آشپزیترفند و تجربه آشپزی

۶ ترفند برای گرفتن آبلیمو بیشتر ( چیکار کنیم از لیمو بیشتر آب بگیریم؟)

نکات و روش های گرفتن آبلیمو بیشتر از لیموبرای گرفتن آبلیمو نکات ساده‌ای وجود دارد که با رعایت آنها می توانیم حداکثر استفاده از یک لیمو را داشته باشیم و تا آخرین قطره آب آنها را بگیریم. بنابراین بهتر است ترفندهای گرفتن آبلیمو بیشتر را بدانیم تا بتوانیم از یک لیمو بیشتر آب بگیریم و به صرفه تر باشد. به همین منظور در اینجا با ۶ روش ساده اما مفید آشنا می شوید که اصلاً به ابزار خاصی نیاز ندارد و راحت در خانه می توانید این راهکارها را بکار بگیرید.

روش های گرفتن آبلیمو بیشتر از لیموی تازه

۱- انتخاب لیمو مناسب آبگیری

گرفتن آبلیمو بیشتر از لیمو با انتخاب لیمو نرم و آبدار

لیموهایی رو انتخاب کنید که آبدار باشند. حتما می پرسید از کجا بفهمیم آبدار هستند یا نه؟ ۳ راهکار ساده برای تشخیص لیموی آبدار و خوب وجود دارد:

  • لیمو باید پوست نازک داشته باشد.
  • لیمو باید سنگین باشد لیمو سبک آب ندارد و خشک است. اگر دو لیمو هم اندازه را بردارید لیمویی که سنگین تر است آب بیشتر دارد.
  • وقتی لیمو را فشار می دهید باید فشرده شدن آب را در آن حس کنید مانند انار که می فشارید و لیمو باید بافت نرم داشته باشد.

لیموهای کوچک برای آبگیری بهتر از نوع بزرگ آن هستند از این جهت که آبلیموی گرفته شده از آن ها ترش تر می شود.

۲- لیمو را آب کنید

در پستی جداگانه به طور در مورد گرفتن آبلیمو تازه و راهکارهای جلوگیری از خراب شدن آن نوشتم که توصیه می کنم اگر قصد گرفتن آبلیمو را دارید، حتماً آن را بخوانید. در آنجا به یک روش برای گرفتن آبلیمو بیشتر اشاره کردم که خیلی مؤثره و کمک زیادی می کند تا از آب بیشتری از لیموها گرفته شود.

این راهکار این است که: لیمو را یک شبانه روز در آب ولرم خیس کنید. لیموهای تازه را در تشت بریزید و روی آن ها را در حدی که آب روی همه را بپوشاند آب بریزید. این راهکار حتی کمک می کند لیموهای مانده و کمی خشک شده دوباره آبدار شوند و برای آبگیری مناسب شوند.

گرفتن آبلیمو بیشتر از لیمو با خیساندن لیموها

حتما این راهکار را امتحان کنید و تفاوت آن را ببینید. من خودم همیشه همین کار رو قبل از آبگیری لیمو انجام میدم و واقعاً تأثیرگذاره.

۳- لیمو را گرم کنید:

گرم کردن لیمو کمک می کند آب لیمو از پرزهای آن بهتر جدا شود و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد باعث می شود شما از یک لیمو نسبت به قبل بیشتر آبلیمو بگیرید.

اگر مقدار کمی لیمو دارید آنها را درمایکروویو گرم کنید لیموها را برای ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا گرم شوند. وقتی پوست لیموها گرم شد آنها را از مایکروویو خارج کنید، از وسط نصف کنید و آب آنها را بگیرید.

قرار دادن لیمو در مایکروویو برای گرفتن آبلیمو بیشتر

راه دیگری که برای گرم کردن لیموها می توانید انجام دهید بخصوص اگر تعداد لیموها زیاد است این است که آب را گرم کنید. اما آب نباید جوش بیاید یا در حدی گرم باشد که بخار ایجاد کنید. همین که گرمای آب از روی بدنه قابلمه احساس کنید، کافی است. لیموها را در آب گرم بریزید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا پوست لیموها گرم شود. وقتی لیموها آماده و گرم شدند می توانید آنها را برش بزنید و آب آنها را بگیرید.

حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که: لیمو ها را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای اتاق برسند لیمو وقتی سرد شود بافت آن سفت می شود و خیلی سخت تر از آن آب خارج می شود. اما برای گرفتن آبلیمو بیشتر می توانید لیمو را از یخچال خارج کنید با این ترفند بافت آنها نرم می شود و خیلی راحت تر و بیشتر از آنها آبلیمو گرفته می شود.

۴- برای گرفتن آبلیمو بیشتر از چنگال استفاده کنید:

ساده ترین روش برای گرفتن آبلیمو بیشتر این است که بعد از برش لیمو چندبار در آن چنگال بزنید و چنگال را در بافت لیمو بچرخانید با این روش آب لیمو راحت تر و بیشتر از تفاله آن جدا می شود.

استفاده از چنگال برای گرفتن آبلیمو بیشتر

۵- لیمو را رول کنید:

با رول کردن لیمو آب از تفاله لیمو جدا می شود. لیمو را برای چند ثانیه محکم رول کنید و بعد آن را برش بزنید خواهید دید خیلی بیشتر و سریع تر می توانید از لیمو رول شده آب بگیرید.

برای گرفتن آبلیمو بیشتر لیمو را رول کنید

۶- برش صحیح لیمو:

برش لیمو از عرض موجب می شود حدود ۱/۵ برابر بتوان از لیمو آب بیشتر گرفت. مانند تصویر زیر:

برای گرفتن آبلیمو بیشتر لیمو را درست برش بزنید

بعد از گرفتن آبلیمو تفاله و پوست لیمو را در در سطل آشغال نیندازید. راهکارهای خوب و مفیدی برای استفاده از آنها وجود دارد که در پست زیر به این راهکار ها اشاره شده. مطالعه آنها را از دست ندهید:

لطفاً اگر هرکدام از این راهکارها را برای گرفتن آبلیمو بیشتر استفاده کردید تجربه خودتون از نتیجه ای که داشتن برامون بنویسید. همچنین اگر روشی برای گرفتن آب بیشتر از لیمو تازه دارید که در این پست به آن اشاره نشده، برای ماهم بنویسید.

۳.۲/۵ - (۹۰ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. لیمو رو بزاریم توی ماکروویو؟؟
    با این روشی که پیشنهاد دادین تمام خاصیت لیمو با حرارت از بین میره که.

    1. لیمو داخل مایکروویو در حد ۳۰ ثانیه گرم میشه نه اینکه داغ بشه یا بجوشه مثل اینکه لیمو رو ۱۰ دقیقه بزارید جلوی آفتاب، بله شما درست می فرمایید با حرارت خاصیت لیمو بخصوص ویتامین C اون از بین میره ولی اگر یکم گرم بشه که مشکلی نداره نوشتم داخل متن در حدی که پوست لیمو یکم گرم بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا