رشد و توسعه فردی

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم با ۲۷ تکنیک طبیعی برای زیباتر شدن

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم با نکات جذابیتآیا تنها راه زیبا شدن رو این می دانید که جلوی آینه بایستید و آرایش کنید؟ اگر این باور شماست باید بگم درسته که آرایش کردن باعث زیباتر شدن می شود و اصلا آرایش می کنیم که زیبا شویم؛ اما آرایش تنها راه زیبایی نیست. بهترین زیبایی و ماندگارترین زیبایی، زیبایی طبیعی است. هر فردی با هر حالت چهره و اجزای چهره ای که دارد زیبایی هایی دارد که اگر از اون ها مراقبت کند. می تواند جذاب باشد و نیاز نباشد ساعت ها جلوی آینه آرایش کند. در ادامه به ۲۷ نکته برای اینکه بتوانیم بدون آرایش زیبا باشیم اشاره خواهم کرد.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم ؟

بچه ها همه دارای پوستی صاف، لبخندی زیبا و هر کدام به نوبه خود جذابیت هایی دارند. اینکه ما در بزرگسالی جذابیت های کودکی خود را نداریم، شاید مهم ترین علت آن به نحوه مراقبت از پوست، رژیم غذایی، عادات و سبک زندگی ماست. که زیبایی ما را تحت تاثیر قرار داده. پس برای اینکه به سلامتیمان و زیبایمان کمک کنیم، به نکاتی که در ادامه خواهم گفت توجه کنید. این نکات به ما می آموزد چطور بدون آرایش زیبا باشیم و زیبا بمانیم.

۱- داشتن رژیم غذایی سالم برای داشتن پوست سالم

رژیم غذایی سالم برای داشتن پوست سالم

با داشتن یک رژیم غذایی خوب پوست خودتان را به بهترین نحو تغذیه کنید. برای داشتن پوست سالم و شفاف و بدون جوش و لکه، وجود یک تغذیه درست و مناسب ضروری است. تغذیه مناسب علاوه بر اینکه پوست شما را زیبا می کند، اندام شما را هم زیبا نگه می دارد، که تاثیر زیادی در زیبایی طبیعی شما دارد.

  • میوه ها و سبزیجات را در رژیم روزانه خود بگنجانید.
  • غذاهای دارای امگا ۳ مثل: ماهی،دانه کتان و گردو را مصرف کنید.
  • غذاهای غنی از ویتامین های مورد نیاز پوست مانند: کدو تنبل، پرتقال و سیب زمینی را در رژیم خود داشته باشید.
  • مواد غذایی دارای پروتئین بالا بخورد مثل: لوبیا، تخم مرغ و گوشت مرغ
  • خوردن روغن های غیر مفید و غذاهای چرب مانند انواع فست فودها که موجب جوش و کدر شدن پوستتان می شود را به حداقل ممکن برسانید.
  • از سیگار کشیدن و خوردن نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه خودداری کنید.

برای داشتن تغذیه سالم پیشنهاد می کنم دو پست راهکارهای آهسته غذا خوردن و ۹ راه مؤثر و سالم برای کاهش وزن را نیز مطالعه کنید.

۲- آب بنوشید

نوشیدن آب برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم

با نوشیدن آب کافی به پوستتان شادابی می دهید. آب کافی پوست را مرطوب نگه می دارد و موجب کاهش چین و چروک در پوست می شود و چهره شما را شاداب تر نشان می دهد. روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. در همه جا بطری آب همراهتان باشد و بطور منظم آب بنوشید.

نوشیدن آب کافی علاوه بر اینکه تاثیر مستقیم روی زیبایی و سلامت پوست شما دارد، موجب کاهش استرس و تنش می شود که خود عامل ایجاد آرامش در چهره شما و زیباتر نشان دادن شماست. انسان های آرام همیشه از انسان های پر از استرس جذاب تر هستند.

برای تأثیر بیشتر نوشیدن آب، می توانید آب خود را با مواد عالی برای پوست طعم دار کنید. موادی مانند: نعنا، لیمو و خیار

۳- خوب بخوابید

با یک مثال ساده این موضوع را توضیح می دهم. همانطور که گوشی موبایل شما برای کار کردن نیاز به شارژ شدن دارد. بدن شما هم برای درست کار کردن نیاز به شارژ شدن دارد و این شارژ شدن یعنی خواب خوب و باکیفیت؛

بدن در خواب خودش را ترمیم می کند. در خواب پوست کلاژن های جدید تولید می کند و خودش را بازسازی می کند. خواب خوب باعث می شود شما چشمان زیباتری داشته باشید. پف و سیاهی زیر چشم ها را کاهش می دهد. این را بدانید هیچ آدمی با چشم های خسته و قرمز زیبا به نظر نمی رسد.

برای آشنایی با نکات داشتن خواب کامل و با کیفیت مطالعه پست ۴ نکته برای داشتن خواب باکیفیت را به هیچ وجه از دست ندهید.

۴- به مواد آرایشی که مصرف می کنید دقت کنید

به مواد آرایشی که مصرف می کنید دقت کنید تا زیبا بمانید

آیا می دانستید پوست شما ۶۰ درصد از موادی که روی آن قرار می گیرد را جذب می کند! بنابراین مراقب زیبایی خودتان باشید و همیشه در انتخاب کرم ها و لوازم آرایشی خودتان دقت کنید. مواد آرایشی که داری پارابن و سولفات هستند، موجب تحریک پوست، خشکی، کدر شدن و حتی ایجاد جوش و لک در صورت شما هستند.

سعی کنید از مواد آرایشی با کیفیت و تا حد ممکن طبیعی برای پوست خود استفاده کنید.

۵- برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم ورزش کنیم

داشتن فعالیت بدنی منظم و همیشگی هم برای سلامت روح مفید است و هم جسم؛ سعی کنید حداقل ۳ بار در هفته ورزش کنید؛ یوگا، شنا، آیروبیک، پیاده روی و … ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و شروع کنید.

تحقیقات نشان می دهد ورزش کردن تأثیر زیادی در سلامت پوست دارد:

  • ورزش گردش خون را بهبود می بخشد و موجب خون رسانی بهتر و بیشتر به پوست می شود.
  • سموم را از بدن دفع می کند. بنابراین پوست سالم تر و  شفاف تری خواهیم داشت.
  • موجب افزایش تحویل اکسیژن به پوست می شود.
  • استرس را کاهش می دهد و تمام بدن از جمله پوست را آرام می کند.

حتماً بخوانید: ۱۵ راهکار ایجاد انگیزه برای ورزش کردن

۶- برای مراقبت از پوست خود یک روال مدام داشته باشید

اول از همه نوع پوست خود را بشناسید و با توجه به آن یک روال ثابت و منظم برای مراقبت از پوست خود داشته باشید. سعی کنید هر صبح و شب به پوست خود رسیدگی کنید.

مراحل پاکسازی، تقویت و مرطوب کردن را برای پوست خود هر روز انجام دهید. با تکرار منظم آن حتماً به نتایج خوبی خواهید رسید.

هیچ وقت شب با آرایش به رختخواب نروید. اینکار صدمات زیادی به پوستتان می زند، منافذ پوست را مسدود می کند و شادابی را از پوستتان می گیرد.

به پوست بدن و دست خودهم توجه کنید و از کرم و لوسین مناسب برای دست و بدن خود استفاده کنید.

حتما بخوانید: ۲ دستور عالی برای درست کردن پاک کننده آرایش طبیعی

۷- ضد آفتاب را برای خودتان اجباری کنید

برای زیبا بودن بدون آرایش از ضدآفتاب استفاده کنید

پرتوهای UVA ، UVB و UVC در خورشید دلیل اصلی پیر شدن زودرس پوست هستند. آفتاب موجب ایجاد لکه های قهوه ای و کک و مک رو پوست می شود. بنابراین همیشه وقتی در جلوی آفتاب قرار می گیرید، ضدآفتاب بزنید.

برای ایران بهترین SPF  برای ضد آفتاب SPF  بالای ۶۰ است. همچنین در انتخاب ضد آفتاب به چرب یا خشک بودن پوستتان هم توجه کنید که ضد آفتاب متناسب با پوستتان را انتخاب کنید.

۸- لایه برداری از پوستتان را جدی بگیرید

لایه برداری یا اسکراب پوست را حتما برای مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید. در روی پوست هر روز سلول هایی می میرند و سلول های تازه و سالم جایگزین آن ها می شوند. اگر این سلول های مرده روی پوست بمانند ممکن است موجب جوش سر سیاه و گرفتگی منافذ پوست شوند.

بنابراین سعی کنید حداکثر هفته ای ۲ بار پوست خود را ترجیحاً با مواد طبیعی مانند شکر، و پودر قهوه لایه برداری کنید. اینکار موجب روشن تر شدن و نرم تر شدن پوستتان می شود. بعلاوه اسکراب پوست باعث جلوگیری از ایجاد جوش نیز می شود.

۹- استرستان را کنترل کنید

کنترل استرس برای زیبا ماندن

با توجه به سبک زندگی امروز و مشغله های آن شاید استرس یک جز جدایی ناپذیر از زندگی ما شده. اما استرس بالا این اثرات را به دنبال دارد:

  • سردرد
  • افزایش فشار خون
  • ایجاد جوش و آکنه
  • ریزش مو
  • سفید شدن مو

درست است نمی توانیم بطور کامل استرس را از زندگی و کار خود دور کنیم؛ اما می توانیم تا حد زیادی آن را مدیریت و کنترل کنیم. برای مثال در هنگام استرس یک لیوان چای بنوشید، به آهنگ دوست داشتنی خودتان گوش بدهید. کمی ورزش کنید یا به هر کاری که شما را خوشحال می کند بپردازید.

۱۰- برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم چای سبز بنوشیم

برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم چای سبز بنوشیم

در هرجا سخن از زیبایی و خوش اندامی باشد، نام چای سبز را هم می بینیم. سعی کنید عادت کنید این چای را برای خودتان دم کنید. چای سبز:

  • غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها برای سلامت پوست و بدن است.
  • حاوی کاتچین است که نوعی آنتی اکسیدان است که از آسیب رسیدن به سلول ها جلوگیری می کند.
  • موجب بهبود گردش خون می شود.
  • کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد.
  • همچنین باعث کاهش جذب چربی و کاهش وزن می شود.

همه اینها موجب می شود چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای داشتن پوست زیبا باشد.

۱۱- برای زیباتر شدن از ماساژ صورت استفاده کنید

امروز علم هم می پذیرد که ماساژ صورت موجب می شود پوست بهتر و جوان تری داشته باشیم. چینی ها سال ها از این راز برای داشتن پوستی جوان استفاده می کنند. ماساژ صورت، پوست را محکم و درخشان می کند، استرس را کاهش می دهد، موجب از بین رفتن چروک های ریز و جوان شدن پوست می شود.

بهتر است در کنار ماساژ خود از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل استفاده کنید تا پوستتان علاوه بر ماساژ مرطوب هم بشود. در پستی جداگانه مورد فواید ماساژ و اموزش ماساژ صورت نوشتم که آن را بخوانید و حتما هر روز صورتتان را برای یک الی دو دقیقه ماساژ دهید.

۱۲- به موهایتان توجه کنید.

قطعا برای اینکه چه با آرایش و چه بدون آرایش زیبا باشیم باید به زیبایی و درخشان بودن موهای خود توجه ویژه داشته باشیم. برای داشتن موهای شاداب و درخشان حداقل هفته ای یکبار با روغن نارگیل، زیتون یا کرچک موهای خود را تقویت کنید. از شستن موهای خود با آب گرم بپرهیزید. و حتما پست ۱۷ راهکار برای داشت موهای سالم برای همیشه را بخوانید.

۱۳- لباس مناسب بپوشید

یکی دیگه از نکات مهم برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم این است که : به نحوه پوشش خود، نوع، رنگ و شکل لباسی که می پوشیم توجه کنیم. در انتخاب لباسی که مناسب باشد وسواس داشته باشید.

لباس های خیلی تنگ شما را چاق نشان می دهد و لباس های گشاد شما را شلخته می کند.

۱۴- مرتب باشید

برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم لباس مرتب بپوشیم و مرتب باشیم

شلختگی و نامرتب بودن از جذابیت شما می کاهد. همیشه ظاهر و لباس های تمیز و مرتب داشته باشید. به طور مرتب ابروها و موهای زائد بدن خود را اصلاح کنید. به شکل ابروها و اینکه چه ابرویی به قاب صورتتان می آید توجه کنید.

هر روز دوش بگیرید و عطرهای خوش بو و لطیف برای خوش بو کردن خودتان استفاده کنید.

۱۵- برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم از لبخند خود مراقبت کنیم

دندان های سفید برای زیبا بدون بدون نیاز به آرایش

داشتن دندان های سفید و زیبا تأثیر فوق العاده ای در زیبایی و جذابیت شما دارد. بنابراین به سلامت دهان و دندان خود توجه کنید. هر ۶ ماه به داندان پزشک مراجعه کنید. حداقل روزی ۲ بار با مسواک و خمیر دندان با کیفیت، مسواک بزنید.

به طور مرتب از نخ دندان استفاده کنید و برای سفید شدن دندان هایتان از خمیر دندان های سفید کننده و جوش شیرین بهره بگیرید. بعد از نوشیدن قهوه و چای دهان خود را بشویید تا دندان هایتان تیره و زردرنگ نشود.

۱۶- موهای خود را بطور مرتب اصلاح کنید

اصلاح کردن موها موجب زیباتر شدن، پر پشت تر و مرتب نشان دادن بیشتر آنها می شود که خب تاثیر مستقیم روی زیبایی شما دارد. حداقل هر ۲ ماه یکبار موهای خود را اصلاح کنید. حتی در کمترین حالت، سر موهای خود را که حالت ناصاف و بهم ریخته دارند، با قیچی بزنید.

این را به یاد داشته باشید که موهای تمیز و سالم بهتر و بیشتر رشد می کنند.

۱۷- از شر جوش های روی صورتتان خلاص شوید

در راه مقابله با جوش های صورت بدترین کار این است که بخواهید خیلی سریع از دست آنها خلاص شوید و آنها را بکنید یا فشار دهید. در این صورت جای این جوش ها برای همیشه روی صورتتان ماندگار می شود و در نهایت شما یک پوست ناصاف و پر از لک خواهید داشت.

همه ما جوش زدن را تجربه می کنیم. حالا یکی کم تر و یکی بیشتر؛ مهم این است که برای خلاص شدن از آنها صبور باشیم. با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن درخت چای و همچنین از کمک گرفتن از یک متخصص پوست حرفه ای جوش های صورت خود را درمان کنید.

۱۸- از مکمل ها استفاده کنید

استفاده از مکمل ها برای سلامت پوستتان

هر ۶ ماه آزمایش بدهید. اگر بدنتان دچار کمبود ویتامینی یا مواد معدنی است با مشورت با پزشک خود مکمل های غذایی دریافت کنید. ویتامین هایی مانند: A, E , B12, D و مواد معدنی لازم یعنی: آهن، روی، زینک و … که در سلامت پوست، مو و ناختن تاثیر زیادی دارند.

اما برای دریافت مکمل حتما با پزشک خودتون مشورت کنید. چون همان اندازه که مصرف آنها در هنگام کمبود بدن ما مفید است، مصرف بیش از حد آنها می تواند آسیب رسان و خطرناک باشد.

۱۹- از کرم شب استفاده کنید

کرم شب برای مراقبت از پوست

کرم شب کمک می کند صبح با پوست بهتر و چهره شاداب تری بیدار شوید. در روز آلودگی موجود در هوا، آفتاب، دود، رادیکال های آزاد به پوست استرس وارد می کنند و باعث پیری زودرس می شود.

استفاده از یک کرم شب با کیفیت و متناسب با پوست شما همراه با خواب کافی در شب کمک می کند در شب پوست ترمیم شود و رطوبت و مواد لازم آن تأمین شود و صبح روز بعد پوست ما شاداب تر و زیباتر باشد.

۲۰- قوز نکنید

برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم قوز نکنیم

به نحوه نشستن راه رفتن و ایستادن خوب توجه کنید. سعی کنید در همه این حالات کمر خود را صاف و مناسب نگه دارید. قوز کردن علاوه بر اینکه به کمر آسیب می زند، در دراز مدت موجب قوز دائمی هر چند کم می شود که در زیبایی شما تأثیر جدی دارد.

۲۱- از ماسک خانگی استفاده کنید

پوست یکی از مهم ترین عواملی است که در زیبا بودن تأثیر مستقیم دارد. بنابراین اگر بخواهیم بدون آرایش زیبا باشیم باید پوست شفاف، سالم، بدون لک و جوش داشته باشیم. یکی از راهکارهای اساسی برای مراقبت از پوست و نگهداری از آن استفاده از ماسک های طبیعی است.

بهتر است چند ماسک متاسب با پوست خود را انتخاب کنید و لااقل هفته ای یکبار پوست خود را تقویت کنید. برای درست کردن ماسک می توانید از عسل، زردچوبه، آلوئه ورا، شیر و میوه ها استفاده کنید.

حتما بخوانید: خواص ماسک زردچوبه و ۴ ماسک عالی زردچوبه برای صورت

۲۲- به زیبایی چشمان خود اهمیت بدهید

زیبایی چشم ها برای زیبا بودن بدون آرایش

چشم های خسته، گود، پف کرده هیچ وقت زیبا نیستند. بنابراین به چشمان خود اهمیت بدهید تا چهره زیباتری داشته باشید.

۲۳- ابروها و مژه های خود را فراموش نکنید.

توجه به ابروه ها و مژه ها برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم

ابروهای منظم و پرپشت همیشه زیباتر هستند. همیشه دور ابروهای خود را تمیز کنید. با توجه به قاب صورتتان ابروهای خود را مدلی اصلاح کنید که چهره تان را جذاب تر می کند و برای پر پشت شدن مژه و ابروهای خودتان از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل و کرچک استفاده کنید.

چند قطره از روغن نارگیل یا کرچک را روی ابروها و مژه های خود بزنید و شب تا صبح بماند بعد ابروهای خود را با آب گرم بشویید.

اگر پوست چرب دارید ممکن است روغن باعث جوش زدن پوستتان شود. بنابراین بعد از ۳۰ دقیقه از زدن روغن روی ابروها، صورت خود را با صابون بشویید. هفته ای ۲ بار از روغن کرچک یا نارگیل برای تقویت ابروها و مژه هایتان استفاده کنید.

۲۵- به لب هایتان برسید

توجه به لب ها برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم

لب های خشک و پوسته پوسته ظاهر زیبایی ندارند و شادابی را از چهره شما می گیرند. از کرم های تقویت کننده و چرب کننده لب یا حتی ها روغن های طبیعی برای داشتن لب ها نرم  و زیبا بهره بگیرید.

آبلیمو کمک می کند پوست نرم و لب های بدون ترک داشته باشید. بنابراین لیمو بخورید و بعنوان ماسک روی لب هایتان استفاده کنید.

۲۶- برای خودتان وقت بگذارید

خوشحال باشیم تا زیبا تر و جذاب تر باشیم

لازم است هر روز وقتی به خودتان اختصاص دهید. در آن وقت به کارهایی بپردازید که دوست دارید و شما را خوشحال می کند.

  • برای خودتان غذای مورد علاقه تان را درست کنید.
  • به پارک یا گردش بروید.
  • خرید کنید.
  • قهوه یا چای بنوشید.
  • آهنگ گوش کنید.
  • فیلم ببینید.
  • ورزش کنید.
  • پیاده روی کنید.
  • با دوستنتان هم صحبت شوید.
  • و  هرکاری که شما را از دغدغه ها دور کند.

احساس رضایت و خوشحالی استرس و تنش ها را از شما دور می کند و شما را به یک فرد آرام تبدیل می کند که می تواند لبخند بزند. و این ظاهر آرام و خوشحال شما را جذاب تر و دوست داشتنی تر می کند.

۲۷- دورنتان را زیبا کنید

برای زیبا بدون بدون آرایش دورنتان را زیبا کنید

این یک نصحیت نیست بلکه یک واقعیت است. همه ما نقص هایی داریم یکی در ظاهر و یکی در باطن؛ اما آنچه ما را در دل ها ماندگار تر می کند ظاهر ما نیست بلکه باطن و اخلاق زیبای ماست که موجب می شود دیگران از مصاحبت با ما حس خوبی داشته باشند.

بنابراین سعی کنیم اکر نقصی در ظاهر داریم با زیبایی درونمان آن نقص را کم رنگ و حتی پنهان کنیم.

لطفا راهکارهایی که برای زیبا بودن بدون آرایش رعایت می کنید و بنظرتان خیلی مؤثر است را برای ما هم بنویسید. برایمان در مورد ماسک و مواد طبیعی که برای پوستتان استفاده کردید و راضی بودید هم بنویسید.

۴.۴/۵ - (۷۱ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. با عرض سلام و وقت بخیر
    ممنون بابت مطالب بسیار مفید و سازنده تون.
    من مدت زیادی درگیر جوش صورت بودم که خوشبختانه برطرف شد و مدتی هست که پوست صافم رو مدیون ماسک خاک رس هستم.
    به عزیزانی ک این نظر رو میخونن حتما حتما پیشنهاد میکنم یکبار در هفته از ماسک خاک رس استفاده کنند و بعد از استفاده مداوم تاثیر فوق العاده اون رو ببینند و روز ب روز به زیبایی چهره شون اضافه کنند. میتونید از عطاری ها تهیه بکنید و به همراه آب یا آبلیمو رقیق شده یا روغن (متناسب با نوع پوست) استفاده کنید.
    این تجربه شخصی من بود و دوست داشتم با شما درمیون بذارم.
    بازهم تشکر میکنم بابت مطالب مفیدتون.

    1. سلام خدا رو شکر 🙂
      ممنون از شما که تجربه تون رو برامون نوشتید فقط من این نکته رو هم اضافه کنم که موقع استفاده از ماسک خاک رس مانند ماسک سفیده تخم مرغ باید کاملا صورت بدون حرکت باشد و اصلا صحبت نکنید یا نخندید چون روی صورت چروک می افته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا