صفحه اصلی / آشپزی / بهترین روش های نگهداری سبزی خوردن – نگهداری طولانی مدت سبزی خوردن

بهترین روش های نگهداری سبزی خوردن – نگهداری طولانی مدت سبزی خوردن

اگر ما بخواهیم یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم؛ باید سبزیجات از جمله سبزی خوردن را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. در اینجا به روش نگهداری سبزی خوردن در یخچال می‌پردازیم. اما قبل از آن خواص سبزی خوردن  و نام انواع سبزی خوردن را بیان می کنیم؛ تا بیشتر با انواع سبزی و خواص آنها آشنا شویم.

سبزی خوردن شامل چیست؟

سبزی خوردن معمولاً حاوی: تره، ترپچه، ریحان، شاهی، نعنا، جعفری، ترخون و پیازچه است. البته شما می‌توانید هر سبزی دیگری که دوست دارید؛ نیز به آن اضافه کنید. مثلا می‌توانید اگر دوست دارید، به آن کاهو یا مرزه اضافه کنید. کاملاً به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. اما چیزی که در فروشگاه‌ها و بین عامه مردم بعنوان سبزی خوردن نام برده می‌شود ۸ موردی بود که بیان شد.

خواص سبزی خوردن:

باید توجه کنید که هرکدام از سبزی های خاصیت منحصر به فرد خود را دارند مثل:

  • تره : ضدسرطان
  • ترپچه: خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ دارد. و ضد سرطان است.
  • ریحان: جلوگیری از ورم معده
  • شاهی: ضد باکتری و ضد سرطان
  • نعنا: ضد نفخ  و ضد تهوع
  • جعفری: درمان عفونت ادرای
  • و…

اگر توصیه می‌شود که؛ سعی کنید از تمام سبزی‌های موجود در سبزی خوردن استفاده کنید نیز به این دلیل است که هرکدام از سبزی‌ها خواص خاص خود را دارند . ما برای بهره‌مندی از این خواص باید از همه نوع سبزی استفاده کنیم.

اما اگر بخواهیم از خاصیت سبزی خوردن به طور کلی بگوییم خواص زیر را می‌توان نام برد:

  • فیبر بالا: سبزیجات دارای فیبر زیاد می‌باشند که: یبوست را درمان می‌کند. معده را هنگام غذا خوردن پر می‌کند و اجازه نمی‌دهد ما غذای زیادی بخوریم در نتیجه برای داشتن تناسب اندام بسیار مؤثر است.
  • ضد سرطان : از جمله از ابتلا به سرطان روده و معده که بسیار شایع است، جلوگیری می‌کند.
  • تقویت حافظه: به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و رادیکال آزاد موجود در سبزی‌ها خون‌رسانی به مغز را افزایش می‌دهد در نتیجه حافظه را تقویت می‌کند.
  • جلوگیری از ورم معده؛
  • پوست سالم: سبزیجات باعث می‌شود پوست شفاف داشته باشیم و از پیری پوست جلوگیری می‌کنند.

نکنه: در طب سنتی خوردن سالاد همراه غذا منع می‌شود. چرا که سالاد دارای طبیعت خیلی سرد است و باعث می‌شود غذا دیرتر هضم شود. اما خوردن سبزی بسیار توصیه می‌شود. چراکه سبزیجات موجود در آن باعث می‌شود غذای ما بهتر هضم شود و جلوی پرخوری را می‌گیرند.

طرز نگهداری از سبزی خوردن:

ما در اینجا دو روش برای نگهداری سبزی در یخچال بیان می‌کنیم تا شما بتوانید مدت طولانی‌تری سبزی را تازه نگه‌دارید و از خوردن سبزی تازه لذت ببرید.

روش اول برای نگهداری طولانی مدت سبزی خوردن:

بعد از پاک کردن، شستن و ضدعفونی کردن سبزیجات، آنها در داخل آبکش یا یک پارچه نخی پهن کنید؛ تا خوب آب آن‌ها گرفته شود. بطوریکه به طور کامل رطوبت آن گرفته شود. بعد سبزی‌ها را داخل یک قابلمه رویی یا همان نیکلی، بریزید درب آن را خوب ببندید و داخل یخچال بگذارید.

روش دوم برای نگهداری طولانی مدت سبزی خوردن:

مانند روش قبل، بعد از پاک کردن، شستن و ضدعفونی کردن سبزیجات، آنها در داخل آبکش یا یک پارچه نخی پهن کنید تا خوب آب آن‌ها گرفته شود. بعد سبزی را داخل یک پارچه یا کیسه‌ی نخی بریزید. کیسه را ببندید و داخل پلاستیک فریزر بگذارید و داخل یخچال قرار دهید.

توجه کنید موقعی که سبزی‌ها را پهن کرده‌اید که خشک شوند هر نیم الی یک ساعت آن‌ها راجابجا و زیرورو کنید تا سبزی‌های زیری که خیس‌تر هستند؛ خشک شوند و  پلاسیده نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *