آشپزیدستور آشپزی

چطور یک شنیسل مرغ خوشمزه رستورانی درست کنیم؟

طرز تهیه شنیسل مرغ خوشمزه رستورانی در خانه با تصویراگر یکی از طرفدارهای غذاهای سوخاری هستید. شنیسل مرغ یک غذا سوخاری عالی است. اما نه هر شنیسلی! قرار است با دستور شنیسل مرغ خوشمزه و رستورانی را بخوانیم. که طرز تهیه آن بسیار سریع و ساده است. اگر دلتون هوس یک غذای سوخاری و خوشمزه کرده این غذا را بهتون پیشنهاد می‌دهم.

شاید دوست داشته باشید که بدانید به چه غذایی شنیسل می‌گویند. خیلی ساده و کوتاه شنیسل را بهتون معرفی می‌کنم. اگرم شنیسل را به خوبی می‌شناسید که از این تعریف بگذرید و ادامه پست را بخوانید.

شنیسل چیست؟

شنیسل ( Schnitzel ) یک برش نازک از گوشت است که در روغن سرخ می‌شود. معمولاً قبل از سرخ کردن با کوبیدن بیفتک روی گوشت، آن را باریک می‌کنند. قبل از سرخ کردن، گوشت را در آرد سوخاری می‌زنند. یک غذای اترشی است که در خیلی از کشورها معروف است و با گوشت گوساله، خوک، گوسفند، مرغ، گاو و بوقلمون درست می‌شود.

قبل از اینکه طرز تهیه این شنیسل مرغ خوشمزه را براتون بنویسم باید بگم از ویژگی های مهم این دستور شنیسل مرغ این است که:

ساده است: چون شنیسل مرغ درست می‌کنیم و گوشت مرغ خیلی سفت نیست، بنابراین اصلاً به بیفتک نیاز ندارد و بدون دردسر آماده می‌شود.

خوشمزه است: چون علاوه بر اینکه سوخاری است، گوشت آن اصلاً خشک نیست و کاملاً نرم و آبدار است.

مواد لازم برای تهیه شنیسل مرغ خوشمزه

این مواد برای ۳ نفر کافی است.

  • سینه مرغ متوسط: ۲ عدد
  • پیاز بزرک: ۱.۵عدد یا دو عدد پیاز متوسط
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • آرد سوخاری ساده: حدود یک بسته
  • ادویه مخلوط یا زردچوبه، زنحبیل، دارچین، زیره و …: یک قاشق مربا خوری (دستور تهیه ادویه مخلوط برای همه غذاها را بخوانید.)
  • فلفل سیاه: نصف قاشق چای خوری (اگر ادویتون فلفل ندارد.)
  • پودر سیر: یک قاشق مرباخوری سر خالی (دلخواه)
  • نمک: حدود یک قاشق چای خوری

مراحل درست کردن شنیسل مرغ رستورانی

۱- اولین کاری که برای درست کردن شنیسل مرغ می‌بایست انجام دهید این است که: باید سینه را برش بزنید. کف دست را محکم روی سینه مرغ قرار می‌دهیم و بصورت ورقه ای از قطر آن،  برش طولی میزنیم.

اگر یک سینه مرغ متوسط باشد، باید هر سینه را ۳ برش بزنید و ۳ فیله درست کنید. سعی کنی قطر همشون به یک اندازه باشد تا موقع سرخ کردن همه باهم و به یک اندازه سرخ بشوند.

برش زدن سینه مرغ برای درست کردن شنیسل مرغ خوشمزه

برای برش هم از یک چاقوی تیز و بزرگ استفاده کنید که بهتر و راحت تر بتوانید سینه‌ها را برش بزنید.

اگر قصد درست کردن شنیسل را دارید، قبل از اینکه سینه مرغ را در فریزر بگذارید آن را برش بزنید، بعد داخل فریزر بگذارید که بعداً بتوانید سریع‌تر شنیسل‌ها را آماده کنید. هر فیله در یک تیکه یا یک قسمت از پلاستیک قرار دهید که روی هم قرار نگیرند و بهم نچسبند تا سریع یخ آن‌ها باز شود.

۲- پیاز را با رنده ریز رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. آب پیاز را روی فیله‌ها بریزید تا حداقل ۲ الی ۳ ساعت و حداکثر ۶ ساعت داخل آب پیاز بمانند.

توجه: حتماً از آب پیاز برای گرفتن بوی زهم و مزه دار کردن فیله مرغ استفاده کنید و پیاز رنده شده را روی فیله ها نریزید. چون موقع سرخ کردن اگر پیاز بریزید پیاز به سطح گوشت می چسبد و بعد از سوخاری شدن طعم خیلی خوبی ندارد.

برای اینکه بتوانید راحت آب پیاز را بگیرید، اول اینکه با رنده ریز پیاز را رنده کنید و بعد پیازها را داخل یک پارچه توری بریزید و محکم فشار دهید. برای اینکه پیاز موقع رنده کردن چشمتان را اذیت نکند، پست ترفندهایی برای اینکه پیاز چشم را نسوزاند را بخوانید.

برای درست کردن شنیسل مرغ خوشمزه فیله مرغ را در آب پیاز قرار دهید

در اینجا اگر از قبل سینه مرغ را برش زده باشید، می‌توانید در حینی که فیله‌ها از یخ باز می‌شوند، آب پیاز روی آنها بریزید که بعد از ۲ الی ۳ ساعت آماده سوخاری کردن باشند.

به فیله به جز آب پیاز هیچ چیز دیگر اضافه نکنید. بعضی آبلیمو میزنند که نباید اینکار رو بکنید. چون آبلیمو گوشت مرغ را سفت می‌کند و طعم شنیسل مرغ را تغییر می‌دهد.

۳- وقتی فیله‌ها به اندازه کافی در آب پیاز مانند و مزه دارشدند و بوی زهم آنها گرفته شد، دو عدد تخم مرغ را با ادویه، پودر سیر، فلفل سیاه و نمک مخلوط می‌کنیم و بهم میزنیم.

خیلی نیاز نیست تخم مرغ‌ها را بهم بزنید. وقتی زرده و سفیده آن کمی باز شد و ادویه‌ها با آنها مخلوط شد کافی است. اگر خیلی بهم بزنید حالت چسبندگی تخم مرغ از دست می رود و آرد سوخاری خیلی خوب به سطح مرغ نمی‌چسبد.

آماده کردن تخم مرغ برای تهیه شنیسل مرغ رستورانی و خوشمزه

 

فیله را کاملا در تخم مرغ بزنید. بعد داخل آرد سوخاری بچرخانید تا همه جای آن را آرد سوخاری بگیرد.

زدن فیله مرغ در تخم مرغ برای تهیه شنیسل مرغ سوخاری و خوشمزه رستورانی

آرد سوخاری را می‌توانید خودتون در خانه با نان باگت بیات شده درست کنید. نان باگت را خشک کنید، بکوبید، خوب نرم کنید و بدون روغن کمی تفت دهید. به همین راحتی آرد سوخاری ساده درست می‌شود.

چرخاندن فیله مرغ در آرد سوخاری برای تهیه شنیسل مرغ سوخاری و خوشمزه رستورانی

۴- در داخل ماهیتابه نچسب روغن بریزید. روغن تقریباً باید در حدی باشد که نصف قطر فیله را بگیرد. صبر کنید روغن کاملاً داغ شود. حرارت شعله را در حد دو برار دم گذاشتن برنج قرار دهید که وقتی فیله‌ها را داخل روغن می‌اندازید روغن از جوشیدن نیافتد.

حرارت شعله را نباید خیلی کم کنید. مثلاً در حد دم گذاشتن برنج خیلی کم است. چون در اینصورت روغن از حالت جوش می‌افتد و فیله به خوبی سرخ نمی‌شود. البته نباید دما را هم زیاد کنید. چون سریع روی شنیسل سرخ می‌شود اما مغز آن هنوز نپخته.

سرخ کردن شنیسل مرغ خوشمزه رستورانی

۵- وقتی یک طرف شنیسل سرخ شد که حدود ۷ الی ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. آن را بچرخانید که طرف دیگر هم طلایی شود.

در حین سرخ شدن درب ماهیتابه را هم نباید بگذارید. چون بخار می‌گیرد و آرد سوخاریتون نرم شده از گوشت جدا می شود و خوب نمی‌شود.

طرف دیگر هم باید حدود ۱۰ دقیقه سرخ شود. برای اینکه خوب مغز پخت شود روغن باید نصف قطر شنیسل را بگیرد.

به همین راحتی شنیسل مرغ خوشمزه شما است. می‌توانید به سلیقه خودتون تزیین و بعد میل کنید.

روش درست کردن شنیسل مرغ خوشمزه رستورانی در خانه با تمام نکات آن

شنیسل مرغ را معمولاً با نان باگت، سیب زمینی سرخ کرده، خیار شور، لیمو، کاهو و گوجه سرو می‌شود. اما می‌توانید با هر نوع سالادی که دوست دارید هم آن را سرو کنید.

اینم از یک بشقاب از شنیسل مرغ خوشمزه که من درست کردم:

تزیین یک تیکه شنیسل مرغ خوشمزه خانگی

دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده فست فودی را از دست ندهید. کنار شنیسل عالی می شود. سیب زمینی‌هایی که در تصویر بالا می‌بینید من با این روش درست کردم.

لطفا اگر این شنیسل مرغ خوشمزه رستورانی را درست کردید، نظرتون رو بنویسید. شماهم اگر نکاتی برای خوشمزه‌تر شدن شنیسل مرغ دارید تجربه خودتون رو با ما درمیان بگذارید.

۴.۶/۵ - (۱۰ امتیاز)
کپی‌کردن مطالب چاره‌دان به هرشیوه و هرعنوان جایز نیست. لطفاً به خواسته چاره‌دان احترام بگذارید

سعیده اسلامیان

طراح و نویسنده سایت چاره دان؛ عاشق برنامه‌نویسی، نوشتن و آشپزی هستم و هر سه به من آرامش می‌دهند. امیدوارم و سعی می‌کنم که چاره‌دان را دوست داشته باشید و آن را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا