آشپزیدستور آشپزی

طرز تهیه مربای توت فرنگی درسته ساده و خوشمزه با تمام نکات آن

طرز تهیه مربای توت فرنگی درسته در خانه یک مربای ساده و خوشمزهمربای توت فرنگی بخاطر طعم عالی و شکل زیبایی که دارد بسیار پرطرفدار است. اما خبر خوب این است که می توان خیلی ساده و راحت با کمترین زحمت، خودمان در خانه این مربا را درست کنیم. به همین منظور دوست دارم دستور تهیه مربای توت فرنگی آن هم بصورت درسته و خوشرنگ رو براتون بنویسم تا اگر تا الان این مربای خوشمزه و راحت را درست نکردید، بعد از خواندن این پست دست بکار شوید.

دستور تهیه مربای توت فرنگی درسته

مواد لازم :

  • توت فرنگی ۱ کیلو
  • شکر ۱ کیلو تا ۷۵۰ گرم
  • آبلیمو دو قاشق مربا خوری

۱- برای درست کردن مربای توت فرنگی درسته باید توت فرنگی هایی را انتخاب کنید که سالم و سفت باشند تا موقع پخت وا نروند و شکل خودشان را حفظ کنند.

توت فرنگی ها را بشویید، برگ های آن را جدا کنید. چون می خواهیم مربای توت فرنگی درسته تهیه کنیم که علاوه بر خوشمزه بودن، خوش شکل هم هست. سعی کنید توت ها را طوری بشویید که له یا نصف نشوند. البته کاملاً مختارید و اگر دوست دارید می توانید توت فرنگی ها را تیکه تیکه کنید.

توجه: همانطور که گفتم اول توت فرنگی را بشویید و بعد برگ (کلاهک) اونو جدا کنید تا توت فرنگی موقع شستن وا نرود.

شستن توت فرنگی برای تهیه مربای توت فرنگی درسته در خانه

۲- شکر را در بین و روی توت ها پخش کنید و درب ظرف حاوی توت و شکر را ببندید و یک شب تا صبح آن را در یخچال قرار دهید. ریختن شکر در روی توت فرنگی باعث می شود توت فرنگی ها در مدتی که در یخچال هستند، آب پس دهند و برای مربا شدن آماده شوند. و هر ۳ الی ۴ ساعت شکر و توت ها را آرام بهم بزنید تا توت فرنگی ها کاملاً آب بیندازند.

ریختن شکر روی توت فرنگی برای درست کردن مربای توت فرنگی درسته ساده و خوشمزه

۳- وقتی توت ها در یخچال ماندند، برای مثال از ۱۰ شب تا ۱۰ صبح فردا و خوب آب پس دادند، آنها را روی گاز قرار دهید. دو قاشق مربا خوری آبلیمو را به مخلوط شکر و توت فرنگی اضافه کنید. آبلیمو باعث می شود که مربا شکرک نزند.

ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد و بعد حرارت زیر قابلمه را کم کنید. در قابلمه را هم باز بگذارید تا مربای شما غلیظ شود.

توجه: آبلیمو نباید در آخر به مربا اضافه شود. چون مربا بوی توت فرنگی خودش را از دست می دهد و بوی آبلیمو می گیرد. آبلیمو را قبل از اینکه قابلمه را روی حرارت بگذارید به مواد مربا اضافه کنید.

برای پختن مربای توت فرنگی درسته آن را در قابلمه بریزید و حرارت را زیاد کنید

وقتی مربا شروع به جوشیدن می کند روی آن کف ایجاد می شود. برای اینکه مربا شما در آخر خوشرنگ تر و شفاف تر باشد، بهتر است هر چند وقت یکبار این کف ها را با سر کفگیر جمع کنید.

حداکثر حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد تا با حرارت کم مربای توت فرنگی ما آماده شود.

فقط بعد از ۱۵ دقیقه الی ۲۰ دقیقه اول، وقتی توت فرنگی ها نرم شدند، قبل از اینکه وا بروند آنها را از قابلمه با کف گیر بگیرید و داخل بشقاب بریزید. بعد صبر کنید تا آب توت فرنگی هم قوام بیاید و غلیظ شود. بعد که شربت توت فرنگی آماده شد توت فرنگی ها را به شربت اضافه کنید و بعد از یک الی دو دقیقه گاز را خاموش کنید.

همچنین می توانید اگر آب توت فرنگی زیاد است، ابتدا آب را روی حرارت قرار دهید. کمی که غلیظ شد بعد توت ها را به آب اضافه کنید تا توت فرنگی ها وا نرود و سالم درسته باقی بماند. در حالت کلی توت فرنگی بیشتر از ۲۰ دقیقه نباید بجوشد تا شکل سالم و درسته خودش را حفظ کند.

۴- صبر کنید تا مربای توت فرنگی خوب داخل قابلمه خنک شود و در آخر آنها را در ظرف های شیشه ای خشک و تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

حتما بخوانید: طرز تهیه شربت و مربای آلبالو خوشرنگ و خوشمزه

بعد از تهیه مربای توت فرنگی درسته آن را در شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید

توجه: موقع بهم زدن مربا دقت کنید آن را آرام بهم بزنید تا توت فرنگی ها له نشود.

امیدوارم این مربای توت فرنگی خوشمزه، خوش شکل همچنین همانطور که دیدید بسیار ساده را در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

لطفاً اگر روش دیگری برای درست کردن مربای توت فرنگی می دانید برای ما در زیر همین نوشته کامنت کنید.

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا