آشپزیدستور آشپزی

۹ نکته برای خوشمزه شدن سالاد الویه (سالادالویه خیلی خوشمزه و رژیمی )

سالادالویه از جمله غذاهایی است که تقریباً همه با دستور پخت آن آشنا هستیم. اما همیشه دانستن دستور پخت یک غذا تضمین خوشمزه شدن آن غذا نیست. بلکه نکات کوچک و فوت وفن هایی برای هر غذایی وجود دارد؛ که راز طعم متفاوت آن غذا در آن هاست. امروز قصد دارم برای خوشمزه شدن سالاد الویه نکاتی را بگم تا ضمن اینکه یک سالاد الویه فوق العاده خوشمزه درست کنید؛ بتوانید سالاد الویه رژیمی با میزان سس مایونز کم داشته باشید.

نکات لازم برای خوشمزه شدن سالاد الویه :

۱- موادی که توصیه می کنم برای خوشمزه شدن سالاد الویه خود استفاده کنید عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • سیب زمینی
  • نمک، فلفل سیاه، آب لیمو
  • مرغ
  • نخود سبز
  • هویج
  • فلفل دلمه
  • ذرت
  • سس مایونز
  • ماست


حتما بخوانید: ترفندهای خوشمزه شدن خورشت فسنجان


نخود سبز، فلفل دلمه، هویج و ذرت اختیاری است. اما برای خوشمزه شدن سالاد الویه و تهیه یک سالاد الویه مجلسی لازم است. ادامه نکات را بخوانید تا بدانید چگونه این مواد را باید بکار گیرد؛ تا سالادالویه با طعم متفاوت داشته باشید.

نکات خوشمزه شدن سالاد الویه

۲- اگر به سالاد خود مرغ می زنید؛ میزان تخم مرغ آن باید کم باشد. برای مثال برای ۶ نفر دو عدد تخم مرغ متوسط کافی است.

۳- نمک و فلفل سیاه و آبلیمو را به سس اضافه کنید و به سالاد اضافه کنید تا همه جای سالاد یکنواخت پخش شوند. و میزان آبلیمو باید خیلی کم باشد. یک قاشق غذا خوری برای یک کاسه بزرگ برای ۶ نفر کافی است. وگرنه ترش می شود و طعم خوبی ندارد. اما همین مقدار کم آبلیمو لازم است و سالاد الویه شما را خیلی خوشمزه تر و خوش عطرتر می کند.

۴- برای پخت مرغ داخل آب مرغ یک عدد پیاز بزرگ، فلفل دلمه و یک تیکه هویج بیندازید و کمی فلفل و مقدار خیلی کم زرد چوبه به آب مرغ اضافه کنید تا مرغ خوب بپزد و با این مواد بوی زخم مرغ گرفته شود و همچنین حدود یک لیوان آب مرغ را نگه دارید.

توجه: زردچوبه زیاد نزنید تا آب مرغ شما خیلی رنگ نگیرد.

۵- وقتی سیب زمینی را رنده کردید آب مرغ را (حدود یک نیم لیوانی برای یک کاسه متوسط سیب زمینی رنده شده) به سیب ها اضافه کنید، باهم مخلوط کنید و بگذارید داخل یخچال یک شب تا صبح بماند. تا آب مرغی که به آن اضافه کردید به خورد سیب زمینی ها برود و بعد بقیه مواد را به سالاد خود اضافه کنید.

این کار علاوه بر اینکه در خوش طعم شده سالاد الویه نقش زیادی دارد؛ باعث می شود در آخر که نیاز به اضافه کردن سس مایونز است میزان سس که باید اضافه کنید خیلی کم تر شود. بنابراین سالاد الویه شما رژیمی و کم چرب تر می شود.

۶- مرغ را خوب ریش ریش کنید و اگر وقت ندارید بعد از گرفتن استخوان های مرغ از همزن برقی برای ریش ریش کردن مرغ کمک بگیرید.

۷- نخود سبز را تفت دهید و به مواد سالاد اضافه کنید تا بوی خامی نخود سبز گرفته شود.

۸- برای اینکه از سس مایونز کم تری استفاده کنید مقدار سس مایونز را نصف کنید و بجای آن ماست اضافه کنید. با این ترفند هم سالاد الویه رژیمی شده، هم خوشمزه تر می شود.

۹- میزان هویج و فلفل دلمه باید کم باشد و بهتر است هویج را با رنده درشت رنده کنید. برای مثال نصف فلفل دلمه متوسط و یک هویج متوسط برای ۶ نفر کافی است.

جای نظرات، ترفندها و نکاتت در اینجا خالی است. اگر نکته ای برای خوشمزه شدن سالاد الویه می دانی برای ماهم در نظرات بنویس.


در ادامه بخوانید: دستور پخت کیک رژیمی خوشمزه


۳.۹/۵ - (۱۸ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

    1. نخود سبز رو هم میتونید با روغن کم تفت بدید هم اینکه با آب کم بپزید. اگر نخود سبز کنسرویی باشه که خودش پخته هست فقط باید کنسرو رو ۲۰دقیقه بجوشونید.

  1. با تشکر . اضافه کردن کمی شوید تازه خوشمزه تر خواهد کرد .خیار شور هم فراموش نشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا