال یا پشت چاقو تا می توانید تکه های آدامس را از لابه لای پرزهای فرش یا مبل جدا کنید.

برای پاک کردن باقی مانده آدامس سرکه را بجوشانید، وقتی به جوش آمد تا هنوز خیلی داغ است سریع روی فرش بریزید. با یک مسواک کهنه اما تمیز، روی فرش بکشید تا لکه آدامس کاملاً پاک شود.

اگر فرش یا مبلتان رنگ روشن دارد و آدامس رنگ داشته است. بعد که لکه آدامس کاملاً پاک شد، کمی مایع ظرف شویی روی محل لکه بریزید با دستمال نم شده روی فرش بکشید تا رنگ آدامس هم کاملاً پاک شود.

لطفا هرکدام از این روش ها را بعد از چسبیدن آدامس به لباس، فرش یا مبلتان را امتحان کردید نظرتون رو برامون بنویسید که چقدر در پاک کردن لکه آدامس مؤثر بود؟

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا