آشپزیدستور آشپزی

آموزش کامل تهیه کیک تولد خانگی ساده و خوشمزه

طرز تهیه کیک تولد خانگی ساده و خوشمزهاگر دوست دارید خودتون دست بکار شوید و یک کیک تولد خانگی ساده و خوشمزه درست کنید، اما ابزار مورد نیاز درست کردن کیک تولد را ندارید یا حتی مهارتی برای تزیین کیک تولد ندارید. نگران نباشید در اینجا سعی دارم دستور تهیه کیک تولد خیلی خوشمزه را براتون با تصویر از مراحل کار آموزش بدم که در ساده ترین و سریع ترین حالت و بدون نیاز به ابزاری خاص و با یک تزیین ساده در نهایت یک کیک خامه ای خوشمزه و زیبا را آماده کنید و به کسی که دوست دارید تقدیم کنید. یا حتی بعنوان یک عصرانه و دسر دلنشین در کنار خانواده میل کنید.

قبل از اینکه بریم سراغ دستور کامل کیک تولد خانگی ساده خودمون باید بگم اگر تا الان مزه ی کیک تولد خانگی را نچشید، پیشنهاد می کنم حتی یکبار هم که شده بعنوان عصرانه یکی درست کنید و خودتان ببینید چقدر خوشمزه تر از کیک های خامه ای بیرونی می شود. من که خودم از اون روزی که این کیک رو درست کردم دیگه کیک تولد نخریدم.

چرا در خانه کیک تولد درست کنم؟

  • سالم تر است.
  • خیلی به صرفه تر است.
  • خوشمزه تر است.
  • با اینکار می توانید به کسی که می خواهید کیک را به او هدیه بدهید، نشان دهید چقدر برای شما ارزشمند است که برایش وقت گذاشتید و خودتون با دستان خودتون برایش کیک درست کردید.

حتما بخوانید: 

مواد لازم جهت تهیه کیک تولد خانگی

این مواد برای درست کردن یک کیک حدود ۲ کیلویی کافی است. هر ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم کیک تولد برای یک نفر در نظر گرفته می شود. این میزان کیک را می توان برای ۱۰ تا ۲۰ نفر مهمان آماده کرد.

  • آرد ۲ لیوان (۲ پیمانه)
  • شکر یک لیوان
  • تخم مرغ ۴ عدد متوسط
  • روغن ۳ قاشق غذا خوری
  • وانیل یک قاشق چای خوری
  • هل یک قاشق چای خوری (دلخواه)
  • بیکینگ پودر دو قاشق مربا خوری
  • زعفران ساییده کمی
  • شیر نصف لیوان
  • آب یک چهارم لیوان و گلاب یک چهارم لیوان که هردو باهم می شوند نصف لیوان؛ می توانید گلاب را حذف کنید بجای آن آب بریزید. اما باید یک قاشق چای خوری هل ساییده به مواد بزنید تا کیک بوی خوبی داشته باشد.

توجه: در دستور این کیک روغن و شکر کم استفاده می شود چون خامه خودش شیرین و چرب است.

توجه: می توانید بجای شیر از آب جوشیده ولرم استفاده کنید.

مواد لازم برای تزیین کیک تولد

تزیین کیک یک کار کاملاً سلیقه ای است و شما می توانید با توجه به سلیقه خودتان و وسایل و موادی که در دسترس دارید کیک تولد خودتون را تزیین کنید. در ادامه چند ایده خیلی ساده برای تزیین کیک تولد خانگی را براتون قرار می دهم.

  • خامه قنادی نیم کیلو تا یک کیلو بستگی به تزیینی دارد که انجام دهید که در ادامه توضیح خواهم داد.
  • موز یک عدد بصورت ورقه شده درآورید. هر ورقه حدود ۳ الی ۴ میلی متر ضخامت داشته باشد.
  • مغز گردو نیمه خورد شده نصف لیوان
  • شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
  • رنگ خوراکی می توانید از زعفران یا آب چغندر بجای رنگ خوراکی استفاده کنید. (دلخواه)
  • حتی از دراژه های شکلاتی رنگی، نقل های مرواریدی،شکلات چیپسی یا سنگ های شکلاتی و … برای تزیین کیکتان استفاده کنید.

حتما بخوانید: تزیین شربت با یک ایده ساده اما خیلی زیبا

دستور تهیه کیک تولد خانگی ساده و خوشمزه

قبل از دست بکار شدن مثل همیشه برای درست کردن کیک نکات لازم برای پف کردن و اسفنجی شدن کیک را بخوانید. چرا که کیک اسفنجی و پف کرده یکی از نکات لازم برای خوشمزه شدن کیک تولد است.

۱- سر قاشق چای خوری زعفران ساییده را با دو تیکه یخ کوچک در یک پیاله کوچک قرار دهید تا رنگ بدهد.

آماده کردن زعفران و شیر کیک تولد ساده و خوشمزه خانگی

حتما بخوانید: ۲ترفند برای رنگ دادن بیشتر زعفران

۲- فر را در دمای ۱۹۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا وقتی خمیر کیک را آماده می کنید، خوب گرم شود.

۳- ۲ قاشق مرباخوری بکینگ پودر را با آدر قاطی کنید و آرد را ۳ بار الک کنید.

طرز تهیه کیک تولد خانگی و الک کرذن آرد

۴- زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. اگر در این کار مهارت ندارید، آموزش جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ که همراه ودیو است را بینید. توجه کنید زرده و سفیده باید کاملاً جدا شوند.

۵- سفیده را با یک سوم مقدار شکر که در بالا گفتم، (یعنی یک سوم لیوان شکر) را با دور تند همزن در یک جهت آنقدر بزنید تا کاملاً پف کند و با برعکس کردن ظرف بیرون نریزد و بعد برای اینکه سفیده زده شده آب نشود؛ آن را داخل یخچال قرار دهید.

کیک تولد خانگی ساده زدن سفیده تخم مرغ

توجه: سفیده را در یک ظرف پلاستیکی با همزن بزنید تا بهتر پف کند.

۶- زرده ها را با وانیل و هل به مدت یک دقیقه با همزن در یک جهت بزنید. بعد شکر را اضافه کنید و آن را هم یک الی دو دقیقه بزنید. تا زردی زرده برود و سفید شود و پفدار و کشدار شود.

۷- ۳ قاشق غذاخوری روغن مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با همزن بزنید.

۸- گلاب، آب و شیر که روی هم یک لیوان کاملاً پُر می شود، را به همراه هل (دلخواه) و زعفران اضافه کنید و دوباره با همزن یک دقیقه مواد را بزنید تا شکرها کاملاً حل شوند. (دور همزن را کم کنید تا مواد بیرون نپاشند.)

۷- آرد را در حینی که برای بار چهارم الک می‌کنید به مواد در ۴ الی ۵ مرحله اضافه کنید. آنها را با همزن خاموش در یک جهت بهم بزنید. در آخر کمی حدود ۲۰ ثانیه در یک جهت با همزن روشن مواد کیک را بزنید تا خوب باهم مخلوط شود.

اضافه کردن آرد الک شده به خمیر کیک تولد خانگی

۸- حالا با یک قاشق پلاستیکی یا چوبی در یک جهت سفیده تخم مرغ را با مواد کیک مخلوط کنید.

توجه: در حدی باید سفیده و مواد را باهم قاطی کنید که سفیده به همه مواد برسد اما سفیدی های سفیده داخل کیک معلوم باشد. یعنی خیلی سفیده و مواد کیک را بهم نزنید تا کاملاً سفیده در کیک حل شود وگرنه کیک پف نمی کند. مانند تصویر زیر:

اضافه کردن سفیده تخم مرغ به خمیر کیک تولد خانگی

۹- طبق آموزش درآوردن کیک از قالب، قالب خود را آماده کنید. و همچنین در مورد روش جدا کردن کیک از قالب هم در آنجا توضیحات کامل داده شده است. خمیر کیک را در قالب بریزید و در فر قرار دهید .

آماده کردن قالب کیک تولد خوشمزه خانگی

قالب کیک را می توانید یک قالب با عمق زیاد انتخاب کنید مثلا قالب با عمق ۸ تا ۱۰ سانتی متر با قطر ۲۰ سانتی متر و بعد وسط آن را نصف کنید و بین آن را خامه قرار دهید یا قالب بزرگ اما با عمق کمتر برای مثال قالب ۲۰ در ۳۳ سانتی متر با عمق ۴ سانت بعد دو عدد شکل یکسان (مربع،مستطیل، دایره، قلب) از این قالب جدا کنیم و روی هم قرار دهیم.

ریختن خمیر کیک تولد خوشمزه خانگی

۴۰ دقیقه صبر کنید و اصلا در فر را باز نکنید. بعد از ۴۰ دقیقه با خلال دندان کیک را تست کنید اگر چیزی به آن نچسبید یعنی کیک آماده است. کیک را بیرون بیاورید تا کاملاً سرد شود.

توجه: کیک تولد را می توانید یک شب تا صبح بیرون بگذارید تا بیات شود. کیک بیات شده برای تولد خوشمزه تر می شود.

آماده شدن کیک تولد ساده و خوشمزه خانگی

مراحل تزیین و آماده سازی کیک تولد

تزیین کیک تولد خانگی

آماده کردن خامه قنادی برای کیک تولد خانگی

خامه قنادی را می توانید از لوازم قنادی بعضی سوپر مارکت‌ها تهیه کنید، بهتر است نصف خامه قنادی که می گیرید چرب و نصف دیگه نیمه چرب باشد کیکتون خوشمزه تر می شود.

خامه هرچی چربتر باشد بهتر و زودتر فرم می گیرد. همیشه سعی کنید برای روکش کیک تولد از خامه بالای ۳۰ درصد چربی استفاده کنید.

برای فرم گرفتن خامه قنادی نکات زیر را رعایت کنید:

  1. در جای خنک خامه زده شود. چون گرما باعث می شود خامه فرم نگیرد.
  2. موقع زدن خامه و بعد از آن در تابستان یک ظرف یخ زیر ظرف خامه قرار دهید.
  3. وقتی یخ خامه کاملاً باز شدن کرد و برفک زیر ظرف خامه هنوز هست یعنی خامه هنوز سرد سرد هست، شروع به فرم دادن به خامه کنید اگر خامه یخ داشته باشد، بعد از زدن سریع فرم کاذب می گیرده که بعد از چند دقیقه خامتون شل و خراب میشه. خامه نباید گرم هم باشد.
  4. خامه را بزنید وقتی فرم گرفت و رد پره های همزن روی آن موند کافی است اگر زیاد هم خامه زده شود فرم آن خراب می شود و شل می شود.
  5. خامه را ۲ دقیقه با دور متوسط بزنید و بعد دور همزن را زیاد کنید تا فرم بگیرد.
  6. حتماً در ظرف استیل یا شیشه ای خامه را بزنید.
  7. پره های همزن باید سرد و تمیز و خشک باشند.

خامه وقتی فرم بگیرد در وسط ظرف جمع می شود و وقتی میله های همزن را در آن میزنید و بیرون می آورید خامه به آن می چسبد. و رد میله ها روی خامه باقی می ماند. برای فرم گرفتن خامه باید خامه را با همزن حدود ۵ دقیقه در یک جهت بزنید.

برای کیک تولد خانگی ما با این میزان مواد، اگر فقط خامه کشی ساده داشته باشید و بخواهید تزیین را با گاناش یا شکلات چیپسی و رنگی انجام دهید، نیم کیلو خامه کافی است. اما اگر بخواهید با ماسوره خامه را برای تزیین هم استفاده کنید یک کیلو حداقل خامه قنادی لازم است.

توجه: هر مقدار خامه نیاز دارید فرم بدید، چون خامه فرم گرفته اگر داخل فریزر قرار دهید، فرم آن از دست می رود و دیگه برای روی کیک مناسب نیست اما میتوانید برای دسر و بستنی استفاده کنید.

آماده کردن شربت برای درست کردن کیک تولد خانگی

برای اینکه کیک تولد حالت نرم داشته باشد به شربت نیاز داریم برای درست کردن شربت مواد زیر را نیاز دارید:

  • ۳ قاشق غذا خوری پُر شکر
  • یک سوم لیوان آب
  • یک قاشق مربا خوری زعفران آب کرده (دلخواه)

مواد را روی حرارت قرار دهید تا شکر ها کاملاٌ حل شوند. به همین راحتی شربت آماده است فقط صبر کنید تا سرد شود بعد برای کیک استفاده کنید.

آماده کردن شربت و موز برای تزیین کیک تولد خانگی

مراحل قرار دادن لایه های کیک تولد

۱- ابتدا دو یا ۳ لایه کیک را که برش دادید با خلال دندان یا کارد کاملاً سوراخ سوراخ کنید. تا شربت به همه جای آن برسد.

۲- لایه ابتدایی را در پشت سینی یا سطح صاف قرار دهید و حدود ۴ الی ۵ قاشق غذا خوری شربت را روی آن در همه سطح کیک پخش کنید.

ریختن شربت روی لایه های کیک تولد

۳- با یک چاقوی پهن یا کاردک مخصوص صاف کردن خامه، روی لایه کیک را خامه بکشید. بعد روی آن گردو بریزید و بعد حلقه های موز قرار دهید.

آماده کردن لایه های کیک تولد خانگی

۴- لایه دوم را سوراخ سوراخ کنید روی آن را ۴ الی ۵ قاشق غذاخوری شربت بریزید و بعد روی لایه اول قرار دهید. (اگر دوست دارید کیک ۳ یا چهار لایه داشته باشید به همین ترتیب ادامه دهید.)

۵- حالا با کارد پهن رو و اطراف کیک را خامه بمالید تا تمام سطح کیک را بپوشاند تا می توانید خامه را صاف کنید.

۶- کیک را ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خامه به کیک خوب بچسبد. همچنین خامه سرد شود و برای تزیین آماده شود. اگر عجله دارید نیم ساعت آن را در فریزر بگذارید.

بعد از این مراحل نوبت به تزیین کیک می رسد.

تزیین کیک تولد

چون می خواهیم یک کیک تولد خانگی ساده  درست کنیم برای همین تزیین هایی را توضیح می دهم که لازم نباشد کیک را کاملاً صاف و یک دست کنید.

با یک قیف خیلی ساده سر آن را حالت موج دار ببرید و اطراف کیک را با خامه بپوشانید و روی کیک را با گاناش یا دارژه های رنگی یا … بپوشانید.

یک قالب گل رز یا شکوفه را تهیه کنید و این قالب را سر قیف بزنید و قیف را سوراخ کنید. اطراف قالب را با قیف و این قالب ها خیلی ساده گل بزنید و بعد روی آن را با گاناش بپوشانید.

تزیین ساده و زیبا برای کیک تولد خانگی

یا حتی ساده تر روی کیک گاناش بزیزید و اجازه دهید روی بدنه کیک چکه کند.

تزیین کیک تولد با گاناش

یا با دراژه های رنگی تمام سطح کیک را با شکلات و دارژه بپوشانید.

طرز تهیه گاناش :

برای درست کردن گاناش مقدار برابر خامه صبحانه و شکلات تخته ای نیاز دارید. یا اگر می خواهید خیلی غلیظ شود هر چه خامه دارید ۲ برابر شکلات بزنید.

خامه را روی حرارت قرار دهید و مدام بهم بزنید تا شروع به جوشیدن کند. شعله گاز را خاموش کنید و بعد شکلات تخته ای را در خامه بریزید  و بهم بزنید تا کاملاً آب شود.

وقتی گاناش از حرارت افتاد یعنی اگر انگشت خود را داخل سس شکلاتی قرار دهید، نسوزد، می توانید برای تزیین روی کیک استفاده کنید.

حتما بخوانید: طرز تهیه ۴ نوع سس شکلاتی برای تزیین روی کیک

چند ایده ساده برای تزیین کیک تولد خانگی

ایده شماره یک برای تزیین ساده و زیبا کیک تولد خانگی

ایده شماره دو برای تزیین ساده و زیبا کیک تولد خانگی

ایده شماره سه برای تزیین ساده و زیبا کیک تولد خانگی

خوشحال می شوم اگر سوالی برای درست کردن این کیک تولد خانگی دارید در زیر همین نوشته بنویسید، اگر بتونم حتما جواب میدم. همچنین از ایده های ساده ای که برای تزیین کیک تولد دارید برامون بنویسید.

۴.۳/۵ - (۱۰۷ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۵۹ دیدگاه ها

    1. سلام وانیل رو روی زرده و سفیده حتما بریزید بعد شکر اضافه کنیدو تیکه های سفید رنگ تخم مرغ که به زرده وصله رو جدا کنید اونا خیلی بوی زهم دارند.

  1. سلام من همزن ندارم برای خامه میتونم چیکار کنم؟راهی به جز همزن هستش؟

  2. تشکر از پاسخگوییتون
    ولی کلا دمای مناسب برای پخت کیک اسفنجی رو می خواستم
    فر رو روی چه دمایی و چه مدت زمانی تنظیم کنم ؟
    از لطفتون بسیار ممنونم

    1. دمای اکثر کیک ها بخصوص کیک اسفنجی ۱۸۰ درجه سانتی گراد هست و زمانش بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه هست. اما دمای هر فری فرق میکنه و شاید دمای واقعی نباشه برای همین اگر کیکتون با این دما در زمان درست می پزه که دمای فرتون خوبه وگرنه اگر کیکتون بیشتر از یک ساعت طول میکشه که بپزه باید ۵ تا ۱۰ درجه دمای فرتون رو زیاد کنید اگر کمتر از ۴۰ دقیقه طول میکشه تا بپزه باید دمای فر رو ۵ تا ۱۰ درجه کم کنی.

  3. سلام
    ممنون از آموزش مفیدتون
    من چند بار با این دستور کیک پختم و خیلی خوب شده ولی باز هم تو دمای فر مشکل دارم
    تو پستی که در مورد گنبدی نشدن کیک گذاشتین هم گفتین دمای فر کمتر از دمایی باشه که تو دستور کیک گفته شده حالا لطف می کنین بگین دمای فر چقدر باید باشه و مدت زمان پخت
    ممنونم

    1. سلام، خدا رو شکر دوست داشتید.
      برای گنبدی نشدن کیک اول اینکه اطراف قالب رو چرب نکنید فقط ته قالب رو چرب کنید و آردپاشی کنید.
      دوم اینکه دمای فرتون احتمالا زیاده ۱۰ درجه کمتر از قبل بذارید عوضش ۱۰ دقیقه زمان پخت رو زیاد کنید.

  4. سلام ممنون از آموزش خوبتون
    من میخوام این کیک فردا برای تولدم درست کنم
    نتیجه را اعلام می‌کنم
    یه سوالی داشتم، برای روی کیک میشه بجای گاناش از سس شکلات که با خامه قنادی ترکیب شده استفاده کنیم؟
    و اینکه پیج اینستاگرام خودتون اگه آموزش تهیه کیک و خوراکی دارید بزارید ممنون میشم

    1. سلام، محبت دارید تولدتون مبارک 🙂

      سس شکلاتی که با خامه قنادی ترکیب کنید میشه، اما خیلی شیرین میشه بهتره با خامه معمولی قاطی کنید.
      بله پیج اینستاگرام چاره دان میتونید دستورات رو بصورت ویدیوی ببینید. آدرس ما @chaaredan.ir به فارسی هم جستجو کنید چاره دان براتون میاره

  5. سلام ببخشید ارتفاع کیک اسفنجی۶تخم مرغی درقالب مستطیلی ۳۰*۴۰ارتفاع۴ چقدرمیشه حدودا؟برای کیک برشی(شیرینی تر)باید دوبار دراین قالب کیک بپزم؟؟

    1. سلام نمیدونم دقیق چقدر میشه اما موادتون که ریختید هرچه قدر ارتفاعش شد معمولا کیک اسفتجی نهایی ۱.۵ تا ۲ برابر ارتفاعش میشه اگر ارتفاع کیکتون بیشتر از ۴ سانت بشه میشه وسطش رو ببرید اما اگر کمتر بشه باید دوبار بپزید یا نصف کنبد دو دو تیکش رو بگذارید روی هم

    1. سلام کیک باید کاملاً خنک شده باشه بعد شروع به خامه کشی کنید تقریبا دو ساعت بعد از پخت کیک اما بهتره شب قبل کیک رو آماده کنید بعد صبحش کیک رو خامه کشی کنید هرچی کیک بیات بشه خامه بهتر به سطح کیک می چسبه

  6. سلام دوست هنرمندم ممنونم که همه ی نکات رو با صبر و حوصله برامون توضیح میدین..وقتی خامه یخ زده رو از یخچال خارج کردم چقدر باید بگذره که تشخیص بدم که برای هم زدن و فرم دادن مناسبه؟ این قسمتش رو میشه توضیح بدین

    1. سلام خواهش می کنم خیلی لطف دارید شما، یخ خامه به حدی باید باز بشه که راحت بتونی با همزن بزنی. یعنی با یک قاشق راحت خامه رو بتونی از هم باز کنی و جایش سفت و یخی نباشه.تقریبا مثل حالت یخ در بهشت باشه یعنی نه خیلی شل و روون نه خیلی سفت.

  7. سلام ببخشید میشه از خامه صبحانه هم استفاده کنیم یا نه ممنون میشم جواب بدین?

    1. سلام بجای خامه قنادی میتونی از خامه صبحانه استفاده کنی به شرط اینکه با خامه صبحانه و شکر خودت خامه قنادی درست کنی، که اگر جستجو کنی روشش هست که یاد دادن چطور با خامه صبحانه خامه قنادی درست کنید

    1. خواهش میکنم زینب جان، خوشحالم که این دستور کمک کرد تا بتونی برا تولد مامانت یه کیک خوشمزه درست کنی اگر دوست داشتی میتونی از طریق کانال اینستاگرام چاره دان @chaaredan.ir عکس کیکت رو بفرستی

  8. سلام ببخشید میشه اگه وانیل در دسترس نداشته باشیم استفاده کنیم ؟ یعنی در طمع یا .. خیلی تاثیری نداره ؟

    1. سلام بله میشه به شرطی که از جایگزین های وانیل استفاده کنید مثل هل گلاب و … جایگزین وانیل رو داخل سایت جستجو کنید در موردشون و اینکه چقدر باید بریزید نوشتم

  9. ببخشید یه سوال داشتم میتونم کیک رو تو سینی ۳۰ در ۴۰ با ارتفاع ۴ سانتی درست کنم ؟

  10. سلام واقعا منونم از اموزش عالیتون . من سیزده سالمه و چند روز دیگه تولد مامانمه سه ساعت دارم تو گوگل دنبال یه دستور پخت با توضیحات کامل میگردم واقعا ممنونم

  11. سلام ممنون ازآموزش های خوبتون
    یک سوال دارم قید شده کپی برداری ازمطالب نشه منظور چیه اینکه ازروز مطالب می نویسیم ودرست می کنیم اشکال داره؟ لطفا توضبح دهید

    1. سلام لطف دارید.
      نه منظور استفاده شخصی نیست منظور کپی کردن پست ها برای سایت ها یا گذاشتن در شبکه های اجتماعی هست. اشتراک گذاری مطالب اشکال نداره.

  12. بعد اینکه خامه زدیم گاناش بزنیم؟ یعنی گاناش که داغه خامه زیر لایه های کیک و خراب نمیکنه؟

    1. سلام بله اول خامه بزنید کیک رو یک الی دو ساعت بگذارید داخل یخچال که خامه خودش رو بگیره بعد گاناش داغ نیست چون وقتی خاموش می کنیم و شکلات رو اضافه می کنیم تا شکلات داخل خامه حل بشه یکم زمان می برده و گاناش ما از حرارت می افته و گرمه روی خامه می ریزیم یعنی وقتی انگشت خود را داخل سس شکلاتی می کنیم نسوزد، در مورد خراب شدن خامه که گاناش گرم هم بیاد روش نگران نباشید اتفاقی نمی افته.

      1. سلام عزیزم بنده فقط خامه قنادی زدم طعم ماست میدی و مثل طعمش مثل بیرون نشده بود ممنونم میشم راهنمایی کنید

      2. سلام از چه خامه قنادی استفاده میکنید؟ خامه حتما باید فریز بشه وگرنه خراب میشه با ایت طعمی که شما میگید احتمالا خامه خراب شده.
        خامه قنادی پاستوریزه تهیه کنید من خامه هامون و کاله رو که استفاده کردم راضی بودم و طعم خوبی دارند و خوب هم فرم میگیرن.

    1. سلام نصف این مواد کافی است در یک قالب کوچیک کیک رو درست کنید. از وسط ببرید و خامه بزنید.

    1. سلام بله میتونید استفاده کنید فقط قبلش نکاتی که در مورد درست کردن کیک قابلمه ای براتون نوشتم رو بخونید. در سایت سرچ کنید “درست کردن کیک در قابلمه ” و ۳ روش برای درست کردن کیک قابلمه ای رو بخونید.

  13. سلام ممنون از شما بابت آموزشهای خوبتون ، من این کیک رو درست کردم و از خامه آماده استفاده کردم ۵ دقیقه با همزن دور تند زدم فرم نگرفت چندین بار این کار رو کردم و هر بار داخل یخچال میگذاشتم ضمن اینکه ظرف خامه استیل و داخل ظرف یخ هم بود در نهایت بعد از کلی درگیری بازهم خامه به اون شکل که باید فرم بگیره نشد خلاصه اینکه سوالم اینه که تا چه مدت زمان مجاز به همزدن خامه هستیم ؟ به نظر شما اشکال کارم چی بوده؟

    1. سلام
      اولاً یخ نباید داخل خامه باشه یخ باید زیر ظرف خامه قرار بدید البته اگر هوا گرمه برای مثال در فصل تابستان. یا اگر قرار است خامه را مدت طولانی بیرون قرار بدید، وگرنه حتماً لازم نیست زیر آن یخ بگذارید. خامه که از فریزر خارج می کنید باید صبر کنید یخ آن باز بشه اما نه کاملاً و موقع زدن با همزن انقدر بزنید که ضمن فرم گرفتن خامه یخ خامه کاملاً آب بشه که بعد فرم خامه نخوابه معمولاً بعد از ۳ الی ۴ دقیقه زدن خامه شروع به فرم گرفتن می کنه و بعد از ۵ الی ۶ دقیقه دیگه کافیه .

  14. سلام
    شما داخل پستون گذاشتین ک دولیوان ولی نذاشتین چند گرم شاید لیوانی ک من از استفاده میکنم تا لیوان شما فرق کنه این باعث نمیشه ک کیک خراب بشه

    1. سلام همیشه سعی می کنم اندازه ها رو به لیوان بگم تا اونایی که ترازو هم ندارند راحت بتونن کیک رو درست کنند. لیوان های معمولی تقریبا هم اندازه هستند اما مواد رو لیوان دسته دار فرانسویی اندازه می زنم که معمولاً تو هر خونه ای هست.

    2. باسلام ایا میشه مواد این کیک را به جای قالب درقابلمه چدنی معمولی که قطرش ۲۵سانت وبلندی هم ۱۴سانت هست بریزیم وبزاریم تو فر ایا کیک خوب پف میکنه

      1. سلام داخل قابلمه چدنی هم میتونید قرار بدید اما چون چدن دیر داغ میشه زمان پخت بیشتر میشه قالب تون هر طرح و شکلی داره باید قطر مواد کیک بین ۲ تا ۴ سانتی متر بشه که نه خیلی قطور بشه نه خیلی نازک و یک سوم تا نصف قالب جا برای پف داشته باشه

  15. سلام وقتتون بخیر اگه امکانش باشه یکبار از مرحله درست کردن کیک تا خامه کشی و تزیین رو تصویری فایلش بذارید عالی میشه چون آموزش تصویری خیلی بهتره

    1. اگر منظورتون آموزش ویدیویی هست متاسفانه فعلاً امکانش برام نیست. اما اگر ویدیویی دیدم که مراحل کار رو ساده و خوب نمایش داده حتما به مطلب اضافه می کنم.

  16. سلام بعد از زمانی که خامه رو فرم میدهیم تا زمان استفاده از ان چه قدر فرصت هست ایا بلافاصله باید از ان روی کیک استفاده کرد یا میتوان مدت نیم ساعت بعد از فرم گرفتن ان رادریخچال گذاشت؟ این سوالم برای این هست که شما فرمودید بعد از خامه کشی اطراف و روی کیک انرا نیم ساعت در فریزر گذاشت میخام بدونم در این مدت بقیه خامه که هنوز استفاده نشده خراب نمیشه

    1. سلام نه اگر خامه رو تو این مدت در یخچال قرار بدی فرم خامه نمی خوابه. فقط خامه رو وقتی فرم دادی دیگه در فریزر نذار.

  17. سلام ببخشید شماگفتید که یه شب تاصبح کیک بمونه بیرون یخچال خوشمزه تر میشه .من اینکارو کردم داخل یه ظرف روی قالب که کیک داخلش بود گداشتم ولی صبح کاملا خمیری شده بود و عین اجر سفت و خمیری بود ،واقعا افتضاح بود نمیدونم چرا؟ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. تا حالا برا خودم همچین اتفاقی نیافتاده اما ممکنه به سه علت اینجوری شده باشه: یکی اینکه به کیکتون شربت نداده‌ید ۲- خامتون کاملاً فرم نگرفته بوده و کم کم به خورد کیک رفته ۳- بخاطر کیکتون بوده که خیلی خمیری و سفت بوده.

    1. سلام
      اگر کیک داغ بوده و داخل ظرف گذاشتید و در اونو گذاشتید اینجوری شده مثل نون داغ که داخل پلاستیک می مونه خمیر شده بخاطر همین چروکیده و خمیری میشه کیک رو باید داخل سینی در فر بماند یا اینکه در محیط باز در ظرف نگذارید فقط برای اینکه حشره ای داخلش نره یک پارچه نخی یا توری روش بکشید.

    1. سلام
      بله میتونید درست کنید. اگر نکات گفته شده در اینجا و لینکی که برای نکات پف کردن کیک نوشته شده رو رعایت کنید و تا پخت کامل کیکتون، در کیک پز رو باز نکنید بله پفش عالی میشه حتی میتونید این کیک رو در ماهیتابه درست کنید که ۳ روش برای درست کردن کیک در ماهیتابه هم نوشته شده که اگر در سایت جستجو کنید میتونید ازش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا